Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Generalforsamling den 18. marts Valg af dirigent. Bestyrelsen foreslår ”Aage Larsen ”
Advertisements

LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Årsmøde 2013 i NORDFYN. Scleroseforeningens lokalafdeling NORDFYN.
8. december 2010 på Egegård Skole
KTO-forlig / KL-området – 19. februar 2011 • Pr. 1. april 2011 – 31. marts 2013.
Generalforsamling Utterslevhøj Grundejerforening 19. marts 2013 kl. 19
VELKOMMEN TIL INFORMATIONSMØDE PRØVESTENENS VINDMØLLELAUG.
Velkommen til Generalforsamling
Vedtægtsændringer  Ved Hans Bekkevold. Vedtægtsændringer På baggrund af:  Medlemsønsker  Erfaringer.
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Danish Offshore Industry Generalforsamling Danish Offshore Industry Danish Offshore Industry Velkomst ved formanden, Sales and Marketing Director Kai.
vlp1 Velkommen til Generalforsamling Foerlev vandværk Tirsdag kl Kulturhuset.
Gruppeliv – nu og i fremtiden
Hvordan hænger det sammen K/S og ApS: Husejer Udlejer HOB Lejer lokaler Butik/Udstilling Frivillige bidrag Andre aktiviteter Kan det løbe rundt?
Solcelleanlæg – for private
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Referat for generalforsamling i Grundejerforeningen Hybenhaven
GF & Brødeskovparken Velkommen Generalforsamling 2009.
Alle har ret til en aktiv fritid -uanset social status.
Velkommen til Generalforsamling i SAK 77 Tirsdag d Svømmecenter Nordvest.
Den gode ansøgning Til LAG Himmerland
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
ProjektVærkstedet Anders Sejerøe // Kultur- og Fritidsforvaltningen.
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
PLO-konflikt orienteringsmøde. Program: Kl Velkommen v. kreds/regionspolitiker Præsentation af DSR og dbio konsulenter Forhandlingerne mellem.
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2004 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2003/2004 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Stiftende Generalforsamlink på Ry Park Hotel den 20/
GENERALFORSAMLING 2011.
Den fremsynede virksomhedsledelse Hvilke udfordringer har Danmarks almene boliger? Styringsreform Moms på administration Konkurrenceevne Boligerne.
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Alumneforeningen for Pædagogisk Sociologi
Forårs Banquet for frivillige i Kerteminde Kommune Kertemindehallen d. 29. maj 2013.
Økonomiseminar maj måned 2009 Mål: Langtidssikret fornuftig økonomi i SVØM. Skaffe nye indtægter i form af frie midler, som samlet set ikke belaster SVØMs.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Oplæg om DUKH og retssikkerhed for handicappede
Ekstraordinær generalforsamling 11. november 2004.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Lederne Midt-Vest Velkommen! Ordinær generalforsamling Torsdag den 11. marts 2010, kl Lederne Midt-Vest Skarrildhus Sdr.Ommevej Kibæk.
Generalforsamling 2013 Karlstrup vandværk af 1959 A.m.b.A.
Gå-hjem-møde Ansvar og pligter - mandag den 30. maj 2011 Bestyrelsens ansvar og pligter Ejerforeninger.
VISION HVAD vil vi stræbe efter: HVORDAN når vi frem: HVILKE ‘områder er relevante: Oprettelser af projektorganisation – de overordnede rammer STRATEGI.
Logo Overordnede betragtninger om OPP -Og konkrete projekter i København v/Karen Mosbech ”OPP i virkeligheden” DFM Konference KØBENHAVNS KOMMUNE.
DEN SELVEJENDE INSTITUTION (FOND) NYBORG IDRÆTS- & FRITIDSCENTER DEN ALMENNYTTIG FORENING NYBORG IDRÆTS- & FRITIDSCENTER HI - Campus 2014 – Fremtidens.
8. maj Folkeskolens nationale tests Karl-Åge Andreasen 2.
NYHEDSBREV Årgang 3, Nummer 4, september 2006 Bestyrelse Formand Jesper Holm, Bernstorfflund Allé 15, 2920 Charlottenlund, Kasserer Birger.
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
Orientering om fremtidig struktur i skolen
Punkt 14 Eventuelt nyt domicil. Status nu FU har diskuteret og fået foretaget en sammenligning af omkostninger FU er positiv Denne præsentation giver.
Grundejerforeningen Stangkjær
Bestyrelsen fremlægger forslag til nedlæggelse af Nordborg Golfbane ApS Medlemshøring om forslaget Mandag d. 26. oktober 2009 Ekstraordinær generalforsamling.
Introduktion Seminar 9. maj 2012  Det videre forløb for de støttede udviklingsprojekter  Muligheder for støtte til realisering DET GODE BOLIGLIV støtter.
vlp1 Velkommen til Generalforsamling Foerlev vandværk Tirsdag kl Kulturhuset.
Orientering fra det politiske liv v. Tina Lambrecht Årskonferencen for TR 3. september 2012.
{ Bestyrelseskursus Marts 2015 Bestyrelsens opgaver og ansvar.
Generalforsamling Budget for 2006 Konto oversigtBudget 2006 Porto3500 Bestyrelsesmøder1200 Generalforsamling4500 Kopier3000 Telefon formand1200.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Fusion SL & LQ 2017 Ekstraordinær generalforsamling d. 29. oktober 2017 Sejlklubben Lynæs 1.
Projekt ”liv i landsbyen”, Sdr. Nissum Motion – samvær - udvikling
Københavns Kogræsserlaug
IFF GENERALFORSAMLING 16. maj 2017
Bestyrelse – hvad er det?
Dilemma for nybyggeri Maksimumbeløbet skal overholdes!
Afdelingsmøde – Afdeling 5 Mandag den 8. maj 2017
Generalforsamling 2018.
Referat af bestyrelsesmøde den 21
Ordinært Interessentskabsmøde 2018
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Referat af bestyrelsesmøde den 30
v/Fritidskonsulent Hanne Bjerg
Præsentationens transcript:

Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende institution KULTURSTEDET LINDEGAARDEN (Mikael) 3.Orientering om Interim bestyrelsen for Fonden og den fremtidige organisation (Marianne og Thomas) 4.Orientering om forhandlingerne med LTK (Mikael) 5.Valg af bestyrelsesmedlemmer 6.Gennemgang af bestyrelsens forventninger til mål og visioner for Kulturstedet Lindegaarden (Jytte og Stein) 7.Debat om medlemmernes ønsker og idéer til aktiviteter og brug af Kulturstedet Lindegaarden (Carsten) 8.Evt. Mandag den 4.marts 2013 kl på Lindegaarden 1

Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende institution KULTURSTEDET LINDEGAARDEN (Mikael) 3.Orientering om Interim bestyrelsen for Fonden og den fremtidige organisation (Marianne og Thomas) 4.Orientering om forhandlingerne med LTK (Mikael) 5.Valg af bestyrelsesmedlemmer 6.Gennemgang af bestyrelsens forventninger til mål og visioner for Kulturstedet Lindegaarden (Jytte og Stein) 7.Debat om medlemmernes ønsker og idéer til aktiviteter og brug af Kulturstedet Lindegaarden (Carsten) 8.Evt. Mandag den 4.marts 2013 kl på Lindegaarden 2

Orientering om fonden November 2012: Fonden godkendt af Civilstyrelsen med få ændringer til vedtægter. 2 Bestyrelsesmøder Interim fondsbestyrelse, 5-7 medlemmer Mikael Vest - formand (SF) Niels Friderichsen – sekretær (BBL) Carsten Spangsberg – kasser (SF) Marianne Hilton (SF) Hans Boye Nielsen (BBL) 3

Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende institution KULTURSTEDET LINDEGAARDEN (Mikael) 3.Orientering om Interim bestyrelsen for Fonden og den fremtidige organisation (Marianne og Thomas) 4.Orientering om forhandlingerne med LTK (Mikael) 5.Valg af bestyrelsesmedlemmer 6.Gennemgang af bestyrelsens forventninger til mål og visioner for Kulturstedet Lindegaarden (Jytte og Stein) 7.Debat om medlemmernes ønsker og idéer til aktiviteter og brug af Kulturstedet Lindegaarden (Carsten) 8.Evt. Mandag den 4.marts 2013 kl på Lindegaarden 4

Fondsbestyrelse Fremtidige organisering Forretningsudvalg Pedel Brugergrupper Kultur - Foreninger Enkeltpersoner Arbejdsgrupper Virksomheder Kommunikation - Fundraising - Byggeri - Støtteforening Økonomi Byggeri Kulturaktiviteter Kommunikation

Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende institution KULTURSTEDET LINDEGAARDEN (Mikael) 3.Orientering om Interim bestyrelsen for Fonden og den fremtidige organisation (Marianne og Thomas) 4.Orientering om forhandlingerne med LTK (Mikael) 5.Valg af bestyrelsesmedlemmer 6.Gennemgang af bestyrelsens forventninger til mål og visioner for Kulturstedet Lindegaarden (Jytte og Stein) 7.Debat om medlemmernes ønsker og idéer til aktiviteter og brug af Kulturstedet Lindegaarden (Carsten) 8.Evt. Mandag den 4.marts 2013 kl på Lindegaarden 6

