Download præsentationen
Offentliggjort afTilde Andreasen Redigeret for ca. et år siden
1
Baggrund for etablering af infosystem
Reduktion i parkeringssøgende trafik Nedbringe miljøbelastning Reducere den trafikale belastning af midtbyen Bedre udnyttelse af parkeringskapaciteten P-info systemet skulle sikre serviceniveau
2
Principper Taget i drift 1. juli 1995 3000 P-pladser på 9 anlæg
23 variable og 7 statiske tavler Økonomi: Total 5,4 mill. kr. heraf EU-støtte 1,85 mill. (35%)
3
Principper
4
Principper
7
Evaluering Operationalitet Effektivitet Adfærd Energi Miljø
Overvågning af drift Effektivitet Interview og nummerskrivning Adfærd Energi Miljø
8
Operationalitet Alarm hver 10. dag Pålidelighed mellem 99,2 og 99,9 %
Kalibreres 2 – 3 gange om ugen Nyt udbud med udskiftning af displays i skiltene
9
Adfærd Ændring i trafikantadfærd
7 % mener de har ændret trafikantadfærd P-søgetrafikken på de 4 mest belastede anlæg er faldet med 12% 3 % mener de foretager flere ture til Cityområdet 14 % flere har bestemt hvor de vil parkere inden turen
10
Adfærd Holdning til P-infosystemet
67 % mener at systemet er en forbedring for bilisterne 47 % mener informationerne er pålidelige Andelen af trafikanter der mener at vejvisningen er meget god/god er steget fra 33 til 47 % Andelen af trafikanter der mener det er lettere at finde en P-plads er steget fra 44 til 51 %
11
Effektivitet Gennemsnitlig turlængde er reduceret med 115 meter
Svarer til 930 vognkm. pr. døgn. 8 % af det samlede trafikarbejde til P-anlæggene Ca vognkm. på årsbasis Ca. 0,3 % besparelse i forhold til det samlede trafikarbejde i Cityområdet
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.