MÅL - at sætte rammerne for vores arbejde ! Hvad er det vi vil opnå? Hvor gode skal resultaterne være? Hvornår bliver vi glade ? Hvad er vores succeskriterie.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lovlig sagsbehandling
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Balanced Scorecard i Dansk Landbrugsrådgivning
Side 6Side 3 hittegods: Under oprydning finder du bag en stol en læderjakke med en tegnebog. Tegnebogen indeholder ingen penge, kun kørekort,dankort,sygesikringsbevis.
KØBENHAVNS KOMMUNE SUNDHEDS- OG OMSORGSFORVALTNINGEN Præsentation af tilsynskoncept.
Introduktion til NY SUNDHEDSPOLITIK 28. Februar 2012 kl –
Behov og udfordringer ’Gabet’ mellem de eksisterende løsninger og de aktuelle og kommende behov. Ole Aasmoe Maj 2014.
Status for byggesagsbehandling
Byggesagsbehandling i Holbæk Kommune Målsætning
Præsentation af resultater fra elev-trivselsundersøgelsen i Team X 2
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Hvad kan vi gøre for at få psykiske sårbare tilbage i arbejde ?
PolitietsResultatEvalueringsSystem PRES modellen version
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
Miljøs prioritering og rangering JordErfamøde den 23. oktober 2013.
Forbedringstavlen – er et must
Grundlæggende projektledelse og –styring Leder Delux Søndag d. 1. marts 2009 V. Stine Røn Christensen Red Barnet Ungdom Rosenørns Allé 12, 5. sal 1634.
15. september DASYS Charlotte Rahbek Omsætning af viden – Elektronisk patientdokumentation.
KØBENHAVNS KOMMUNE Økonomiforvaltningen Risikoledelse i København.
SAMARBEJDE MED VEJBESTYRELSEN
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
Jette Rasmussen Demenskonsulent
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Undervisningsministeriet
Januar 2011 Trivselsmøder.
Håndtering af Sygefravær
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
Fra god til exellent Når det gælder kriterium 3: Medarbejdere  Faldgruber i HRindsatsen  Rationalet bag valgte metoder  Kvalitet i førstelinieledelse.
Vejledning om undersøgelse og oprensning af forurening fra villaolietanke ATV møde nr. 56, 26. januar 2010, Schæffergården Hvordan kommer vejledningen.
Bekymringsbreve Nordsjællands Politi 1. Bekymringsbreve - hvordan ? implementeret 2008 – Nordsjællands Politi rettet mod mindreårige bruges positivt –
Overfladevand og natur Planlægning af opgaven? Morten Bondgaard, Miljø Jord-erfa midt 23. oktober 2013.
Mission, vision og strategi.....det er DER – VI skal hen !
Gruppe 3 præsenterer Ole Hovøre, Maria Busk, Mark Holger, Casper Nielsen, Pia Larsen, Jakob Berner og Anders Feldt Work smarter.
Krisekommunikation når mediestormen raser. Titel HINDBÆR.
Korte (max. ½ time) ugentlige dialog møder i teamet/afdelingen. Stående omkring tavlen. Ledes af nærmeste daglige leder. Dialog omkring: Handlingsplanen.
Mål- og resultatstyring
T INDERHØJ SKOLE SKOLEBESTYRELSENS ÅRSBERETNING 2014/
1 Vejledning om anmeldelse af voldssager til politiet. Vold og trusler Vold er når en person angriber en anden person, f.eks. med slag og spark. Lette.
Indsæt billede: Højreklik billedet og vælg ”skift billede”, eller slet billedet og klik på ikonet for at indsætte billede. Når du har indsat billede, højreklik.
Skolernes trafiksikkerhedspolitik Skoleledermøde Onsdag den 17. marts 2010.
Borgerens oplevelse af den kommunale forvaltning.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Forandringskompasset. Program 9:00- 9:15Velkommen og formål med dagen 9:15- 10:00Introduktion til kompassets forandringsfaser + mini øvelse 10:00-10:15Pause.
Beskæftigelsesplan Om Beskæftigelsesplan 2016 Lovkrav, at alle kommuner udarbejder en beskæftigelsesplan Beskæftigelsesplan 2016 er Hvidovre Kommunes.
Helle Anttila Arbejdsmarkedsafdelingen Frederiksberg kommune Mål og delmål i rehabiliteringsindsatsen.
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Skanderborg Én indgang – fælles adgang – job som udgang Om at begrænse tilgangen til førtidspension.
Mentale helbredsproblemer - førtidspension eller tilbagevenden til arbejde? Vilhelm Borg seniorforsker NFA 2010 Oplæg Beskæftigelsesråd Hovedstad.
KAB’s målsætningsprogram 2015 – en støtte til jeres lokale arbejde.
Organiser Erhvervsnabohjælpen !
”Hurtig i gang” 19. juni 2008 Per Bech Grønning
Socialstyrelsens temadag i Viborg
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
CO-CREATION I DANSK POLITI
Idegrundlag og målsætninger
Tilfredshedsundersøgelse
Vidensbaseret praksis i botilbud
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Regionens tilstand S . Udviklingsdirektør Kim Kofod Hansen, Erhvervsudviklingsdøgnet 2017, Aarhus
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
VTU Udvikling af praktiksamarbejde
Hvad er vores kommunikationsmål
Det kompetente Nordjylland
Møde 11. april 2019 GRØNT RÅD.
Præsentationens transcript:

