Motivationsskema februar 14’ 8Y.  Politik  35 % af klassen svarer, at de er svage i emner om politik  Forberedelse/studieteknik  40% af klasen svarer,

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Eksamensprojektet 2014 Hf-enkeltfag.
Advertisements

Samfundsfag i 1.C.
REACH Status for forhandlingerne i EU
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. • Opgaven i studieretningsfagene.
Intro til kommende praktikanter og praktikvejledere
Det Internationale Område Studieområde 3/
Større Skriftlig opgave •Orienteringsmøde v. Catherine Lønholdt.
Studieteknik i studievejledningen Ved Katrine Berke, decentral studievejleder på Det Samfundsvidenskabelige Basisår.
Lærerprofessionen.
Politisk fokus 2009 En inkluderende folkeskole - også for børn med ordblindhed årsmøde 2009 Stella Steengaard 1 Under indtryk af det forestående kommunalvalg.
HISTORIE Den mundtlige prøve
Præsentation af Esperanto projekt d Maria Bruun, Maria Medard, Frederik, Rasmus, Stina HA(kom) CBS 2004 Maria B Maria M Frederik Rasmus Stina.
Dansk-historie opgaven i 2.g 2013
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Tilsyn Aabenraa Friskole
Deltagerstyret undervisning
Velkommen Hvorfor er vi her i dag. Hvad skal vi lave i dag? Hvad er EU?
Almen sTudieforberedelse - AT
Studieretningsopgaven i 2.g Formål I løbet af 2.g skal i lave en større skriftlig opgave i 2-3 af jeres studieretningsfag. Opgaven i studieretningsfagene.
BA projekt: Makro 10. Februar 2005 Carl-Johan Dalgaard (
Sammenskrivning af afhandling og resten af slutspurten Jesper Hallas, Prof. Dr. Med. Klinisk Farmakologi, SDU.
Mental sundhed I skolen trivsel, selvværd og robusthed
Historien bag EU Vi har om EUs historie. Så vi vil gerne fortælle og vise jer noget om Maastricht-traktaten. Vi fortæller også om hvem og hvilke lande.
Synopsis VIP3/2012.
Studiepraktik Program:
9. klasse Ranum Efterskole Formål med opgaven Du skal arbejde med et tværgående emne med en problemstilling. I får et overordnet emne. Herunder.
Notatteknik Hvorfor Hvornår Hvordan.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Titel Kort om læringspunkterne koblet til udviklingen af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. februar 2008.
klasse Livet på godt og ondt - Lidelsen - Adams Æbler
Ø90 Nyheder Cirkler Ø90 Cirkler - Noget for dig?
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Tove Laasholdt Censorrollen Bioanalytikerunderviser
Fokus på skolestarten Hedeboskolen Skagen.
Eksamen psykologi synopsis synopsiseksamen 2013.
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
4.lektion: Velfærdsmodeller
1 PROGRAM Velkomst Hvordan finder jeg det, jeg er ude efter ? - faglitteratur og skønlitteratur - tallene på bøgerne Bibliotekets søgesystem - hvornår.
Politik og medier.
3.lektion: Velfærdsstatens indtægter og udgifter
Politik i teori og praksis 1
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
2.lektion: Socialisationsprocessen – hvorfor er vi mennesker, som vi er? - II 2.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel.
Eksamensprojektet 2015 Hf-enkeltfag.
Mundtlig matematik eksamen
Randers Kommune Evaluering af Randersmodellen Kick off møde for med-repræsentanterne i Randers kommune.
Fællesfagligt emne: Fra Osmannerriget til det moderne Tyrkiet
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
It Eksamen Andreas Sode / Indledende tanker App Score Kunstig intelligens Mænd.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
Evaluering af undervisningen: samfundsfag Vi skal i dag evaluere (bedømme) undervisningen ift. disse emner: Planlægning Fagligt udbytte Arbejdsformer Lektiemængden.
Oplæg til diskussion Island: Eventyr på vulkaner.
Genrepædagogik på Sølystskolen - hvorfor, hvad og hvordan? 7. møde for SFL i professionerne Sprogbaseret pædagogik i praksis 4.
SKRIVEFAGET Modul 4: Faglighed og taksonomi Lektion 4: Diskussion.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Skolernes trafiksikkerhedspolitik Skoleledermøde Onsdag den 17. marts 2010.
Det afsluttende AT-projekt udarbejdes i 2 fag. Der vælges blandt alle fag eleven har eller har haft. Faget indgår på det højeste niveau. Man kan ikke kombinere.
SRP Høje-Taastrup Gymnasium 2017
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Kom og stem og gør en forskel din stemme kan være afgørende
Tilskud til uddannelsessamarbejde i Norden og Baltikum
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
1. Trin – Problemstilling
Program Velkomst Introduktion til talentprogrammet Unge Forskere
Dansk på GF2.
Princip for kontaktforældre
Resumé – hvordan gør jeg det?
Journal Club Introduktion: Hvorfor er det et vigtigt emne?
Test er en del af livet - hvilke krav kan vi stille?
Præsentationens transcript:

Motivationsskema februar 14’ 8Y

 Politik  35 % af klassen svarer, at de er svage i emner om politik  Forberedelse/studieteknik  40% af klasen svarer, at de gerne vil være bedre til at fokusere el. forberede el. følge med i undervisningen. Svagheder

Hvordan kan målet nås?

Bedømmelse

 Politik  Diskussioner  Andre landes parlamenter  Psykologi og identiteter  Etik og problemstillinger Forslag til emner/undervisningsmetoder

 ”Menneskets værste fjende er dens egen overmodighed og selvtillid.”  - Ukendt forfatter  Politik er svært og komplekst, og hvad de enkelte partier står for, er svært at overskue. Konklusion