Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Afsætning HHX - Lene Baake.
Advertisements

Illustration fra Kort om kræft figur 3.1.
Motivation af medarbejdere
10 Konkurrencesituation
Præferencer på markedet.
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
HHX - Lene Baake Afsætning 2012.
Afsætning 2012.
9 Købsadfærd på konsumentmarkedet
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Kap 4 Personligt salg og kundebetjening Kapitel 4.
Kap 6 Købeloven Kapitel 6.
Branchen & omverdenen. Af Thomas Buhelt..
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
13 Pris Oversigt Prisstrategi Priselasticitet Prisfastsættelsesmetoder
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
Salg og service Dag 1.
Herzbergs Motivationsfaktorer Hygiejnefaktorer Trivsel Vantrivsel
AFSÆTNING A – Schønberg
Makro-2 uge 10 Skattereformen Repetition
AFSÆTNING B – Schønberg
Varemarkedet Blanchard kapitel 3 Del 3 Regneeksempel
Kap 10 Målgrupper Kapitel 10.
Frederik Meding: Finansiel boligrådgivning Forår 2007.
Peter Lynggaard Driftsøkonomi Kapitel 9
2.lektion: Civilsamfund, stat, plan-, markeds- og blandingsøkonomi
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
Udviklingen i salgs- og servicesektoren
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Erhvervsøkonomi Kapitel 9 Efterspørgsel
Loyalitet Gitte Simonsen. Udgangspunkt loyalitet, (afledt af fr. loyal, via oldfr. leial, loial fra lat. legalis 'lovlydig', af lex 'lov', gen. legis),
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
1.lektion:Behovspyramide og markedet
Etablering af virksomhed
Illustration fra Livsstil, Sundhed og Kræft
Vindmøller Priser på vindmøller, Hvor meget strøm kan den producere?
6. Virksomhedens indtægter
Hvad er mikroøkonomi? Kapitel 1 Udbud og omkostninger Kapitel 2.
Claus Timm, Stefan Frello og Morten Nilsson. Oversigt Andenårsklasse, flere mindre forløb: Skriftlige opgaver i grupper Virtuelle forløb Diskussioner/Rollespil.
Ændring af projekter Reglerne Ansøgning Hvad kan ændres Hvad kan ikke ændres.
Senior Festival Hvor ord svigter, ”taler musikken” Udarbejdet af: Peter, Younas, Katarina og Nina.
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Økonometri 1: Dummy variable1 Økonometri 1 Dummy variable 24. marts 2003.
KM2: F181 Kvantitative metoder 2 Heteroskedasticitet 11. april 2007.
Kapitel 23 Forsikring og pension. Forsikring og pension kapitel 23 I kapitel 23 gennemgås: Forsikringsaftaler Pensioner Begunstigelser (Aftaler – se kap.
DANSK OG INTERNATIONAL ERHVERVSRET, 3. UDGAVE Kapitel 25 Forsikring og pension.
Maslows behovsteori Maslows behovspyramideEksempler på behov Eksempler på varer, der dækker det enkelte behov Selvrealisering Egobehovet Sociale behov.
Kap 21 Lovgivning Kapitel 21. Kap 21 6 vigtige love om aftaler og handel Købeloven (kap. 6) Aftaleloven Dørsalgsloven Markedsføringsloven Lukkeloven Loven.
Hvad skaber den økonomiske udvikling?.. De økonomiske drivkræfter Det er den private sektor, der står for hovedparten af produktionen i Danmark. Ejerne.
Kapitel 26 Forsikring og pension.
Forbrugergrupper og behov
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
Købsadfærd afsætning.
Funktioner og arbejdsdeling
Kapitel 8 Vareregnskabet Varekøb.
Købemotiver og gruppepåvirkninger
Kapitel 15 Finansiering vljfiwejfwPOI.
Kapitel 8 Vareregnskabet Vareforbrug.
10 Konkurrencesituation
6. Virksomhedens indtægter
Rig og fattig Hvornår er man fattig?
Socialt Velfærdsindeks Status
Undersøgelse Fase 1: Undervisningen tager udgangspunkt i elevernes egne undersøgelser af forbrugsvarens vej fra ressource til butik. Eleverne skal her.
Maslows behovspyramide
Kap. 33 Investering Investeringsbegrebet.
Kapitel 21 Forsikring og pension.
Præsentationens transcript:

Kap 2 Forbrugernes behov og købemotiver Kapitel 2

Kap 2 Behov Kapitel 2

Maslows behovspyramide Bestemt behovsrækkefølge Ofte dækkes flere behov samtidigt Konsekvenser for virksomhedernes markedsføring

Maslows behovspyramide Kap 2 Maslows behovspyramide Fysiske behov Tryghedsbehov Sociale behov Ego behov Behov for selvrealisering

Kap 2 Behov Medfødte behov Kulturbestemte behov

Effektive behov Latente behov Kap 2 Behov Effektive behov Latente behov

Fire årsager til latente behov Kap 2 Fire årsager til latente behov Behovet er dækket Økonomiske årsager Teknisk, juridiske eller fysiske årsager Behovet er ukendt

Kap 2 Købemotiver Det rationelle købemotiv De sociale købemotiver

Fire sociale købemotiver Kap 2 Fire sociale købemotiver Bandwaggon Snob Veblen Thrifty

Fire sociale købemotiver Kap 2

Forbrugernes købeevne Kap 2 Forbrugernes købeevne Indkomst Disponibel indkomst Rådighedsbeløb

Forbrugsvaner Hvilke varer købes der? Hvornår bruges varerne? Kap 2 Forbrugsvaner Hvilke varer købes der? Hvornår bruges varerne? Hvor ofte bruges de? Hvordan bruges de? - Forbrugsmønstret ændrer sig med alderen