Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

1 Velkommen til Ruko Årsmøde 1. februar 2008. 2 RUKO ÅRSMØDE ’08 14.00Velkomst og status 14.30Markedsudvikling 15.00CLIQ 15.20Pause 15.50Produkt Nyt 16.20Marketing.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "1 Velkommen til Ruko Årsmøde 1. februar 2008. 2 RUKO ÅRSMØDE ’08 14.00Velkomst og status 14.30Markedsudvikling 15.00CLIQ 15.20Pause 15.50Produkt Nyt 16.20Marketing."— Præsentationens transcript:

1 1 Velkommen til Ruko Årsmøde 1. februar 2008

2 2 RUKO ÅRSMØDE ’08 14.00Velkomst og status 14.30Markedsudvikling 15.00CLIQ 15.20Pause 15.50Produkt Nyt 16.20Marketing 16.50Afslutning

3 3 ASSA ABLOY  Ny branding  Koncernen har I 2007 fokuseret meget på nye produkter, effektivitet og struktur  Skandinavien har vi gennemført en del ændringer –ASSA OEM er dannet af FIX, FAS og ASSA Idustri –Vi har fået fælles udviklingsafdeling –Vi har fået fælles skandinaviske produktchefer  Ændringer gennemført for –Større effektivitet –Hurtigere produktudvikling og lanceringer  Vi har solgt ASSA Säkre Hem  Startet systematisk samarbejde med Skandinaviske Låsesmedsforeneinger

4 4 ASSA ABLOY Danmark  AA Danmark har købt BC Låse i februar 2007  AA Danmark har købt Slagelse Låse i december 2007  Begge virksomheder købt efter henvendelse fra tidligere ejere  Torben Yde er startet som direktør for virksomhederne per 1. november 2007  Fix A/S bliver lagt sammen med Ruko i første halvår 2008

5 5 Ruko 2007  2007 var et travlt år  Vækst i omsætningen på 16% –Svært at skaffe kvalificerede medarbejdere  Levering dårlig, men dog bedring i 4. kvartal –Mange tiltag –Arbejder hårdt på forbedring  Problemer med at følge med i systemberegning- opstramning har hjulpet

6 6 Ruko  Vækst i nye produkter –dp er lige så stor som Combi nu –CLIQ er mere end fordoblet og kører godt  Lancering af SmartAir – god start  Vækst i Ruko-Line  Megen uddannelse

7 7 RSM  58 virksomheder har nu RSM installeret  I Starten af 2007 var der mange fejl  De fleste rettet ved større opfatering I september  Nyeste release løser de sidste problemer  Hastighed skal forbedres –Forskellig oplevelse afhængig af systemstørrelse –Vi har flere tiltag; men ingen let og hurtig løsning

8 8 Ruko 2008  10% nedgang i opstart af nybyggeri  Dør-/vinduesfabrikker reducerer –Begyndende recession  Vækstprodukter –CLIQ –SmartAir –ARX med Hi-O  Nye on-line aftaler  Projekteringsuddannelse

9 9 Fremtiden for Låsesmede Ændring I markedet:  Flere elektroniske produkter  Større enheder –ASSA ABLOY –Carl F –G4S –Mejlshede  Sker der en polarisering i markedet?  Hvad sker der hos andre aktører –Sikringsfirmaer –Facility management

10 10 Fremtiden for Låsesmede  Hvad sker der med låsesmedsbranchen?  Polarisering  Vigtigt med strategi for den enkelte –Vil man være stor og kunne alt –Vil man kun satse på mekanik –Vil man gå ind i elektroniske produkter –Vil man arbejde med nybygningsprojekter  Det er vigtigt med en strategi og at følge den  Man skal forsøge at fokusere


Download ppt "1 Velkommen til Ruko Årsmøde 1. februar 2008. 2 RUKO ÅRSMØDE ’08 14.00Velkomst og status 14.30Markedsudvikling 15.00CLIQ 15.20Pause 15.50Produkt Nyt 16.20Marketing."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google