Hvad er et opmærksomhedspunkt?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
FORÆLDREGRUPPE - som en del af behandlingen
Advertisements

Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Min første søgning Hvad gør du, hvis du ikke finder bogen på hylden ?
Medarbejderudviklingssamtalen
Kundebetjening Opgave med salgstrappen.
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
Gode råd i forbindelse med mundtlig eksamen
3-timersmødet 2013 TEMA: Samarbejde i teams og om patientforløb • Tankegangen bag den forløbsorienterede organisationen (FLO) er, at patienten og patientforløbet.
? At sige NEJ Vrede uden autopilot Integritet & Samarbejde
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Formålet for Refleksionsfællesskaberne
FOKUS! På vores udvikling.
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
1. Forventninger og information • Vejlederbrev med den rette detaljeringsgrad tilgængelig på hjemmeside og sendes efter første henvendelse fra studerende.
Skabelon til strategisk plan
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Backoffice præsentation
Det autentiske menneske
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Mindre grimt, tak.
Skriftlighed og læring
Velkommen.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
En fejl af stor betydning...
Psykoedukation til patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Vejledningsforløb med læringskontrakt
Her står Mina Gilia Saber og Zaira Kousar Mina er væk.
Gør det simpelt Trænings planlægning.
Temaaftener for patienter med Mb
Karl Henrik Flyums model
Peri OP 101 En amerikansk on-line uddannelse
Min første søgning Hvad gør du, hvis du ikke finder bogen på hylden ?
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Om et øjeblik kommer Du ind i en magisk verden!. Om et øjeblik...
TEMA: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer. Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges større.
Vejlederens kommunikation
Min første søgning for 4 – 5 klasse. Prøv Biblioteksbasen på
Gruppeudviklingssamtaler
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Din Økonomi Dit Valg Dit Mål.
Introduktion til Det Praktiske Projekt
STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
Pædagogisk forår i København
Undervisning i håndhygiejne - for personaler i børnehaver
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende Coachingforløb.
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Tema MÅL Mentaltræning der virker MÅL En svømmers forløb med det mentale arbejde med procesmål og hans refleksioner.
Etablering af virksomhed
Jesper Lundh1 Implementering Det at bringe ny viden og færdigheder tilbage til praksis.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
Det autentiske Team Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb For medarbejder i grupper og teams.
Mhtconsult Mangfoldighedsværktøj for Erhvervsskolerne Skemafasen.
En fejl af stor betydning...
Læreren som læringsleder
Workshop: At arbejde med myter og holdninger blandt personale v/ projektmedarbejder Tine Gomard.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings & Kompetencegivende træningsforløb.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Det autentiske menneske Autentisk lederskab © Udviklings- & Kompetencegivende coachingforløb.
Sådan bruger du præsentationen
TEMA 2014: KOMPETENCEVURDERING Målbeskrivelserne er ved at blive/er reviderede i alle specialer Der lægges større vægt på kompetencevurdering Der lægges.
Brugervejledning: Med inspiration fra Jan Tønnesvangs teorier om ”Psykologisk ilt” har vi udviklet dette materiale til brug Ved afvikling af medarbejderudviklingssamtaler.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Fortæl din makker hvad dine vigtigste arbejdsopgaver er.
DIT NAVN DIN UDDANNELSE (husk både kandidat og bachelor, hvis de er forskellige) og KONTAKTOPLYSNINGER Baggrund Kort beskrivelse af hvilket problem, specialet.
Præsentationens transcript:

Hvad er et opmærksomhedspunkt? Et opmærksomhedspunkt er en sætning, der retter jeres FÆLLES eller din EGEN opmærksomhed mod én bestemt tænke- eller handlemåde, med henblik på at opnå noget bestemt. Formuleres sådan: “Vi vil have fokus på…………, for at……..” “Jeg vil have fokus på…………, for at……..” Eksempler på faglige opmærksomhedspunkter i relation til Forældrepartnerskab: # 1: Jeg vil have fokus på at indlede vanskelige forældresamtaler med nysgerrige og åbnende spørgsmål, for at anerkende forældrenes perspektiv. # 2: Vi vil have fokus på at synliggøre vores pædagogik i den daglige information, for at styrke forældrenes tillid til vores måde at gøre tingene på. # 3: Vi vil have fokus på “Familiens Tarv” frem for “Barnets Tarv” i måden vi håndterer hverdagens udfordringer med forældre på, for at styrke, at vi er PARTNERE og ikke nogen, der tager hver deres part i sager. Ovenstående eksempler er kendetegnet ved at være: Specifikke Noget, man kan handle på Have et klart defineret formål Følgende er IKKE opmærksomhedspunkter: Kulturelle forskelle Respektfulde møder Bedre kommunikation De er kendetegnet ved at være: Generelle Ikke noget man kan handle på Uden formål

Sådan kan I arbejde videre med Nye Faglige Opmærksomhedspunkter: På et personalemøde efter nogle uger: Hvad har du haft øget faglig opmærksomhed på? Hvilke praksisændringer har din nye faglige opmærksomhed haft? Hvordan oplever du at din bevidsthed omkring pejlemærket er ændret? Giv eksempler. Fra Opmærksomhed til Praksis Ved at følge op på de Nye Faglige Opmærksomheder, bidrager du til at Refleksionsfællesskaberne skaber ændringer i praksis.

Vis evt. introduktionsvideoen (5 min) for dit personale Videoen kan være en hjælp til at vække gejsten for Refleksionsfællesskaberne. www.kk.dk/pku www.vimeo.com/56083807 Hent al materiale til Refleksionsfællesskaberne på www.mitbuf.dk/refleksion

Materiale som skal anvendes Sørg for at Bordformand får en Facilitatorguide – gerne forud for Refleksionsfællesskabet Vurdér selv om dit øvrige personale også skal have en Fortælleark udleveres forud for Refleksionsfællesskabet, f.eks. 1 uge før Printede positionskort (så der er nok til alle grupper) Skema til Nye Opmærksomhedspunkter (1 per deltager)