MÅL - at sætte rammerne for vores arbejde ! Hvad er det vi vil opnå? Hvor gode skal resultaterne være? Hvornår bliver vi glade ? Hvad er vores succeskriterie ?

Uden mål – så prøver vi at undgå ! Med mål – så prøver vi at opnå ! Hvorfor MÅL?

Mål & udefra kommende påvirkninger : Der vil altid være udsving – de skal bare gå den rigtigt vej !

Specifikke? Evaluerede? Accepterede/Ambitiøse? Indbyrdes forenelige? Tidsbestemte? Målbare? Synlige? Relevante? SMARTies MÅL

Opklarings % øget med X % Antallet af spor sikret på gerningsstedet øget med X antal Antallet af personer uddannet i sporsikring øget med % Nedbringelse af indbrud med X antal. Niveau 1Niveau 2Niveau 3Niveau 4 Overordnet mål -Indsats mål Indsats målIndsats mål Effekt mål& Middel& Middel & Middel Mål & middel hierarkiet

Strategikort Indbrud i beboelse Vi vil holde fokus på området og anerkende gode resultater. 1.3 Vi vil lede på tværs i politi- kredsen for at optimere resultaterne. 1.4 Ledelsen vil prioritere opgaverne og melde klart ud – 5.3 Handleplanen : Optimere sagsgangene. Forbedre anmeldelsesfasen hurtigere udryk- ning til G stedet, Optimere sporsikringen. Forbedre vejledningen til forurettede. Øge antallet af forhøringer. Øge antallet af genbesøg. Fokus på Top 20 indbrudstyve Vi vil nedsætte antallet af indbrud i beboelse med 10 %. 90% af sagerne skal være afgjort inden 5 måneder fra anmeldelse Vi vil søge at være på G stedet inden for 1 time i 90 % af anmeldelserne. Øge antallet af sikrede spor med 10% %. Vi vil øge antallet af forhøringer med 5 %. Vi vil øge antallet af genbesøg med 10 %. Vi vil måle på antallet af timer vi arbejder med Top 20 indbrudstyve mhp. målfastsættelse næste år Vi vil involvere medarbejderne i udfærdigelsen af handleplanen for indbrud i beboelse. 2.3 Udvikle en Kompetence- udviklingsstrategi, der understøtter fokusområdet. 2.4 Udvikle POA metoden Uddanne medarbejderne i : POA metoden Sporsikring POLSAS – datakvalitet IT analyse – 4.3 Samarbejde med lokal-samfundet, andre myndigheder, politikredse og NEC. 4.4 Anvende IT analyse Vi vil kontinuerlig måle på borgernes tilfredshed med sagsbehandlingen og vejledningen gennem brugerundersøgelse i oktober måned Vi vil måle på medarbejdernes tilfredshed med fokus på forholdet mellem strategi, mål og handleplan. 8.

at fastholde antallet af anmeldte indbrud i X købing på samme lave niveau som i år 2003 og om mulig at nedbring antallet yderligere, at sagsbehandlingstiden fra identifikation af gerningsmanden til sagens fremsendelse til retten ikke overstiger 30 dage for 75 % af sagernes vedkommende, at tildele alle besiddere af euforiserende stoffer, der træffes i restaurations- virksomhederne, forbud efter restaurationslovens § 31, stk. 2, at borgerne kan færdes trygt og risikofrit i trafikken, at nedsætte den gennemsnitlige hastighed for at mindske antallet af færdselsuheld med deraf følgende skader på personer og materiel, Eksempler på ”mål ” (fra diverse planer) Er de alle SMARTE ?