MÅL - at sætte rammerne for vores arbejde ! Hvad er det vi vil opnå? Hvor gode skal resultaterne være? Hvornår bliver vi glade ? Hvad er vores succeskriterie ?
Uden mål – så prøver vi at undgå ! Med mål – så prøver vi at opnå ! Hvorfor MÅL?
Mål & udefra kommende påvirkninger : Der vil altid være udsving – de skal bare gå den rigtigt vej !
Specifikke? Evaluerede? Accepterede/Ambitiøse? Indbyrdes forenelige? Tidsbestemte? Målbare? Synlige? Relevante? SMARTies MÅL
Opklarings % øget med X % Antallet af spor sikret på gerningsstedet øget med X antal Antallet af personer uddannet i sporsikring øget med % Nedbringelse af indbrud med X antal. Niveau 1Niveau 2Niveau 3Niveau 4 Overordnet mål -Indsats mål Indsats målIndsats mål Effekt mål& Middel& Middel & Middel Mål & middel hierarkiet
Strategikort Indbrud i beboelse Vi vil holde fokus på området og anerkende gode resultater. 1.3 Vi vil lede på tværs i politi- kredsen for at optimere resultaterne. 1.4 Ledelsen vil prioritere opgaverne og melde klart ud – 5.3 Handleplanen : Optimere sagsgangene. Forbedre anmeldelsesfasen hurtigere udryk- ning til G stedet, Optimere sporsikringen. Forbedre vejledningen til forurettede. Øge antallet af forhøringer. Øge antallet af genbesøg. Fokus på Top 20 indbrudstyve Vi vil nedsætte antallet af indbrud i beboelse med 10 %. 90% af sagerne skal være afgjort inden 5 måneder fra anmeldelse Vi vil søge at være på G stedet inden for 1 time i 90 % af anmeldelserne. Øge antallet af sikrede spor med 10% %. Vi vil øge antallet af forhøringer med 5 %. Vi vil øge antallet af genbesøg med 10 %. Vi vil måle på antallet af timer vi arbejder med Top 20 indbrudstyve mhp. målfastsættelse næste år Vi vil involvere medarbejderne i udfærdigelsen af handleplanen for indbrud i beboelse. 2.3 Udvikle en Kompetence- udviklingsstrategi, der understøtter fokusområdet. 2.4 Udvikle POA metoden Uddanne medarbejderne i : POA metoden Sporsikring POLSAS – datakvalitet IT analyse – 4.3 Samarbejde med lokal-samfundet, andre myndigheder, politikredse og NEC. 4.4 Anvende IT analyse Vi vil kontinuerlig måle på borgernes tilfredshed med sagsbehandlingen og vejledningen gennem brugerundersøgelse i oktober måned Vi vil måle på medarbejdernes tilfredshed med fokus på forholdet mellem strategi, mål og handleplan. 8.
at fastholde antallet af anmeldte indbrud i X købing på samme lave niveau som i år 2003 og om mulig at nedbring antallet yderligere, at sagsbehandlingstiden fra identifikation af gerningsmanden til sagens fremsendelse til retten ikke overstiger 30 dage for 75 % af sagernes vedkommende, at tildele alle besiddere af euforiserende stoffer, der træffes i restaurations- virksomhederne, forbud efter restaurationslovens § 31, stk. 2, at borgerne kan færdes trygt og risikofrit i trafikken, at nedsætte den gennemsnitlige hastighed for at mindske antallet af færdselsuheld med deraf følgende skader på personer og materiel, Eksempler på ”mål ” (fra diverse planer) Er de alle SMARTE ?