Trintestit sakkutut Trintest som værktøj

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Atomer Et programmeret forløb. En måde at lære på.
Advertisements

Forældrearrangement om folkeskolereform
UU-Aalborg Evaluering af brobygning og intro 2013/14 Velkommen UU-Aalborg Ungdommens Uddannelsesvejledning.
Elever i specialklasser og specialklasseelever
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING En ny evalueringskultur Stof til eftertanke og handling på de enkelte prøveafholdende skoler og alle øvrige.
Kompetencemål og tilrettelæggelse af undervisningen
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Kvalitetsmåling – barometerundersøgelse: Hvorledes sker ”oversættelsen”
v/ Professor Lars Ehlers, Aalborg Universitet
Elevernes evaluering af grundforløbet Efterår 2012.
2-årigt HF i UUO’s område Tirsdag d. 1. november 2011 Asger Raahauge Rasmussen, FYNs HF-kursus.
Vurdering af basale færdighed, FVU og IKV i AMU
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Sortering af affald Dato: 17. december Agenda Sortering af affald Dato: 17. december 2010 TNS Gallup A/S Kontaktperson Celia Paltved-Kaznelson Danmarks.
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Matematik afgangsprøve 2013
HJERNE TALENT XPERIMENT AATG.DK "Udvikling af elevernes almene studiekompetencer gennem formativ evaluering". Mentorordning på 1. årgang.
Ordrup skole kontaktforældremøde, lørdag den 18. januar 2014 Folkeskolereformen - et overblik.
Arbejdsmarkedsuddannelser – også for personer med læse-, skrive- og regnevanskeligheder Oplæg fra AMU-Fyn Konference d. 22/5 -07.
Folkeskolereform Version 1.0
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Nyborg kommune Brugerundersøgelse på Skoleområdet 2014 DANEHOFSKOLEN
HUSKESPIL – den lille tabel
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Titel: Arial, fed, skriftstr. 20, mørkegrå. Tekst: Arial, normal, fed eller kursiv, skriftstr. 10, 12 og 14 til print – 16 og 18 til projektor – mørkegrå.
 2 3  3 =  83  43  53  63  73  93  10 4.
Qeqertarsuup Atuarfia
Oplæg til Nofa4 i Trondheim d maj 2013 Ved Lektor Rune Christiansen
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Skolerigsdag 2011 Folkeskolen – liv og læring Data peger på behov for nye veje Anders Hingel Tidl. kontorchef, EU’s analysekontor for uddannelse.
Fælles Mål Styrket faglighed Steen Harbild Undervisningskonsulent, UVM August 2006.
Ilulissat 5. marts Atuartitsinermi tunngaviit. 2.Qeqqata Kommuneani ilinniaqqittut. 3.Qaasuitsup kommuneani Ineriartortitsinermi anguniagassatut.
ETU 2008 | Elevtilfredshedsundersøgelse Erhvervsskolen Nordsjælland HTX (Teknisk Gymnasium) - Hillerød Baseret på 313 besvarelser.
Akkreditering Hvad har vi gang i?. Hvad skal vi egentlig lave? ”ISO 9000 – standard” 24 kriterier fordelt på 4 temaer: –Tema 1: Relevans og behov –Tema.
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Naliliinerit 2006 – 2010 Evalueringer Ilinniarnermik Ilisimatusarfik – Inerisaavik, marts 2011.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Sunds skole Evaluering
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Matematik årsplan Som grundbog anvendes Faktor for 10. arbejdsbog og begrebsbog 1Mariagerfjord10.klassecenter 10.a og 10.b Tempovej Der løses.
Undervisningsdifferentiering i faget grønlandsk – hvorfor og hvordan? Fagevalueringen af grønlandskundervisningen på mellemtrinnet – et temperaturmåling.
Qeqqata Kommunea Sisimiut marts 2011.
Velkommen til informationsaften om overgangen til Hornbæk Skole.
Nunaqarfinni atuarfiit innuttaasunik qitiutinneqaqaat.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
Matematik B 1.
Claus Brabrand, ITU, Denmark Mar 10, 2009EFFECTIVE JAVA Effective Java Presentation Workshop Claus Brabrand [ ] ( “FÅP”: First-year Project.
1 Tråde 2 Plan Trådbegrebet Synkronisering Koordinering Eksempel: et flertrådet spil.
Grunde til at jeg elsker dig
Januar 2009 MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørdagSøndag Uge 2. Anette Ø. Kl Tina H. Lone M. 6 Kl Britt H. 7 Kl Vinnie G. Gerda.
Fundamentale datastrukturer
Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq
Formål Struktur/organisering Fysiske rammer Indhold/pædagogik/læringssyn Samarbejdspartnere Handleplan.
Vygotsky, 1993 Perorsaaneq meeqqap ineriartornerani aqagussamut sammisuussaaq ippassaammallu pisimasunut iperaassalluni. Taamaalippat aatsaat suut ineriartornermut.
Nuuk marts Atuartitsinermi tunngaviit Kommuneqarfik Sermersuumi ilinniaqqittut piginnaasaat. Kommuneqarfik Sermersuumi Ineriartortitsinermi.
Atuartitsinermi inerisaaneq Pædagogisk udviklingsarbejde Atuartitsissutit Ilikkarluarfiusuni tunngaviit aallaavigalugit atuartitsineq Undervisning ud fra.
Angusakkanik atuineq Juliane Enoksen. Qanoq piviusunngortinneqassava ? Ilikkagassatut anguniagassat, atuartunut paasiuminarsarneqassapput. Namminneerlutik.
Udeskole på Grønhøjskolen
Kommune Kujalleq Naliliinerit 2006 – 2010 Evalueringer Esekias Therkelsen Naliliisarfik – Inerisaavik Ilinniarnermik Ilisimatusarfik marts.
Naliliinerit 2006 – 2011 Evalueringer 2006 – 2011 Nunaqarfinni atuarfiit pisortaat – Bygdeskoleledere – Hotel Arctic, Ilulissat Ilinniarnermik Ilisimatusarfik.
Forebyggelse af uddannelsesstop efter folkeskolen Restgruppeproblematik Meeqqat atuarfianiit ilinniagaqalernissamik qulakkeerinninneq. Elever fordelt på.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Almen Didaktik Indhold og form
TRIO pilllugu saqqummiineq Fremlæggelse om brugen af TRIO
Kommuneqarfik Sermersooq Misilitsinnerni angusat 2010
Piffissaq suliffiusoq pillugu isumaqatigiissut
Præsentationens transcript:

Trintestit sakkutut Trintest som værktøj Gammeqarfik Aasiaat

Trintest sakkutut Trintest som værktøj Elever Opgaver

Trintest sakkutut Trintest som værktøj 7. klassit tamaasa procentinngorlugit   A B C D E Fx F I alt Idealfordeling 10 25 30 100 KALAALLISUT 0,0 5,6 50,0 38,9 DANSK 2,6 5,3 28,9 44,7 18,4 MATEMATIK 23,7 15,8 13,2 ENGELSK 7,9 52,6

Trintest sakkutut Trintest som værktøj

Trintest sakkutut Trintest som værktøj Atuartitsissutini misilitsiffiusuni / I fagene hvor der afholdes test: 3. klassini: Kalaallisut, Qallunaatut, Matematik 7. klassini: Kalaallisut, Qallunaatut, Tuluttut, Matematik Sakkugissagaanni takussutissiarisariaqarput. / Hvis disse skal bruges som værktøj, skal man visse disse frem. Takussutissiat immikkoortortaqarfimmi siunnerfeqartumik ingerlanissamut tunaartarisariaqarput. / Resultaterne skal kunne bruges målrettet på trinnet.

Trintest sakkutut Trintest som værktøj Immikkoortortani nukarlerni akullernilu atuartut pisinnaasassaat pillugit siunertaqartumik periuseqarnissaq pingaaruteqarpoq. I yngste og mellemtrinnet skal der være målrettethed på kundskaber og færdigheder

Faglighed Bestilling Fagudvalg Udvikling Trin 1 Trin 2 Trin 3 KP NR Bestilling udv. Materialer Koordinering af ønsker Evaluering af egens udv. Team - Udvikling Ftd. Nr. 8 21. maj 2002 Læringsmål - Forordning Fagudvalg Trin 1 Trin 2 Trin 3 KP NR NRO SJ ELA KB RT AJ HRS SPG MG MR DNS VR AP HLS JJ KA KAB KDB GRL GRL bro bro GRL

