Vores projekt Om kreativitet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Nye sundhedsfremmende strategier for et aktivt ældreliv – erfaringer og ideer Landsmøde for Ældre Råd 7. maj 2009.
Advertisements

Arbejdsmiljø mellem sidevogn og mainstream
Problemformulering Hvad sker der i sammenstødet mellem omsorg og administration på en hospitalsafdeling? Hvilken betydning har dette sammenstød for sygeplejerskernes.
På vej mod forandring Charlotte Dalsgaard, direktør, cand. techn. soc. 20. maj rganisationsudvikling
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
der var engang behandlingspsykiatri Idræt og motion – en ny vej
Fra regulering til engagement i arbejdsmiljøet
Arbejdspladsudvikling
1MIO / feb. 06 Hvorfor MIO? Mange institutioner står over for nye udfordringer:  Ændrede betingelser i styring og markedsvilkår  Øgede krav til ledelse.
Oversigt over Symbols fortolkende emner i org. teori
1 COPENHAGEN FINANCE IT REGION - Mere vækst og innovation i krydsfeltet mellem finans og IT.
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Konsulentroller Etablerer og Katalysator vedligeholder netværk
Kultur i organisationer
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Læringsrum for implementering af akkrediteringsstandarder
Kulturen i forandringsprocesser
Grænser for rummelighed
SSP-Samrådet Værdier, mission og visioner
Integration af mennesker, processer og arbejdspladser... En fornyet tilgang til design af fremtidens bygning.
James G. March & Johan P. Olsen: Organizational Learning and the Ambiguity of the Past                    James G. March Johan P. Olsen.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Velkommen til SKJOLDHØJ FORSAMLINGSHUS. Historien om Mahmoud Hvordan var det engang……
Speciale i virksomhedsstudier og pædagogik, RUC, 2006/2007.
Potentialevurdering.
Projektorganisering – hvordan og hvorfor? Hvad har vi lært?
Forandring og læring i organisationen
Procesværktøjer.
Organisation og omverden
Niveauer for læring i organisationen
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Arbejdsmetode SWOT-analyse på eksisterende set-up Andres erfaringer med enstrenget erhvervsfremme- system VISION Version 1 Hvilke krav stiller visionens.
Sygefravær som indsats i Region Hovedstaden Kan ledelse kurere sygdom…?
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Fremlæggelse af teori og metode d.24 Nov. 2010
Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Hvordan virker certificering som arbejdsmiljøregulering? Robson Sø Rocha, PhD Assistant Professor Copenhagen Business School.
H. LUNDBECK A/S Kortlægning af modstandene. H. LUNDBECK A/S Mine medarbejderes synspunkter Ingeniørerne inddrager os ikke De inddrager os i sidste øjeblik,
28. februar 2007Organisationskultur i Praktikkenside 1 Organisationer Struktur og kultur - for praktikanterne under RUC’s praktikordning
Kreativitet i DR Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf.
Mennesket og virksomheden
COMPUTER-SUPPORTED COOPERATIVE WORK Medier og Kommunikation
Af: Steffen Pedersen Anina Kjær Rasmus Petrussen Kristine Madsen Løkke Engraf Kreativitet i DR.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Dias om Følgende dias giver et overblik over, hvad hæftet indeholder og kan bruges til. Der findes også en række dias, der beskriver, hvad.
Kapitel 6: Teorier om social ulighed – fokus på funktionalismen og Bourdieus teori om social ulighed Ulighedens mange ansigter – perspektiver på social.
Socialisering Kapitel 5.
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Samfundet- Institutionen og Individet. Hvad kan og er en institution? Hvordan opfattes brugeren? Forhold til samarbejdspartnere? Arbejdsmiljø?
Børns udvikling og samspil med ”de andre” Minileder 2 kursus august 2015.
Fælles fremtid – fælles ansvar Ledelsens strategi Hoved-MED 27. februar 2013.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
Aalborg Kommune Barnet i Centrum (BiC) Aktionsforskning og aktionslæring Onsdag den 10. juni 2015 Stig Broström Institut for Uddannelse og Pædagogik.
Skolestruktur i Fredericia Set med lærerøjne Lisa Mikkelsen Distriktstillidsmand Erritsø Fællesskole afd. Bygaden.
Organisation & Kultur SOL3 september 2015 Elsebet Gjetting Cand.comm., konsulent.
Intern audit af psykisk arbejdsmiljø i certificerede arbejdsmiljøledelsessystemer CAVI-referencegruppemøde 9. marts 2016 Anne Helbo Jespersen.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
MERETHE KLINT (UDVIKLING – FORANDRING – INNOVATION)
Mere MOST - mindre fravær
Walt Disneys kreativitetsmodel
Flere gode år på arbejdsmarkedet
Tag snakken – bryd vanerne
Institut/afdelingssparring på AAU afdelings/institutnavn
Observations-informeret lærersamarbejde og undervisningskvalitet
Forandringer – Arbejdspladsernes udfordring og mulighed
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Vores projekt Om kreativitet

Problemfelt Verden i forandring – Nye krav til organisationer Paradigmeskift Konkurrencedygtighed Kreativitet Styring af kreativitet?

Problemformulering ”Hvordan kan ledelsen i DR Perspektiv påvirke medarbejdernes kreativitet gennem organisationskulturen?” Hvordan kan afd. ledelsen i DR perspektiv bidrage til et godt psykisk arbejdsmiljø, der fremmer kreativiteten hos den enkelte medarbejder, på trods af krise og nedskæringer? Hvilke faktorer påvirker kreativitet?  Hvad sker der når arbejdspladsen prøver at styre kreativiteten? Kan kreativitet styres og hvis ja hvordan?   Hvordan kan afd. ledelsen i DR perspektiv sørge for at kreative ideer bliver konkrete og brugbare?

Metode Symbolsk fortolkende Er DR i dette paradigme? En organisations sociale struktur eksisterer ikke uafhængigt af menneskelig bevidsthed og social interaktion Strukturer er menneskelige kreationer, dynamiske udkast, der opstår gennem social interaktion og kollektiv meningsskabelse Der er ingen organisationer, kun organisering Organisering er kontekstspecifik og kan derfor ikke generaliseres og anvendes på andre organisationer Det er muligt at undersøge hvordan organisering realiseres ved at observere organisationsmedlemmernes koordinerede handlinger Bottom up forandringer Er DR i dette paradigme?

Teser / mulige svar DR skal anlægge et nyt syn på organisation Psykisk arbejdsmiljø er yderst relevant Kreativitet kan styres, men er en balancegang