Ethos i web 2.0 tidsalderen

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klasseledelses- og relationskompetence
Advertisements

7. undervisningsgang den
Den Professionelle samtale Samtalen som redskab
Hvad er videnskab? - videnskabsteori i relation til projektarbejde
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG
Kan man gøre andre mennesker lykkelige?
Forbrugeren og den finansielle markedsplads
Velkommen til Campus Roskilde
Sted og dato (Indsæt --> Diasnummer) Dias 1 Ændring og overdragelse af kontrakter indgået efter EU-udbud – med særligt henblik på konkurssituationen Steen.
Gruppe 1 Mathias Hasselstrøm Rasmus Schnefeld Mikkel Larsen
Fra idé til virkelighed Den innovative Skole 2007 I V Æ R K S Æ T T E R.
Feedback i den lægelige videreuddannelse
ADHD- også alt det andet !
Challenges in Web Search Engines • Spam • Content Quality • Quality Evaluation • Web Conventions • Duplicate Hosts • Vaguely-Structured Data.
Mobile usability Udvikling af testmetoder til mobiltelefoner Magnus Kjøller Lou Januar 2009.
”Selvom ny-museologien har flyttet primærfokus fra genstanden og samlingen til beskueren, så betragtes samlingen ikke som mindre væsentlig; det er fortsat.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Økonomiske kompetencer
Ethos: troværdighed & tillid
Hvordan afgør vi væsentlighed? Kursus: ‘Væsentlighed’ og miljøvurdering Miljøvurderingsdag 2012.
Appelformer Logos, etos og patos.
Designopgave Problem: Hvordan finder man rundt på it-c? Løsning: infokiosk Tilgang: afdække vaner og adfærd via observation og interviews.
Principper for tolkning af data og kritisk stillingtagen
Case.
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Relationer handler om troværdighed og tilgængelighed
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Mads, Rune og Camille - Gruppe 10
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
Kommunikativ sprogfærdighed
Videoanalyse efter VIKOM´s principper:
LINKS Det er vigtig at sørge for at få andre hjemmesider til at linke.  Det skaber større popularitet. Ved sine link skal man IKKE skrive ”klik her”,
Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Personligheden og selvet
Ungebasen.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
Ida Engholm: Webanalyse
Hvad sker der når vi samskaber, eller samarbejde på tværs? Gruppedynamikkens påvirkning Manon de Jongh, 2014.
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
Galleri Typer  Enkelte Kunstnere  Simpel, begrænset indhold og overskuelig  Indblik i kunstnerens univers  Onlinegallerier  Stor samling værker.
Anvendelsesorientering på FLOW Målgruppe: FLOW teater – unge som på STX Anvendelse – forstået som i umiddelbar relation til deres liv og tværfagligt Fagligt.
Magt og legitimitet 28. September Perspektiver på legitimitetsspørgsmålet Legitimitetsspørgsmålet: Hvornår kan magtudøvelse siges at være legitim?
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Kildekritik Historie.
Virtuelle verdener og rum, forår 2002 Lisbeth: Baggrund BA i Litteraturvidenskab & Medievidenskab MA i Image Studies (University of Kent) Cand.mag i Litteraturvidenskab.
IDAG Persuasion & Forførelse. PROGRAM MyStory præmiering Gruppe præsenterer O’Keefe tekst Gæsteforelæsning: Lars Ylander Pause Diskussion med.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (2) Kjeld Svidt
Min fætter BR min fætter
Kvantitative metoder 2: Den multiple regressionsmodel1 Kvantitative metoder 2 Den multiple regressionsmodel 26. februar 2007.
131. marts 2015 KURSUSGANG 6. 6.OKTOBER ETHOS I: IMAGE OG IDENTITET OG ETHOS PÅ WWW.
Humanistisk sundhedsforskning
Uddrag af kendskabsanalysen 2014 CLEVER A/S. Q8. Hvis du skulle købe en elbil i morgen, hvad ville så være dine stærkeste argumenter for at vælge en elbil?
Økonometri 1: Den multiple regressionsmodel1 Økonometri 1 Den multiple regressionsmodel 15. februar 2006.
Nedbryd de strukturer, der forhindrer vidensdeling Mette Mønsted
MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium. Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet.
VELKOMMEN TIL START WEBSHOP RIGTIGT! En workshop om at starte webshop 3. maj
Konflikthåndtering og hensigtsmæssig adfærd Ililissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen Danmarks Lærerforening.
Kollektiv narrativ vejledningspraksis Helene Valgreen, Vingsted 20. september 2011
Program for eftermiddagen 29/ Mindfulness (psykolog) og intro til Sokratisk Dialog (Vibeke) Kort Sokratisk Dialog i grupper.
Socialkonstruktivisme i international politik 1. Socialkonstruktivisme (en definition) 2. Realisme vs. socialkonstruktivisme 3. Eksempler 4. Diskursanalysen.
Diskursanalysen i miljødebatten 1. Diskursanalysen (en definition) 2. Realisme vs. socialkonstruktivisme 3. Eksempler 4. Diskursanalysen 4.1. Diskurser.
Den svære samtale At tage udgangspunkt i livshistorien – en vej til åndelig omsorg.
Drop Opdragelsen – lederskab uden krænkelser
1 Præ-moderne samfund. 2 Moderne. 3 Senmorderne samfund.
Data intro (Side 1-3 i artiklen: 2. Repræsentation og manipulation af Data)
Ansvarlig.
Udviklingshæmmede og seksualforbrydelser Den farlige seksualitet
Hvor bevæger digital handel sig hen? Videncenter for Digital Handel
Værktøj: Check dine relationer
1 Præ-moderne samfund. 2 Moderne. 3 Senmorderne samfund.
Præsentationens transcript:

Ethos i web 2.0 tidsalderen Elisabeth Hoff-Clausen 2007 om online ethos: fra troværdighed til talerværdighed (social autoritet (fra middel til mål) sympatiens ethos (auditorium, relation) stilens ethos (imødekommenhed, overskuelighed, grafisk identitet) situationens ethos (forståelse og lydhørhed) performativ ethos (adfærd, handlen over tid) kollaborativ ethos (evne til ”samarbejde”) fra tror vi på hvad de siger, til hvem er vi villige til at lytte til?/indgå i dialog med

ETHOS i WEB 2.0: ”trust barometers” Kollaborativ filtrering Systemer som baserer anbefalinger på ligheder mellem (mange) brugere F.eks.: Find brugere med samme rating-tendenser F.eks.: Find relationer mellem objekter (f.eks. Amazon) Recommendation Forsøger at vurdere hvad en bruger er interesseret i Indsamler data om brugeren - Eksplicit: Brugeren ranker genstande - Implicit: Analyse af brugerens adfærd (f.eks. tidligere køb), sammenligning med andre brugere

BRUGERRANKING I visse systemer er tillid mellem brugere væsentlig (f.eks. Age of Empires, ebay, LinkedIn) Værdien af ranking som signal afhænger af konkurrence-forholdet mellem brugerne Alternativet til eksplicit ranking er tolkning af adfærd