”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fortolkning af AMO reformen
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Skabelon for udarbejdelse af en strategi for den perfekte storm
Psykoterapeutisk afsnit F4 Psykiatrisk Center Frederiksberg
Præsentation af Jens Groth benyt Venstre / Højre pile eller mus for at fortsætte.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til værdistrømsanalyser
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Kompetenceudvikling i ISS
Virksomheders Risk Management i juridisk kontekst
Fuld fart frem… anderledes måde.. Hvorfor skal vi være innovative/entreprenante? Den globale udfordring Vi skal konkurrere på produkter og services.
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Udvikling og styring af en virksomhed
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Lone Stubberup; Director, EHS Development
Intro september 2008 Vind eller forsvind - den nye globale virkelighed - introduktion John Klindt, adm. dir. Micotron A/S 1.
Snigpremiere: Styrk dit beslutningsgrundlag med Microsofts nye Business Intelligence platform Mads Kjærsgaard og Jesper Priskorn Business Intelligence,
Afvigelsesrapportering
Introkursus Køn og ligestilling i udviklingsarbejdet OPFRISKNING AF BEGREBER FRA DAG 1 August 2011.
- Gør jeg det godt nok som leder. - Gør mine ledere det godt nok
Fællesskab for kommunen som en attraktiv arbejdsplads Direktør Helle Bro Social og Arbejdsmarked Holstebro Kommune Januar 2012.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Struktur og processer I alle studier af innovationssucceser og fiaskoer er det konstateret, at de største årsager til manglende succes er: 1.Manglende.
Medalje til Høje-Taastrup
INTERAKTIV PORTAL FOR VIDENSDELING OG LÆRING OM HUMAN RESOURCES HR's indflydelse afhænger af situationen og af konteksten Torben Andersen Lektor, ph.d.
© DIEU Skriv i Sidefod for dias 1 Fastholdelse på det danske arbejdsmarked En fortælling om det gode arbejdsliv, der kræver vi river.
Hvem er Parseport? -- ParsePort er en nystiftet, dansk virksomhed med speciale i data-opsamling, -behandling og - præsentation. Hvem står bag ParsePort?
Karl Tomms Spørgsmålstyper Coaching øvelse Frokost
Projektstyring dag 2.
Er de nuværende regler om rådgivnings- påbud en hensigtsmæssig måde at sikre at virksomhederne får tilstrækkelig ad- gang til arbejdsmiljøviden? Anders.
Gruppeudviklingssamtaler
v/ Jakob Hartmann Mørch
Indhold 1.Hvad er MATRIX Mobil 2.Menu Valg 3.Installation 4.Adgang.
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Værdifulde fokusområder
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Hvordan virker certificering som arbejdsmiljøregulering? Robson Sø Rocha, PhD Assistant Professor Copenhagen Business School.
Fremtidens arbejdsmiljø 2020
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
RECTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN AARHUS UNIVERSITET REKTOR LAURITZ B. HOLM-NIELSEN UNIVERSITETERNE I FREMTIDEN.
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Jeg hørte engang én sige, at hvis man skal have mennesker til at bygge et skib, skal man ikke give dem søm og træ. Man skal give dem drømmen om havet.
Styr på ressourcer og projekter Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Høskovkollegiet 2014 Høskovkollegiet 2014 opgørelse Dataindsamlingen er foretaget i perioden fra.
Collaborative Practice Research Lars Mathiassen eCommerce Institute, Georgia State University.
Mål- og resultatstyring
Hvad er værdien af ISO 9001? Og hvad er ændringerne i ISO 9001 og de øvrige ledelsesstandarder? Jesper Jerlang Standardiseringsdirektør.
Hvad er lean? Lean er at opnå en kultur, baseret på løbende forbedringer, hvor der fokuseres på, hvad der giver værdi, set med kundens øjne. Alt andet.
1 Velkommen til Ruko Årsmøde 1. februar RUKO ÅRSMØDE ’ Velkomst og status 14.30Markedsudvikling 15.00CLIQ 15.20Pause 15.50Produkt Nyt 16.20Marketing.
Kunsten at give god feedback
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Hvordan kan vi styrke den danske innovationskultur?
…………Skal blive så dygtige som de kan
Sælgeren ud af busken – og ud i butikken
Hvad er benchmarking Benchmarking betegner et forbillede, som udgør udgangspunktet for bedømmelsen af en præstation i en eller anden henseende. Benchmarking.
Arbejd Overalt - Workshop
SUF - gevinstrealisering
Customer relationship management CRM
Customer relationship management CRM
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Next Step for at fremme telemedicin
TENDENS 2: ET VELFÆRDSSAMFUND UNDER PRES
Præsentationens transcript:

