21.03.2015 Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
fra klasseværelse til cyberspace
Advertisements

Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Online kollaborativ undervisning
November 2010 Skolefusion i Fredensborg. November 2010 Fusionsplan Fusionsplanen er blevet til på baggrund af konstruktive drøftelser i: -Skolebestyrelserne.
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Blended learning – hvordan?
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Blended Learning Karsten Gynther
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
FlexVid Følgeforskning
Forskningens døgn om Viden fra nettet? 28. april 2011 Lektor og Pæd.IT koordinator Anne Grete Rasmussen, Ankerhus, UCSJ 1 Ankerhus 28. april Web2 - Anne.
Introduktion 7/9-11 Højstrupgård
Evaluering af mobil e-læring
Unge og undervisningens medialisering
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Fra team af navn til team af gavn.
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Projektchef Kristian Madsen Den Ny Læringsplatform Parallelundervisning.
Mediepædagogik og didaktik
Blended Learning - en introduktion
Hensigtsmæssigt (e)læringsdesign
Planlægningsmodeller i det ny AMU Et samarbejde mellem Københavns Socialpædagogiske seminarium Københavns Socialpædagogiske seminarium & Social- og Sundhedsskolen.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Evalueringsperspektiver
Unge og undervisningens medialisering
Undervisningens medialisering Hørsholm,
Fokus på E-læring den 19.april Den netbaserede arbejdsmiljøuddannelse Fokus på e-læring Brian Knudsen Arbejdsmiljørådets Service.
Uddannelsesudvikling – det handler om både organisation og didaktik
Klar til selvevaluering Inspirationsmateriale til en pædagogisk dag.
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
SOLRØD KOMMUNE | Sund By Netværket Alkohol – temagruppe børn og unge.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Diigital læring - Den Digitale Erhvervsskole
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
1 Velkommen til IT-Universitetet 23. maj 2008 Jane Andersen Udviklingsleder
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Visioner og hands-on: Digitale læremidler Ove Christensen René B. Christiansen.
Sygeplejerskeuddannelsen på nettet B aggrund/idé L æringssyn & værdier S tudie-og undervisningsformer O rdinær – fjernstudie K ommunikationsplatform E.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Session 3 - Skovnetværk i DN?
Skriftlig eksamen 2011: Opgavens sprogbrug Dorthe Wangs.
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Helsingør Kommune Fredensborg Kommune UU-ØRESUND Fredensborg og Helsingør Kommuner.
til implementering af retningslinjer i almen praksis
Udvikling af det mediepædagogiske håndværk 13. marts 2012.
Odense tirsdag d. 8. december 2009 Workshop
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Nye akkredieringskriterier Input fra EVA i forbindelse med Erhvervskolernes konference sidste i april Kriterierne er endnu ikke godkendte i UVM Eksisterende.
Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse Ringkøbing-Skjern Kommune model.
Niels Brocks Handelsgymnasium: Fra uddannelsesfremmed til talent
Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC.
Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC.
Marianne Riis Nationalt Center for Erhvervspædagogik (NCE)
Workshop om multimodalitet Formål: Bedre læring for eleverne Multimodal materialebank som en del af vores projekt i udviklingen af en aktionslæringsmodel.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling.
Dynamisk system teori - model
På vej mod synkrone læringsmiljøer - erfaringer, analyser og overvejelser Rene B Christiansen Lektor Education Lab Forskning og Innovation University College.
Væksthus for netbaserede undervisning v. Robin Leutert og Camilla Nørgaard.
It som transferværktøj
SIP4 Pædagogisk ledelse i praksis – fra ord til handling
VELKOMMEN TIL B-BOX! Arbejdsark.
Præsentationens transcript:

Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted (synkront) Samme tid, forskellige steder (synkront) Forskellig tid og sted (asynkront)

Slide 2 Tre måder at organisere undervisning på – og deres pædagogiske rationaler Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Face2Face kommunikation Krop Kontrol og stilladsering Fleksibilitet / tilgængelighed Differentiering: gentagelse, tilpasset stof, udvidet stof, multimodalitet Netbaserede samarbejdsformer: a) netværk (videndeling), b) læringshierakier (praktik), c) praksisfællesskaber (projektgruppearbejde) Studentergeneret indhold (web 2.0) Geografisk fleksibilitet ”Den globale underviser” Simulere: F2Fkommunikation Krop Kontrol og stilladsering

Slide 3 Parallelundervisning – en uddybning Organisationsformer for parallelundervisning: 1.Central/satelitmodellen. 2.Rotationsmodellen 3.Flerlærer – modellen