Referencegruppe 10. juni 2014.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Etablering af virksomhed
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Diverse spørgsmål vedr. Digital Post
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Skolebestyrelsesvalg 2012
Dimensioner i refleksionsskabelon og introduktion til scoringer
13 SEPTEMBER 2012 TIPS OG TRICKS OM KOMMUNEPLANTILLÆG 1 Brugerseminar 2012 Tips og tricks om kommuneplantillæg Hanne Klit Johansen, Byplanlægger, afdeling.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Velkommen.
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Videregående pc-vejledning Modul 04: Windows-elementer 60+Bornholm.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Undervisning og introduktion november 2013
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Velkommen.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Formularer (Access, del 3)
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Udviklingsplaner Sønderborg
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Undervisningsdag 2014 Undervisningsdag den 18. juni og 3. september 2014.
Takstberegning RAMMEAFTALE 2015.
Velkommen.
Samarbejde om opgaveløsningen - udfordringer og muligheder Med udgangspunkt i hverdagen og fremtiden i Guldborgsund kommune.
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Skal du digitalisere en fuldmagt, du har fået på papir fra en borger?
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
MSB Aarhus Kommune Takstberegning RAMMEAFTALE 2012.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Udbud på Biler foråret 2013 Orienteringsmøde den 7. maj 2012
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Du finder registreringsskemaet på: dev2. siteloom
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Velkommen.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13. november 2014 Hotel Nyborg Strand.
 Åben KM Udfyld oplysninger:  Indbakke: NYE  Kommunikerende enhed: Alle beskeder: + hospitalskode Afdelingsspec.: afdelingskode, søg med  Afslut med.
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Vinterman seminar 2. Maj SIDE 2 Vinterman seminar 2. maj Ca. 85 personer: 34 kommuner (30 Vinterman, 2-Light og 2-Melding) Færøerne Vintercentralen.
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Velkommen Tak fordi I har valgt at deltage i denne session.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Grunde til at jeg elsker dig
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Brevudskrivning Du vil gerne skrive et brev, i dette tilfælde til en kreditor. I din venstre menubjælke finder du derfor Kreditor og trykker på den. Derved.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
DUBU referencegruppemøde 2. maj Dagsorden Kl Velkomst v/Janni Bormann Kl Input fra tilsluttede DUBU kommuner v/Janni Bormann.
Underretningsstatistik. Antal per barn Hvem underretter?
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Gennemgang af Boligsikringsløsning i Winformatik Den 1. december 2015
Tilfredshedsundersøgelse
Nye digitale løsninger
Underretning, handleplan, børnefaglig undersøgelse mv
Ny proces for mellemværende
Dagsorden dag 2 Tidspunkterne er ikke faste, men vi skal omkring dette: 09:00 – 10:30      Velkomst, opsætninger og søgninger, sagsbehandlingen. 10:30.
Præsentationens transcript:

Referencegruppe 10. juni 2014

Velkomst og præsentation

Dagsorden Tid 9.30-10.00 Velkomst og præsentation 10.00-10.45 Status fra projektet, herunder videreudvikling 10.45-11.45 Gennemgang og vurdering af ændringsønsker 11.45-12.30 Frokost 12.30-14.15 14.15-14.45 Prioritering af ændringsønsker 14.45-15.00 Afrunding

Referencegruppens nye medlemmer Claus H. S. Jørgensen, Frederiksberg, Sektionsleder Henriette Becker-Christensen, Brøndby, Fagchef Peder Bonde, Slagelse, Chefkonsulent Jan Dehn, Halsnæs, Familiechef Bettina Mosegaard Brøndsted, Kolding, Familiechef Hanne Korsgaard, Thisted, Børne- og familierådgivningschef Anne-Marie Storgaard, Faaborg-Midtfyn, Souschef Anders S. Kollin, Skanderborg Kommune, Specialkonsulent Referencegruppen består af 8 kommuner. I er udvalgt på baggrund af jeres geografiske placering. Var flere kommuner fra samme geografiske område interesseret i en plads i referencegruppen er der trukket lod om pladsen. Simpel lodtrækning. KL, Socialstyrelsen, og IBM deltager som observatører, og bidrager med input til videreudviklingsønskerne hvor dette er relevant. Den gamle referencegruppe er i dag oså inviteret, så vi kan få en god overdragelse, og ellers få en god snak i gang omkring videreudviklingsønskerne. Det er kun den nye referencegruppe der har prioriteringsret. Rejsegodtgørelse – i skal indsende dokumentation efter mødet er afholdt. Referencegruppen sidder i to år.