Forhandlingerne med LTK 7 Punkter vedr. overdragelsesaftale Kulturstedet foreslår en ordning hvor der udarbejdes en lejekontrakt vedr. Kommunens brug af lokalerne. Denne skal indeholde priser og afregnings model. Yderligere skal den indeholde aftale vedr. selve lokale administrationen, som forventes foretaget af kommunens center for Kultur- og Fritid som hidtil - dog nu i samarbejde med kulturstedet, således at kulturstedet i rimelige intervaller skaffes overblik over hvor meget og hvornår salen er booket og benyttes til Kommunens aktiviteter. Kulturstedet ønsker en lokaleleje, forudsat en årlig benyttelse af salen i 250 dage, til kr. med dertil kommende forbrugsudgifter og driftsomkostninger på ca kr. Ved en gennemgang af bygningerne sammen med Plan og Byg afdelingen, er det kommet frem at brandsikringen som den er i dag, ikke er i overensstemmelse med gældende regler, hvis der skal være andre aktiviteter på gården på samme tid som foreningslivet i salen. Dette betyder at Kulturstedet skal påregne omkostninger til ajourføring af gældende krav til brandsikring af salen så tilstødende arealer kan tages i anvendelse. Status for den nuværende lejlighed skal ændres fra beboelse til erhverv. Det har været diskuteret med Plan og Byg og burde som sådan være en formssag.

Forhandlingerne med LTK 8 Følgende budgetopstilling for et driftår angivet i 2013 priser. Udgifter Ejendomsskatter jf. vurdering fra Skat kr. Forbrugsafgifter, vand, renovation kr. Forsikring, brandforsikring, hele gården kr. Naturgas, m3 gas á ca. 8,91 kr kr. El, kwh á 1,63 kr kr. Rengøring, mm kr. Snerydning, gartnerarbejde mm kr. Løn til inspektør/pedel på deltid kr. Administration kr. Ialt kr. Indtægter Udlejning af sal til Kommunen kr. Dækning af forbrugsudgifter og drift vedr. sal til Kommunen kr. Indtægter i forbindelse med kulturarrangementer kr. Indtægter i forbindelse med lokaleudlejning (stuelængen) kr. Ialt kr. Alle poster er eksklusiv moms.

Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende institution KULTURSTEDET LINDEGAARDEN (Mikael) 3.Orientering om Interim bestyrelsen for Fonden og den fremtidige organisation (Marianne og Thomas) 4.Orientering om forhandlingerne med LTK (Mikael) 5.Valg af bestyrelsesmedlemmer 6.Gennemgang af bestyrelsens forventninger til mål og visioner for Kulturstedet Lindegaarden (Jytte og Stein) 7.Debat om medlemmernes ønsker og idéer til aktiviteter og brug af Kulturstedet Lindegaarden (Carsten) 8.Evt. Mandag den 4.marts 2013 kl på Lindegaarden 9

Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende institution KULTURSTEDET LINDEGAARDEN (Mikael) 3.Orientering om Interim bestyrelsen for Fonden og den fremtidige organisation (Marianne og Thomas) 4.Orientering om forhandlingerne med LTK (Mikael) 5.Valg af bestyrelsesmedlemmer 6.Gennemgang af bestyrelsens forventninger til mål og visioner for Kulturstedet Lindegaarden (Jytte og Stein) 7.Debat om medlemmernes ønsker og idéer til aktiviteter og brug af Kulturstedet Lindegaarden (Carsten) 8.Evt. Mandag den 4.marts 2013 kl på Lindegaarden 10

Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende institution KULTURSTEDET LINDEGAARDEN (Mikael) 3.Orientering om Interim bestyrelsen for Fonden og den fremtidige organisation (Marianne og Thomas) 4.Orientering om forhandlingerne med LTK (Mikael) 5.Valg af bestyrelsesmedlemmer 6.Gennemgang af bestyrelsens forventninger til mål og visioner for Kulturstedet Lindegaarden (Jytte og Stein) 7.Debat om medlemmernes ønsker og idéer til aktiviteter og brug af Kulturstedet Lindegaarden (Carsten) 8.Evt. Mandag den 4.marts 2013 kl på Lindegaarden 11

Ekstraordinær Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent (Mikael) 2.Orientering om Fonden ”Den selvejende institution KULTURSTEDET LINDEGAARDEN (Mikael) 3.Orientering om Interim bestyrelsen for Fonden og den fremtidige organisation (Marianne og Thomas) 4.Orientering om forhandlingerne med LTK (Mikael) 5.Valg af bestyrelsesmedlemmer 6.Gennemgang af bestyrelsens forventninger til mål og visioner for Kulturstedet Lindegaarden (Jytte og Stein) 7.Debat om medlemmernes ønsker og idéer til aktiviteter og brug af Kulturstedet Lindegaarden (Carsten) 8.Evt. Mandag den 4.marts 2013 kl på Lindegaarden 12