Problemer med SPOT ved langvarige detektorudfald NEXT - Årsmøde i Bergen Mødearrangør: NEXT
SPOT på Centrumforbindelsen i København 2
3 Fakta Sat i drift foråret 2005 Omfatter 11 kryds fordelt på 9 styreapparater Detektorer: 130 spoler i vejbanen Hovedforbindelse mellem Centrum og oplandet syd for København Årsdøgnstrafik begge retninger på bro: (2009) Er ikke siden opdateret
SPOT på Centrumforbindelsen i København 4 Fordele Når det virker giver det en god afvikling af trafikken på hovedgennemfarten og dermed samfundsmæssige besparelser på tidsforbrug og brændstofsforbrug
SPOT på Centrumforbindelsen i København 5 Ulemper I myldretiden lange ventetider for sidevejstrafik Lange omløb under belastning (op til 150 sek.) hvilket er dårlig service for krydsende lette trafikanter Meget følsomt for spolefejl Svært at få til at fungere ved udprogrammering af spoler ved længevarende vejarbejder Ofte ramt af spolefejl. Ved 99% oppetid på en spole fås 99^130 = % sandsynlighed for at systemet virker fejlfrit Kun leverandør/producent kan lave ændringer (1600 kr./timen) Tidskrævende at sætte sig ind i betjening. Mangler oplæring. Sort boks for vejmyndighed Store omkostninger ved at vedligeholde spoler
SPOT på Centrumforbindelsen i København 6 Fremtid? Sættes ud af drift 27. april 2010 grundet ombygning af sidevej Nye programmer isat og samordnet tidsstyret Evaluering af rejsehastighed før og efter Svært at evaluere grundet dårligt funktionalitet i før-situation Kan evt. opdeles ved bro Forventer flere sidevejsombygninger Skal vi lave videodektektering? Skal vi opdatere? Vil det være gode penge efter dårlige? Hvad gør vi efter dette års vejarbejde?