Mod obligatorisk Digital Post - for virksomheder
- til alle offentlige myndigheder Målsætningen er: Hovedparten af alle enkelt- og masseudsendte breve til virksomheder sendes til Digital Post fra 1. november 2013, eller snarest derefter. Forventninger - Der er ikke lang tid til!
Myndigheder er også virksomheder og skal derfor være parate til at kunne modtage Digital Post fra den 1. november 2013 Det er ikke nyt eDag3 mål (2010): Alle myndigheder kan kontaktes og svare via Digital Post, og alle myndigheder skal afsende alle relevante masseforsendelser via Digital Post til tilsluttede borgere og virksomheder.
Overgang til obligatorisk Digital Post (virksomheder) Forberedelse - frem til sommer 2013 Netværkskommunikation, nøgleaktører Bekendtgørelser kommer i høring og træder i kraft Virk.dk og support klargøres Klarmelding, infomøder, netværk, Udarbejdelse af kampagnemateriale til myndighederne Underretningsfase – august til oktober 2013 Det sidste brev Nationale kampagner (Erhvervsstyrelsen) Lokale kampagner (myndighederne, bl.a. med materiale fra virk.dk) Adviseringsfase – november 2013 – 2014 Advisering af virksomheder, der ikke logger på, når de modtager post.
Hvad skal der til? – hos den enkelte myndighed Kom godt i gang med implementeringen 1.Udpeg en ansvarlig, der kan koordinere overgangen 2.Udvælg områder, der sender post til virksomheder 3.Kontakt eventuelle systemleverandører 4.Sæt Digital Post-løsningen op, og overvej brug af den fællesoffentlige fjernprint-løsning, Strålfors ConnectStrålfors Connect 5.Forbered mellemledere 6.Følg op på implementeringen af Digital Post