Tak til….. - Gunhild Kirkmand, Egedal Kommune, afdelingsleder - Ann Witt, Esbjerg Kommune, digitaliseringskonsulent - Peter Brügge, Randers Kommune, distriktsleder - Bo Skou Nielsen, Rebild Kommune, Socialfaglig leder - Jeanette Bruun Madsen, Roskilde Kommune, teamkoordinator - Sigrid Andersen, Skanderborg Kommune, afdelingsleder Som alle har været med i to år, og derfor ikke kan fortsætte.

Referencegruppen Formål Sikre kommunal forankring og videreudvikling af DUBU, så det mest mulig værdi for kommunerne, herunder: Prioritering af videreudviklingsønsker Sparring på videreudviklingsønsker Sparring omkring andre dele af DUBU f.eks. ved tilslutning af nye kommuner og ved fejl i DUBU. Ansvar og forventninger Aktiv deltagelse Tage ejerskab og være ansvarlig for referencegruppens beslutninger Aktiv deltagelse (man skal være til stede – kan sende en stedfortræder), kontrakten kan opsiges hvis man ikke deltager på to efterfølgende møder. Skifter kommunens repræsentant stilling, så denne ikke længere kan repræsentere kommunen, fratræder denne referencegruppen, og kommunen skal herefter udpege en ny repræsentant og give os melding herom.

Referencegruppen Forventninger 2 referencegruppemøder om året Evt. andre møder Forberedelsestid 1-2 timer (faglig person op til 4-4 timers forberedelse) Materiale tilsendt senest 10 hverdage forinden mødet

Status fra projektet, herunder videreudvikling

Status fra projektet Drift Open UI Bemanding Kommunal styregruppe

Status på videreudviklingsønsker Sidste års slide 97 + 113 Arbejdsgruppe: aktiviteter og undertyper (herunder også specialfelter) samt advis’er Læseadgang UDK

Dagens opgave

Dagens opgave - Videreudviklingsønsker Baggrundsinformation Prioritering af superbrugere via spørgeskema Der var i alt 68 videreudviklingsønsker udvalgt som relevante 44 ud af 65 kommuner prioriterede på følgende måde: 3 komplekse 6 middel 9 simpel 24 videreudviklingsønsker er udvalgt til at blive diskuteret i referencegruppen 5 komplekse 9 middel 10 simpel 2 ønsker er allerede udviklet: S-14a: Overskrift: Opdeling af § 11. og § 11.4 på rådgivningsydelserne Beskrivelse: Opdeling af § på ydelsen Rådgivning, så § 11.3 og § 11.4 kan vælges sammen hver for sig. S-19: Det ønskes, at der tilføjes en kolonne med "mor til ufødt barn" på sagslisten, så der kan søges på denne og fremfindes sager for denne målgruppe alene. Tilgengæld er der en ekstra kompleks tilføjet – den omhandler et ønske om at kunne sende digitalpost til virksomheder

Dagens opgave - Videreudviklingsønsker Ikke som det plejer at være Referencegruppen skal lave en overordnet prioritering af ændringsønskerne Vi udvikler i udgangspunktet i den rækkefølge som i prioriterer

Dagens opgave - Videreudviklingsønsker Processen Præsentation af de 24 videreudviklingsønsker Vurdering Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10?

