Hvorfor dette initiativ?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Tre klare mål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan –Mindst 80 pct. af eleverne skal være gode til at læse og regne.
5 IT-didaktiske principper
Nordenskov Skoles implementering af
Hierarki for styringsredskaber
Et væksthus for børn og voksne
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Skolereformen Overordnede mål:
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Hvem er vi?. En ganske almindelig folkeskole i Halsnæs Kommune, der ligger i et socialt belastet område 480 elever fra Bh-klasse til 10. Klasse Vi er.
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Tre klare nationale mål
IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.
Brædstrup skole Skolens handleplan for læsning
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Folkeskolereform på Sortedamskolen
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Hvilke fordele er der for SFO´en i Skoleintra
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Praktisk/musiske fag i Skoleintra. Uffe, Christine og 4.A der var så STOLTE.
Sådan bruger vi LærerIntra
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Læremiddelkultur I Folkeskolen
30. maj 2013Ordrup skolebestyrelse - Årsberetning1 Årsberetning Ordrup Skole V/ Pierre Vernet, Bestyrelsesformand.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Reformen på Stavnsholtskolen. Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de udnytter deres potentialer optimalt Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Lærerprofessionen.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolereform – Fourfeldtskolen 2014 Steffen Lawaetz
Planlægning, proces og evaluering
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
LÆRING & TRIVSEL OMSTILLINGSGRUPPER 2015 DEBATFASE: BÆREDYGTIGE SKOLER OG DAGTILBUD STØRRE UDSKOLINGSMILJØER.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Overvejelser for elevernes brug af IT og mobiltelefoner på Østervangsskolen.
Forskning med og for studerende Thomas Illum Hansen, docent, ph.d., forskningsleder.
læse- skrivevanskeligheder
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Velkommen til orientering om folkeskolereformen 10.juni 2014 på Arden Skole Program: 1. Information om den nye folkeskolereform 2. Hvordan gennemfører.
Hvorfor bruge flere medier i undervisningen?. Hvorfor bruge medier i undervisningen? 1.Bekendtgørelsen kræver det: ”It er en integreret del af tyskundervisningen,
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
Det handler om eleverne
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Præsentationens transcript:

Hvorfor dette initiativ? At udvikle et varieret og struktureret udskolingsforløb, der understøtter elevernes trivsel, og hvor eleverne bliver aktører i både et virtuelt og et fysisk læringsmiljø.

Fag Dansk Engelsk Matematik IT-fag – dette fag sidestilles med de tre andre. Læring gennem IT Læring med IT Læring om IT

Udstyr PC Headset Webcam Mobiltelefon til lærerne Nye møbler Smartboard

Skema struktur

Ny didaktisk model Tilpasningsmodellen

Formen – Elevintra er vores platform Arbejdsrum Samlemapper Dagbog Ugeplan Logbøger Beskedsystem Podcast

Indhold - eksempler Dansk Engelsk Matematik Andre aktiviteter – GPS, Vild med dans, sang, madlavning, debat.

Forældre inddragelse – hvordan? Forældre Intra IT cafe for forældre Ugebrev Logbøger Dagbøger Ugeplan Dialog og sms

De åbenlyse fordele ved projektet Struktur på hverdagen. Kan følge med i undervisningen, selv om man ikke er fysisk tilstede. Mange repræsentationsformer – tekst, billeder, levende billeder og ikke mindst lyd. Bedre mulighed for differentiering IT som central kulturteknik Kobling mellem fritid og skole Nye organisations muligheder Eleverne får en række redskaber til at kunne mestre et ungdomsliv.

Elevflokken Hvem er eleverne på FLEX-IT? Hvordan er de udvalgt IKKE en specialklasse

Et bud på fremtiden 09/10 FLEX-IT 16 elever Vi gør os de første erfaringer 10/11 FLEX-IT fortsætter FLEX-ITTO 11/12 IUC bliver den 1. skole i Ikast-Brande kommune hvor hver enkelt elev er udstyret med egen PC.

Tre af vores dilemmaer Autonomien vs. De formelle krav. Ny og bedre læringsmetode vs. Blot en anden præsentationsform. Slippe kontrollen vs. Planlægning af hvor ender vi.