Problemer med SPOT ved langvarige detektorudfald 2010.04.27 NEXT - Årsmøde i Bergen Mødearrangør: NEXT.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Åbent møde Kystparken Sdr. Nyrup Grundejerforening.
Advertisements

Erfaringer fra netværkssamarbejde
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
En sund sjæl ……. i et sundt legeme?.
Tilbageblik Scenarioeksempel Fordele og ulemper Side 1 7 minutter omkring besejlings- scenarier i 3. færgeudbud Borgermøde 21. maj i Svaneke.
M3 UG Årsmøde 2011 Leverandør-portal. Inspirationen… 1995: Præsentation af Foss Electrics løsning 2002: API’er bliver tilgængelige 2005: next-move start.
Indsæt nyt billede: Format: B 254 x 190,5 mm Efter indsættelse, højreklik på billedet og placér det bagerst. Delete det gamle foto Aktuelle vandprojektindsatser.
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Beskæftigelseskravet En del af forliget Ny chance til alle.
CAP Møde i myndighedsforum
Intelligente grønne løsninger for mobilitet
Slutkonferencen Vartov d ved Anders Bech Thøgersen, UC Syd
Dataopsamling og GPS-styring
Startskud 2012 Nyheder • LED – hvor langt er vi nået ? • UV udhærdning – nu også hos Aarsleff. • Aarsleff G-liner – vores nye glasfiberstrømpe. • Hatteanlæg.
de sundhedsøkonomiske perspektiver
1 © Capacent Sparebanden Indkøbsområdet 20. maj 2010.
Højklasset busløsning på Frederikssundsvej
Prospekt. Ideen •Casa della filosofia er navnet på en forening, der giver almin- delige mennesker mulighed for at have brugsret til et hus i Italien på.
Rammeaftalen og regeringsgrundlaget Den kollektive trafik skal forbedres: Der indsættes nye og hurtigere tog i en mærkbart udvidet køreplan Borgerne skal.
Bygningsselveje Oplæg ved GBF’s generalforsamling Gl. Hellerup Gymnasium den 24. marts 2009 Afdelingschef Jesper Rasmussen Institutionsstyrelsen.
Oplæg til debat om 25 m skydeprogrammer for cal. .22 pistol
Baggrund for etablering af infosystem
Regnskab & økonomistyring - Lektion 13 HD 5. semester forår 2010 v/ Jens Godik Højen, April 2010.
Strategi Forudsætninger og udfordringer.
Mobility management og sundhed Mobility og Sundhed.
Kvikguide til miljømærker
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
Færdselssikkerhedskommissionens handlingsplan 1 år efter
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
Preben Brandt Psykiater, dr.med.
Sikre skoleveje i Fredericia Analyse foretaget af Troels Andersen i Vej & Park Fremlagt på Børne- og Ungdomsudvalgsmødet 15.jan
IT workshop 30. september 2004 Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Beslutningsgrundlag for IT-omlægninger Et par tommelfinger regler.
Ældre fodgængere og cyklister i byerne Formål: –at belyse de ældres trafikale situation risikoopfattelse adfærd brug af tiltag påvirkning af mobilitet.
Kørselsafgifter i København - Samfundsøkonomisk metode og resultater Uffe Nielsen, Seniorøkonom, Institut for Miljøvurdering, Otto Anker Nielsen, Professor,
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Beretning fra Redaktionsudvalget for Gasteknik.
ARCHIBUS til FM Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler
Teaterhåndværk - en værdifuld kunstart - med fokus på menneskene bag.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Ø90 Online Ø90-Opgørelse og arbejdsgange Kursus efterår 2005 Helle Hovgaard Ledende økonomikonsulent.
Stedet som indgang til digital forvaltning
NOLO-mødet 4-5. september 2009 i København Nordisk Fagkonference 2010 Revideret program.
Indlæg af: Peter Bäcker Hansen Hansen & Henneberg Tidligere
Åbent Universitet på IT-Universitetet i København kompetenceudvikling for professionelle Mads Tofte, rektor.
Niels Agerholm, Aalborg Universitet Nr. 1 of 31 Vejforum 2012 Adaptiv Signalstyring i Aalborg – Effekt på trafikafviklingen Niels Agerholm Adjunkt Trafikforskningsgruppen.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Byggeri og Teknik Hvordan laves strategi for mekanisering? Landskonsulent Erik Maegaard Dansk Landbrugsrådgivning.
Arbejdstid i markbruget og på bedriften
NVF 8. juni 2005 Dias 1 DOGS-systemet Nyt adaptivt system DOGS af Steen Lauritzen.
Stormøde for økonomi på AU
VELKOMMEN TIL LANDSPLANTEAVLSMØDET OG PLANTEKONGRES 2010.
Trafikdage Kørselsafgifter i Norden Erling Hvid COWI.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Hvorfor individuel lønforhandling?. Hvad er individuel lønforhandling? Med individuel lønforhandling har den enkelte medarbejder forhandlingsretten og.
Vejen som arbejdsplads
SPEAM, stress, august 2017 Jytte Dahlstrøm, speciallæge i psykiatri
21. september 2016 Louise Høst, Plan- og Arbejdsmarkedsdirektør
INSPIRATION TIL MULIGE FOKUSPUNKTER
Typiske ulykkessituationer
Statistik, bøder m.m. Statistik
Kryds og rundkørsler.
Implementering og dokumentation
Trafikafvikling og kapacitet, dankap
Landskursus Fagligt selskab for Øjensygeplejersker
Seminar ”Kunden i centrum” seminar på hotel Føroyar
Trafiksignaler Grundkursus
Årsmøde
Signalprogrammer VEJ-EU maj 2018.
Typiske ulykkessituationer
Trafikstyring eller samordning?
Ny teknologi til simulering af kommunale processer og regler
Årsmøde
Projekt Skemalægning og Lokalebooking SOL
Præsentationens transcript:

