INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PPR og Samarbejdet om børn som mistrives
Advertisements

Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Elevernes faglige resultater • Et spørgsmål om social baggrund • Samt individuelle forskelle i evner, motivation mv. • Og et beskedent, men signifikant,
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING En ny evalueringskultur Stof til eftertanke og handling på de enkelte prøveafholdende skoler og alle øvrige.
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
Folkeskole-reformen August 2014.
NGG.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Skolereform august 2014………………
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Nu er vi ved DEL 3 Flere tegn og signaler et tegn (fx et symbol) kan godt bruges som et signal: fx kan dannebrog signalere at at vi nu er i Danmark og.
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
Afslut Frem >>
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Hvordan søger man om optagelse?
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Inspiration til reformarbejdet
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Generel introduktion til EC
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Qeqqata Kommunia Elevprofiler og restgrupper. Hvad er en elevprofil?  En elevprofil er en meget bred og generel vurdering af elevens karakterer i fag,
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Og hvordan gik det så i 2008? 10. klassernes gennemsnitskarakterer i forhold til 11. klassernes gennemsnitskarakterer.
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Nye udviklingsarbejder Ulfborg skole
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Gymnasiernes tiltag for tosprogede elever Oplæg ved rektor Niels Jørgen Helms Mulernes Legatskole.
Brainstorm Et værktøj til ideskabelse
Sunds skole Evaluering
Qaasuitsup Kommunia Elevprofiler og restgrupper. Hvad er en elevprofil?  En elevprofil er en meget bred og generel vurdering af elevens karakterer i.
Ny Fælles Naturfagsprøve
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Prøveresultater 2008 Gennemsnitskarakterer i 10. klasse Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 12 af 27. juni.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Statusrapporter fra de faglige fora Indtryk fra en læsning
Forældrearrangement Tirsdag den 30. september 2014.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Skoleseminar i Qeqqata Kommunia Skolebestyrelsen i Minngortunnguup Atuarfia.
Kommuneqarfik Sermersooq Elevprofiler og restgrupper.
Oplæg om lektier Data og overvejelser.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
Studieområdet på hhx Præsentation af EVA’s følgeprojekt vedr. studieområdet på hhx og htx og almen studieforberedelse på stx Konference om Studieretningsprojektet.
Kalaallit Nunaanni atuarfeqarfiit / Folkeskolen i Grønland September 2013.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Løft og lær Flerfaglig og virtuel skriftlighed Rammeforsøg A: Fleksibel anvendelse af uddannelsestid og elevtid.
Stxstudentereksamen.
Qeqqata Kommunia A) Status på arbejdet i Samarbejdsorganet (hvad virker, hvad virker ikke?), B) om samarbejdet med erhvervslivet (hvad virker, hvad virker.
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
PRØV! Et program til de mundtlige prøver Forlaget MATEMATIK
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Klar til Smart Vækst – Udbredelse af smart city løsninger i DK – fokus på smart affaldsindsamling Jesper Bøttcher Gate 21.
Årsberetning for Gjessøs Børn
Præsentationens transcript:

INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009

Kommunens samlede prøveresultater sammenlignet med landsresultatet vises for følgende: –Grønlandsk –Dansk –Engelsk –Matematik –Fysik/kemi –Projektopgaven INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Grønlandsk ligger i alle discipliner under landsresultat Qeqqata Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Dansk ligger i alle discipliner lidt under landsresultat Qeqqata Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Engelsk ligger i næsten alle discipliner under landsresultat Qeqqata Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Matematik ligger i alle discipliner under landsresultat Qeqqata Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Fysik/kemi ligger i alle discipliner under landsresultat Qeqqata Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Projektopgaven ligger under landsresultat Qeqqata Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Det var så det samlede billede på hele kommunen i forhold til landsresultatet Men der er individuelle forskelle på de enkelte skoler INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

De generelle problemer med prøveresultaterne på de store byskoler i kommunen er, at de ligger under landsgennemsnittet Dette gælder i næsten alle fag og discipliner Det mest positive er resultaterne i grønlandsk i Maniitsoq og resultaterne i Dansk på den ene byskole i Sisimiut INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

I Kangerlussuaq tegner der sig et lidt andet billede Der er pæne resultater i Grønlandsk, Dansk og Engelsk Der er derimod virkelig dårlige resultater i Matematik og Projektopgaven INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

De anbefalinger der gives til flere skoler er: Der skal være et bedre kendskab til læringsmålene for de enkelte trin i alle fag Samtidig skal der sættes ind for at få overgangene fra trin til trin til at fungere bedre samt den løbende evaluering INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Samtidig med dette overordnede billede for kommunen er det nødvendigt at se på hver enkelt prøveafholdende skole: –Der er bilag på hver enkelt skoles resultater i forhold til landsresultatet –Der er notat på hver enkelt skole med anbefalinger ud fra skolens resultater INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

I mange af anbefalingerne til de enkelte skoler peges der også på den svage elevgruppe Et godt råd her kunne være: Start med de elever, der får karakteren E Dem er der et potentiale i Den rigtig svage gruppe, der får F og Fx kan være svær at flytte INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Det er desuden nødvendigt at følge prøveresultaterne over en længere årrække på hver enkelt prøveafholdende skole Og ligeledes følge det samlede kommuneresultat over en årrække Er der fremgang? Er det de samme resultater? Er der tilbagegang? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Hver enkelt prøveafholdende skole må desuden stille sig nogle spørgsmål i forbindelse med et års prøveresultater Hvorfor er der fremgang? Hvorfor er det de samme resultater? Hvorfor er der tilbagegang? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

De indsats områder, der peges på i forbindelse med prøveresultaterne skal selvfølgelig ses som en del af en helhed sammen med: Trinresultaterne og den løbende evaluering Prøveresultater Implementering af effektive undervisningspricipper Kursus- og videreuddannelsessituationen Midler og ressourceforbrug INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Prøveresultaterne kan ikke stå alene De er en del af den samlede afsluttende evaluering Vidnesbyrd Standpunktskarakterer (årskarakterer) Elevens egen vurdering Prøver Fremlæggelse af en projektopgave INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Spørgsmål til gruppearbejde Hvordan kan en skoleleder forbedre sine prøveresultater? Hvordan kan skoler med de samme problemfelter arbejde sammen om løsninger på bedre resultater? Hvem har gode forslag og ideer, der virker? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING