Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2
Kap 2 Behov Kapitel 2
Maslows behovspyramide Bestemt behovsrækkefølge Ofte dækkes flere behov samtidigt Konsekvenser for virksomhedernes markedsføring
Maslows behovspyramide Kap 2 Maslows behovspyramide Fysiske behov Tryghedsbehov Sociale behov Ego behov Behov for selvrealisering
Kap 2 Behov Medfødte behov Kulturbestemte behov
Effektive behov Latente behov Kap 2 Behov Effektive behov Latente behov
Fire årsager til latente behov Kap 2 Fire årsager til latente behov Behovet er dækket Økonomiske årsager Teknisk, juridiske eller fysiske årsager Behovet er ukendt
Kap 2 Købemotiver Det rationelle købemotiv De sociale købemotiver
Fire sociale købemotiver Kap 2 Fire sociale købemotiver Bandwaggon Snob Veblen Thrifty
Fire sociale købemotiver Kap 2
Forbrugernes købeevne Kap 2 Forbrugernes købeevne Indkomst Disponibel indkomst Rådighedsbeløb
Forbrugsvaner Hvilke varer købes der? Hvornår bruges varerne? Kap 2 Forbrugsvaner Hvilke varer købes der? Hvornår bruges varerne? Hvor ofte bruges de? Hvordan bruges de? - Forbrugsmønstret ændrer sig med alderen