Problemer med SPOT ved langvarige detektorudfald NEXT - Årsmøde i Bergen Mødearrangør: NEXT

SPOT på Centrumforbindelsen i København 2

3 Fakta Sat i drift foråret 2005 Omfatter 11 kryds fordelt på 9 styreapparater Detektorer: 130 spoler i vejbanen Hovedforbindelse mellem Centrum og oplandet syd for København Årsdøgnstrafik begge retninger på bro: (2009) Er ikke siden opdateret

SPOT på Centrumforbindelsen i København 4 Fordele Når det virker giver det en god afvikling af trafikken på hovedgennemfarten og dermed samfundsmæssige besparelser på tidsforbrug og brændstofsforbrug

SPOT på Centrumforbindelsen i København 5 Ulemper I myldretiden lange ventetider for sidevejstrafik Lange omløb under belastning (op til 150 sek.) hvilket er dårlig service for krydsende lette trafikanter Meget følsomt for spolefejl Svært at få til at fungere ved udprogrammering af spoler ved længevarende vejarbejder Ofte ramt af spolefejl. Ved 99% oppetid på en spole fås 99^130 = % sandsynlighed for at systemet virker fejlfrit Kun leverandør/producent kan lave ændringer (1600 kr./timen) Tidskrævende at sætte sig ind i betjening. Mangler oplæring. Sort boks for vejmyndighed Store omkostninger ved at vedligeholde spoler

SPOT på Centrumforbindelsen i København 6 Fremtid? Sættes ud af drift 27. april 2010 grundet ombygning af sidevej Nye programmer isat og samordnet tidsstyret Evaluering af rejsehastighed før og efter Svært at evaluere grundet dårligt funktionalitet i før-situation Kan evt. opdeles ved bro Forventer flere sidevejsombygninger Skal vi lave videodektektering? Skal vi opdatere? Vil det være gode penge efter dårlige? Hvad gør vi efter dette års vejarbejde?