Naboskabet.dk Et redskab til boligområdet - som tager pulsen på naboskabet - og giver ideer til at udvikle det sociale liv.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Advertisements

Krav til informationsformidling
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Indsamlingsmetoder.
BRUGERTILFREDSHEDSUNDERSØGELSE
Boligforeningernes strategi for samarbejde med biblioteker og medborgercentre ……
I NABOSKABET.DK Børn og Unge. Naboskab i forskellige højder  Integration og sammenhængskraft i boligområdet handler ikke kun.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Beboere med anden sproglig eller kulturel baggrund end dansk
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Naboskabet - en undersøgelse af 3 boligområder 473 beboere besvarede undersøgelsen 6-11 år: år: år: 4 Voksne: 454.
Morten Langgaard ØkonomiIT
ArbejdsPladsVurdering (APV)
Synopsis VIP3/2012.
Ø90 Nyheder Internt regnskab v/ Morten Langgaard.
Opgave Virksomhed d. 2. oktober 2007 Second Life Lavet af Mia, Inge, Christina og Pernille.
Boligkontoret Danmark
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Skovengen Skovengen.
Oprettelse af Digital Post
Vejledning i testfunktionen på Absalon Testfunktionen er et værktøj som kan bruges til eksamen, status af de studerendes standspunkt eller som de studerende.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Landsbyggefondens IT system. IT-systemet Hvorfor? -Et længe næret ønske fra ”kunderne” -Skabe indsigt i og dialog om ansøgningsprocessen -Bedre styring.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
KREDSEN I CENTRUM Ambitioner. HØJE OG SYNLIGE AMBITIONER Hvad er godt FDF hos os? FDF skal være sjovt – både for børn og voksne Ambitioner tager ofte.
Naboskabet - en undersøgelse af det sociale liv i Egedalsvænge Egedalsvænge.
Synopsis VIP13 HH3.
Kommunernes udsattebudget Dialogmøde med lokale udsatteråd 4. juni 2014.
Vejledning til oprettelse af CV
SOUNDSLIDES Produktionsplan for: Gruppe:___________________________________________________ Klasse:______________ PRODUKTIONSFASER 1. Idéudvikling 2. Forberedelse.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Det første ark i regnearket:
Folkeskolens afgangsprøve
Program Kort introduktion til workshoppen 1. time Generel introduktion til DEF og deff.dk - den samlede on-line indgang til Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Forundersøgelse Fordybebelsesfase: Dybdeanalyse. Fordybelsesfasen: Dybdeanalyse Udgangspunkt: Opgaven er afgrænset Formål: –Projektgrp: Komme "under huden"
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
TRIVSELOP Handicap, 1. november 2010.
Fremtidsbilleder Proces Foreløbig projektgodkendelse Kommunens ledelse Økonomiudvalget Foreløbig projektgodkendelse Kommunens ledelse Økonomiudvalget Grundlaget.
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING At evaluere læring.
Forside med baggrundsbillede. Skriv titlen med Arial Regular. Skriv stort. Lad teksten forholde sig til baggrundsbilledet. Du kan vælge andre baggrunds-
Få godt begyndt på P0 projektet PV 1Efteråret 2013 Bachelor i IT og informatik Datalogi og Software Lars Peter Jensen, Lone.
Naboskabsundersøgelse Skt. Klemens Resultater og idéer 2. marts 2010.
Emner Status salg af tillægsydelser 2011 Erfaring Nye ydelser Hvor er ydelserne solgt?
AT 3.1 Igangsættelse af tankeprocesser – at finde mulige sager til AT3.1.
Proces for social helhedsplan i Gellerup og Toveshøj Boligsocial leder Henning Winther.
Beboer i en etageejendom Du bor i en etageejendom i København. TMF vil gerne i kontakt med dig for at undersøge din adfærd i forhold til energiforbrug.
Workcyclus Mere end 10 års erfaring Facilitering, rådgivning og gennemførelse af APV og trivselsundersøgelser m.m. Private og offentlige virksomheder.
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Tema 1: Introduktion samt stress og sårbarhed Psykoedukation til patienter med emotionel ustabil personlighedsforstyrrelse.
Manual Af Edu-Caching.
Viden kan være erfaringsbaseret eller forskningsbaseret
Børn med særlige behov i dagplejen
APV, TRIVSEL OG SOCIAL KAPITAL 2017
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur
Guide – Siden skal slettes
Afsnit 1 Afsnit 2 Afsnit 3 Afsnit 4 Afsnit 5 Afsnit
Den analyserende Artikel
Velkommen til - Infomøde for projektstillere til Operation Dagsværk
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
BADMINTON Netværksmøde foråret
Hvordan skrive en projektprotokol?
Hvad er Gør det lettere? Nationalt udviklingsprojekt mellem Gladsaxe og Vejle Bibliotekerne og 8 deltagerbiblioteker + en række samarbejdspartnere, herunder.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Ghettoaftale Fysisk nedrivning og omdannelse af udsatte boligområder
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

naboskabet.dk Et redskab til boligområdet - som tager pulsen på naboskabet - og giver ideer til at udvikle det sociale liv

7 temaer Tilfredsheden Naboskabet Kontakterne udenfor området Det fysiske miljø Trygheden Ressourcerne Accepten af forskellighed

Bag forsiden findes… Spørgeskemaer Database Automatiske rapport- udskrifter Vejledninger og hjælp Inspirations- katalog

Når spørgeskemaet skal besvares.. Beboeren svarer: on-line på papir eller i interview

Beboeren vælger.. Alder 4 forskellige spørgeskemaer Evt. sprog 8 sprog

Spørgeskemaet kan læses op For voksne på 8 sprog For børn år

Beboeren svarer... Ved ”klik” i boksen Sprog kan skiftes undervejs Oplæsning kan slås til og fra undervejs Farver på børneskema

En undersøgelses faser 1.Forberedelsen - Plan - Information til beboerne 2. Gennemførelsen - Svar-koder / spørgeskemaer med følgebreve omdeles - Indtastning, interview mv. - Opfølgning – evt. reminder 3. Resultaterne - Rapporter - Fortolkning - Formidling Den videre proces

Kom godt i gang Vejledninger til: at udvælge deltagere at vælge indsamlingsmetoder at lave tidsplan at vurdere ressourcebehovet

Tovholderen opretter undersøgelsen En guide viser vejen Oplysninger indtastes Navn Svarperiode Oplysninger om området Antal koder

Overblik over undersøgelsen Se og rediger: Navn, tid mv. Ekstra spørgsmål Antal koder Vælg og se: Resultater

Alt kan udskrives Spørgeskemaerne Ekstra spørgsmål udskrives for sig Svarkoder Forslag til forvarsel, følgebrev og reminder

Resultaterne Hovedrapport Bilag med fritekst Delrapporter Sammenlignende rapport

…i oversigtsform… Giver det samlede billede Opdelt på alder og køn

…og i detaljer… Et afsnit for hvert tema Sammenligning med gennemsnit Svarfordeling på alle spørgsmål Hjælp til fortolkning Kan uddybes med deltræk og fritekstbilag

Ideer til det videre arbejde i området! Succeshistorier Ideer Tjeklister, vejledninger m. m. Viden om social kapital Inddelt efter temaerne

Hvad kan en undersøgelse give? En temperaturmåling – beboernes oplevelse Dialog Beboerne Samarbejdspartnere Ideer fra beboerne - til udvikling Et andet billede af området Fokusering og afgrænsning af indsatser Boligsociale helhedsplaner Strategiplaner Bestyrelsens daglige arbejde M.m. Effektmåling