Trintest sakkutut Trintest som værktøj Atuartitsinermi atortut / Undervisningsmaterialer Pilersaarusioriaatsit / Planlægningsmetoder Atuartitsissutikkaartumik ukiunut ataqatigiissaarineq / Koordinering i årgangene for fagene Qulakkeerinninneq / Sikring af udbyttet § 17. Undervisningens tilrettelæggelse, herunder valg af undervisnings- og arbejdsformer, metoder, undervisningsmaterialer og stofudvælgelse, skal i alle fag leve op til folkeskolens formål, formålene for de enkelte trin, formålene for de enkelte fag og fagområder og læreplanernes angivelser af læringsmål

Trintestit sakkutut Trintest som værktøj Atuartitsinissamut ukiumoortumik pilersaarusiortarneq / Undervisnings Årsplanlægning Ilikkagassatut anguniagaasat / Læringsmål Agguataarnerat / Opdeling Semesterinut agguataarnerat / Semesteropdelt Sapaatip akunnikkaartumik / Ugeplan Atuartitsinerup lektionip ataatsip / Lektionsplan § 2. Folkeskolens opgave er i samarbejde med hjemmet: 1) at medvirke til, at eleven tilegner sig alle nødvendige kundskaber og færdigheder,

2. Atuartunik anguniagassaliortitsineq 1. : Atuartut anguniagassaliortinneqarnerat ingerlanneqassaaq, ilinniartitsisup / ilinniartitsisoqatigiit semesterimi tassani ilikkagassatut anguniagassani sinaakkutissatut anguniagassaat aallaavigalugit. Anguniagassat assigiinngitsut allattarfimmut allattorneqassapput atuartut tamarmik takunnissinnaanerat anguniarlugu. 2. : Anguniagassat tamarmik allattorneqareerpata tulleriiaarineq ingerlanneqassaaq. Ilinniartitsisutut qularnaarneqassaaq semesterip naammassineqarnera ilikkagassatut anguniagassat tamarmik anguneqarnissaat. Atuartut ANGUSAKKAA-nut ataqatigiilersitsinissaq ingerlanneqassaaq. § 17. Imm. 4. Atuartup ilinniartitsisorisani isumasioqatigalugit iliuusissani pilersaarusiussavai, pilersaarusiarlu ingerlaavartumik naliliiinermut ilaatinneqassaaq, tak. § 18 imm. 1 aamma 2, taannalu atuartup atuartinneqarnerata ilinniagaqaqqinniarneratalu ingerlateqqinneqarnissaanut tunngaviussaaq.

Atuartup ilinniartitsisullu pilersaarusioqatigiinnerat Nukarliit Trin 1 Akulliit Trin 2 Angajulliit Trin 3 Ilinniartitsisoq / Ilinniartitsisoqatigiit ilikkagassatut anguniagassanit sinaakkusiinissaat qulaarnaarneqassaaq assersuutigalugu 1. Semesterimi suut anguniarneqassappat? il.il. Tassani atuartup ANGUSAKKA-mi atorlugit pilersaarusiorneqarneranut atassuserneqassapput. § 17. Imm. 3. Atuartitsitsissutini tamani ilinniartitsisoq atuartorlu suleqatigiillutik ingerlaavartumik anguniagassaliortassapput. Atuartup sulinissaa anguniagassaliarisimasat tunngavigalugit aaqqissuunneqartassaaq. Suleriaatsinik, periutsinik aamma sammisassanik toqqaanerit aalajangersaanerillu ilinniartitsisut atuartullu suleqatigiinnerisigut ingerlanneqartassapput.

Ilikkagassatut anguniagassat Læringsmålene Årgangsopdelt Semesteropdelt

Ukiumut sap.ak. Pilersaarut Års ugeplan

Ugeplan.: Matematik 10.klasse 2009-2010 Atortussat.: Matematikki X Problemregning 2 lek. pr. uge Nyt stof Færdighedsregning 1 lek. pr. uge 34-36 MUNDTLIG & SKRIFTLIG Geometri 37-38 Økonomi fortsat 39 JAGTFERIE 40-41 42-43 PRAKTIK 44-46 Areal og rumfang Atortussat.: Matematikki X Basisbogimi qupperneq nr: 74 Grundbogimi qupperneq nr. 69 Overblik .: * for egen undervisning ** i.h.t læringsmålene *** for elevernes mål

Ark3a Ark5b Oqaasileraluni suliaqarnermi taggisit ilikkarpai soorlu: Taggisit takueqarsinnaasutut attorneqarsinnaasutullu Taaguuserneqartartut oqaatigisinnaanngorlugit. Kalaallisut oqaaseilerinermi ilisimasaqalissasut taakkuani Taggisit suuneri ilisimasaqalerfigissagaai

Pensa