”Vigtigheden af bæredygtig HR på tværs af landegrænser” Set og oplevet udfra skandinaviske virksomheders synspunkt.

Ultrakort intro Morten Lund, adm. direktør i Questback DK Virksomheden blev etableret i Norge i 2000 Idag Nordens mest internationaliserede partner indenfor Enterprise Feedback Management. Vi er pt. mere end 60 mennesker der dagligt servicerer mere end 1000 kunder, i mere end 50 lande. Dette gør vi udfra 12 lokationer i Europa.

Følgende er dannet på grundlag af erfaringer og viden samlet fra virksomheder med domicil i de skandinaviske lande, og med det globale marked som indsatsområde. Det er ikke vores hensigt at nævne enkelte virksomheder specifikt, men blot skabe opmærksomhed om de udfordringer disse har oplevet – og løst gennem de sidste 1-2 år. Ask & Act TM

Situationen: HR-funktionen betragtes som den ”bløde” vare i virksomheden. HR et støtteorgan, når tingene ikke kan løses. Ja, HR sidder med i Ledelsen, men vægtes det på samme niveau som andre ? Ask & Act TM

Udfordringen: at sikre HR som en ligeværdig enhed i virksomhedens ledelse at HR kan måles på samme niveau som andre strategiske KPI´er i virksomheden Ask & Act TM

Løsningen: gør HR funktionen målbar på samme linie som salgstal, økonomiske nøgletal samt andre KPI´s. Med andre ord: “ Hyl som de ulve du er iblandt”. Ask & Act TM

Høj grad af medarbejdertilfredshed giver høj grad af kundetilfredshed, som betyder høj kundeloyalitet For at forbedre, er man nød til at måle. Og hvad måles, bliver synligt og erkendt, og dermed eksekverbart

Åbenbare målbare indsatsområder: Arbejdspladsvurderinger (APV) Trivselsanalyser/Tilfredshedsanalyser Medarbejdersamtaler (MUS) Fraværsstatistikker Personaleomsætningshastighed Kompetencekortlægning Karriereudvikling Talent Management Ask & Act TM

HR over grænserne En udfordring at håndtere HR-funktionen på tværs af grænserne En struktureret og let håndterbar indgang kan give ny viden og indsigt Hurtig opfølgning, som giver tryghed Muligt at sammenligne på tværs af lande Vidensdeling/Best Practice

QuestBack – Bygger bro mellem traditionel Research (Ask) og CRM (Act) Kombinerer det bedste fra begge verdner: “Fersk” data (Research) Involvering af personen som reelt skal/bør agere (CRM) Fokus på relations udvikling (CRM) Proaktivt at kunne kontakte kunder og medarbejdere (Research)

Det væsentligste man reelt bør måle på i HR sammenhæng I enhver virksomhed: “Vurdér på en skala fra 1 til 6, hvor sandsynligt det er, at du vil anbefale din arbejdsplads til andre.” Ask & Act TM

Besøg os på Stand nr. 162, og hør hvordan vi hjælper mere end 1000 virksomheder med at opnå større viden, indsigt og udbytte på Human Resource området. Tak for Deres tid og fortsat god HR Messe 2006 Ask & Act TM