DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Krav til informationsformidling
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Alexander V. Breum, Emil Rotzler og Christian Peter Berg.
Læringsstile og lektier
Elsker DU også at læse lektier?
FOKUS! På vores udvikling.
Uddannelsesdag for kursusledere og efteruddannelsesvejledere Fra viden på kursus til handling i praksis Møde om God læring.
Udarbejdelse af poster
Skriftlige opgave kom IT
Skriv til nettet •Design (CMS) •Tekster på nettet •Navigation •Persuasive design (motiverende design)
©Jenny Bohr – Til underviserne Denne kursusgang er planlagt som den første. Den skal bruges til introduktion og præsentation. Det er meningen.
Inspirationseftermiddag ”Fra årsplan til elevplan”
Ergoterapeutuddannelsen – informationssøgning  Bibliotekets tilbud  Samarbejde – uddannelse og bibliotek  Informationssøgningsundervisning på ergoterapeutuddannelsen.
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
Dagsorden 1) Hvad er et netlæringselement 2) Analyse 3) Design 4) Det praktiske arbejde.
Easy Correct Glem den røde tusch og de ulæselige kragetæer!
Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Karl Henrik Flyums model
MUNDTLIGT krav – form – indhold
Hanne-Pernille Stax, ph.d
Udarbejdelse Af Fysikrapport
Store IT- innovationer (SITIN) TØ2. Dagens program Kontor Feedback på one-minute paper Fremlæggelser Tips til obligatoriske opgaver Strip sequence øvelse.
Sådan strukturerer du et manuskript
PowerPoint Kursus It-biblioteket, april 2007 Underviser: Marie.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Hvad er et opmærksomhedspunkt?
Sådan strukturerer du en Trin-for-trin guide.
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 Overordnet Flere gode opgaver De samme fejl går igen.. Alle der har afleveret.
TELEFONCANVAS.
Biblioteket som læringscenter
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
Digital skriftlig- og mundtlighed
INNOVATIONSFORUM # 2 VIDENSFORMER OG VIDENSKILDER.
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
God læring God undervisning
Årsplan – en kort en lang
Oversigt for © 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Lync Web App Deltage i et Lync-møde ved brug af computerlyd Hvis du ikke har Lync.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
OOMI Præsentation 28: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 6 Pensum Pensum har været noget fragmenteret (ny struktur for faget, nyt indhold og.
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
ITNET2 Præsentation 22: Eksamen. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 5 Pensum Pensum uddrages fra lektionsplanen ALT der er angivet med betegnelsen ”Pensum”
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
IT i Byggeriet Semester 6 4. februar 2003 Per Christiansson Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg.
Med LADEGAARD Nordic A/S
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
Pressalit Sports Academy Fra perioden til
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
AMiR 3 – 2015 Onsdag d. 21. september 2016
Velkommen til Creating Impact
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Modul 3.2 – Forberedelse til læringsteams
Kjeld Resen Projektarbejde og PowerPoint
Sådan bruger du Shakespeak
Velkommen til webinar: Brug de digitale ressourcer i børnebiblioteket.
Velkommen til webinar: Brug de digitale ressourcer i børnebiblioteket.
Føj gerne andre emner til, hvis de synes mere relevante for dig.
Software Construction
VELKOMMEN TIL ENGINEERING DAY 2018
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her

Kursusdag Pretest Post-test Om-site kursusdag, hvor underviser gennemgår pensum på basis af pretest Kursusdag Tilstedeværelse Start Web Pretest Post-test Prætest og læringsmodel Pensum forberedelse Forberede case inden kursus Opfølgning på alle emner Opfølgning på handleplan

Indhold i en drejebog Forside og velkomst Web-modul før seminar Pensum forberedelse – hvad skal man læse og forberede inden? Prætest der sikrer forberedelsen inden seminar Forberedelse af case inden seminardag Seminardag Udarbejde program Hvordan bruge materialet fra præ-testen? Arbejde med en case? Tænke i personalisering Web-modul efter seminar Evt. videoklip og anden dokumentation fra seminaret, f.eks. Præsentationer, cases etc. Materiale med opfølgning på emnerne – evt. artikler, litteraturhenvisninger etc. Opfølgning på handleplan Videre case-træning Posttest Evaluering Evt. kommentarer

Gode råd til drejebogen Arbejde med drejebogen i PowerPoint. Det gør det nemt at arbejde videre med den Det tvinger dig til at tænke i korte (web)sider Start med en indholdsfortegnelse som beskriver indholdet. Start med at tænke i ’blendet’ – hvad skal ske på seminaret, og hvordan kan vi bruge web-modulerne før og efter? Skriv hvad læringsmålet er. Skriv for dit publikum; brug sprog han kan forstå. Hvem er brugeren? Prøv at dele informationen op per skærm, sådan at den kun indeholder én tanke, én teori eller ét koncept per skærm. Brug korte sætninger Start hver drejebog med en introduktionsside og afslut med en opsummering Brug gerne teste/spørgsmål undervejs undervejs for at komme videre eller som en slags test-dig-selv øvelse Husk understøttende sider, som f.eks. flow charts, generelt design, introtekst osv. Ved generelle forklaringer er det oftest bedst blot at demonstrere. Det er ikke sjovt at brugeren aktivt skal gør præcis som programmet sige han skal. Ved komplekse sekvenser er det godt først at demonstrere og bagefter lade brugeren prøve selv det, eller lade ham prøve noget lignende, som ikke er helt det samme som blev vist i demonstrationen. At lade brugeren prøve selv og at vise hints når brugeren gør det forkert, er i mange tilfælde det bedste læringsmetode.

1. Forside og velkomst Velkomst Skriv her Indholdsfortegnelse Skriv kort tekst her Læringsmål Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

2. Før seminar Tekst skrives her. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

2.1 Pensum forberedelse Tekst skrives her. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

2.2 Forberedelse af case Tekst skrives her. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

2.3 Prætest Titel: Skriv her. Beståelsesprocent: Skriv her. Tid til gennemførsel: Skriv her. Minutter ind til prøve igen: Skriv her. Spørgsmål skrives her: Svarmulighed 1 skrives her Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

3. Seminardag Tekst skrives her. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

3.1 Program Program for dagen. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

4. Efter seminar Tekst skrives her. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

4.1 Dokumentation fra dagen Video Præsentationer Cases Etc. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

4.2 Materiale og artikler Skrives her. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

4.3 Opfølgning på handleplan Hvad skal deltageren gøre efter seminaret? Gerne værktøjer, skemaer. F.eks. I form af videre casetræning. Tanker om grafik, video og præsentationer Skrives her. Det kan f.eks. være: Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

4.4 Posttest Titel: Skriv her. Beståelsesprocent: Skriv her. Tid til gennemførsel: Skriv her. Minutter ind til prøve igen: Skriv her. Spørgsmål skrives her: Svarmulighed 1 skrives her Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

4.5 Evaluering Spørgsmål skrives her Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.

5. Andre kommentarer Skriv gerne andre kommentarer her. Kommentarer og kravspecifikation: Noter og specifikation skrives her.