Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afElse Helle Torp Redigeret for ca. et år siden
1
1 Velkommen til Ruko Årsmøde 1. februar 2008
2
2 RUKO ÅRSMØDE ’08 14.00Velkomst og status 14.30Markedsudvikling 15.00CLIQ 15.20Pause 15.50Produkt Nyt 16.20Marketing 16.50Afslutning
3
3 ASSA ABLOY Ny branding Koncernen har I 2007 fokuseret meget på nye produkter, effektivitet og struktur Skandinavien har vi gennemført en del ændringer –ASSA OEM er dannet af FIX, FAS og ASSA Idustri –Vi har fået fælles udviklingsafdeling –Vi har fået fælles skandinaviske produktchefer Ændringer gennemført for –Større effektivitet –Hurtigere produktudvikling og lanceringer Vi har solgt ASSA Säkre Hem Startet systematisk samarbejde med Skandinaviske Låsesmedsforeneinger
4
4 ASSA ABLOY Danmark AA Danmark har købt BC Låse i februar 2007 AA Danmark har købt Slagelse Låse i december 2007 Begge virksomheder købt efter henvendelse fra tidligere ejere Torben Yde er startet som direktør for virksomhederne per 1. november 2007 Fix A/S bliver lagt sammen med Ruko i første halvår 2008
5
5 Ruko 2007 2007 var et travlt år Vækst i omsætningen på 16% –Svært at skaffe kvalificerede medarbejdere Levering dårlig, men dog bedring i 4. kvartal –Mange tiltag –Arbejder hårdt på forbedring Problemer med at følge med i systemberegning- opstramning har hjulpet
6
6 Ruko Vækst i nye produkter –dp er lige så stor som Combi nu –CLIQ er mere end fordoblet og kører godt Lancering af SmartAir – god start Vækst i Ruko-Line Megen uddannelse
7
7 RSM 58 virksomheder har nu RSM installeret I Starten af 2007 var der mange fejl De fleste rettet ved større opfatering I september Nyeste release løser de sidste problemer Hastighed skal forbedres –Forskellig oplevelse afhængig af systemstørrelse –Vi har flere tiltag; men ingen let og hurtig løsning
8
8 Ruko 2008 10% nedgang i opstart af nybyggeri Dør-/vinduesfabrikker reducerer –Begyndende recession Vækstprodukter –CLIQ –SmartAir –ARX med Hi-O Nye on-line aftaler Projekteringsuddannelse
9
9 Fremtiden for Låsesmede Ændring I markedet: Flere elektroniske produkter Større enheder –ASSA ABLOY –Carl F –G4S –Mejlshede Sker der en polarisering i markedet? Hvad sker der hos andre aktører –Sikringsfirmaer –Facility management
10
10 Fremtiden for Låsesmede Hvad sker der med låsesmedsbranchen? Polarisering Vigtigt med strategi for den enkelte –Vil man være stor og kunne alt –Vil man kun satse på mekanik –Vil man gå ind i elektroniske produkter –Vil man arbejde med nybygningsprojekter Det er vigtigt med en strategi og at følge den Man skal forsøge at fokusere
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.