Kompleks

K-6 Børnefaglig undersøgelse Nye udækkede behov skal med når der laves ny version af BFU. Beskrivelse af ændringsønsket: Når vi laver en ny version af BFU, får vi en fuldstændig kopi, også af den indledende vurdering og de udækkede behov fra tidligere undersøgelse. Den nye BFU kan så revideres. Det uhensigtsmæssige er, at de nye udækkede behov ikke automatisk kopieres ned, når vi åbner feltet sammenfatningen og analyse. Det betyder at vi manuelt skal slette teksten og copy-paste de nye udækkede behov. Vi vil gerne have dette ændret. Endvidere skal teksten fra nye indledende vurdering med i den nye rapport sammen med de nye udækkede behov. Rettelserne skal tages med videre over i handleplanen. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 27 (22 %) Prioritering på referencegruppe: Sanne

K-6 Børnefaglig undersøgelse Nye udækkede behov skal med når der laves ny version af BFU. Her noteres de nye udækkede behov: Når man kommer hertil i BFU, står de udækkede behov fra en tidligere version. Har vil vi have at teksten kopieres ned fra ovenstående boks.

K-6 Børnefaglig undersøgelse Nye udækkede behov skal med når der laves ny version af BFU. Teksten fra den nye indledende vurdering (aktiviteten) kommer ikke med når man laver rapporten/dokumentet der kan udskrives til forældrene. Aktivitetens tekst: Rapportens felt, hvor teksten skal komme fra den indledende vurdering:

K-1 Aktiviteter At sagsbehandler på aktiviteter ikke ændres ved flytning ml. kommuner Beskrivelse af ændringsønsket: Når man overtager en sag fra en anden kommune, bliver sagsbehandler på hver aktivitet fra tidligere kommune ændret til en sagsmodtageren i tilflytningskommunen. Dvs. at det ser ud som om, det er tilflytningskommunen, der har været sagsbehandler på de aktiviteter, som fraflytter kommunen har oprettet. Ønske: Sagsbehandleren i fraflytterkommunen skal fortsat stå på sagsbehandler i tilflytterkommen og skal være låst. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 25 (20%) Prioritering på referencegruppe: Jann

K-1 Aktiviteter - fortsat At sagsbehandler på aktiviteter ikke ændres ved flytning ml. kommuner Sagsbehandleren i fraflytterkommune skal stå som sagsbehandler i tilflytterkommunen. Man kan altid se hvem der har oprettet aktiviteten på kolonnen ”Registreret af”, men det betyder noget ifm. fx aktindsigt

K-5 Blanketter/breve Flettefelt med mulighed for bl. a K-5 Blanketter/breve Flettefelt med mulighed for bl.a. at sende samme brev til flere modtagere. Beskrivelse af ændringsønsket Mulighed for at vælge flere modtagere til samme brev, ud fra barnets netværk. (Generere flere breve i én handling og én aktivitet) f.eks. ved indkaldelse til netværksmøde. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 24 (20 %) Prioritering på referencegruppe: Sanne

K-5 Blanketter/breve Flettefelt med mulighed for bl. a K-5 Blanketter/breve Flettefelt med mulighed for bl.a. at sende samme brev til flere modtagere. I DUBU angiver man i Fornavn/Efternavn på aktiviteten hvem den retter sig mod, og dermed hvem der er modtager af et dokument/brev. Når man så opretter brevet bliver personen sat ind i modtageradressen. Her vil det være ønskeværdigt, at man kunne sætte flere på og dermed få brevet kopieret til flere modtagere:

K-4 Andet Funktionsnedsættelse og resultatdokumentation Beskrivelse af ændringsønsket: For at understøtte behovet for bedre hjælp til sagsbehandlerne for børn og unge med funktionsnedsættelse og behovet for øget resultatdokumentation er der behov for nogle justeringer i DUBU, som i overordnede træk drejer sig om følgende: 1. Tilføjelse og ændring af børnefaglig undersøgelse. 1.1. Dimensionen ”Sundhedsforhold” udvides i BFU 1.2. Funktionsniveau tilføjes dimensioner i BFU webløsning 1.3. Overordnet funktionsniveau tilføjes under ”Afslutning” i BFU webløsningen 1.4. Registrering af funktionsnedsættelse eller socialt problem i BFU webløsningen 1.5 Tilføjelse og ændring af BFU blanketter 2. Udrednings webløsning og blanketter tilføjes 3. Handleplan udvides med resultatdokumentation Pernille

K-4 Andet Funktionsnedsættelse og resultatdokumentation Beskrivelse af ændringsønsket: 4. Sagsoverblik og fleksibelt udtræk 5. Ledelsesinformationsrapporter For alle dele gælder det, at der skal ske en udvidelse af brugervejledning og uddannelse af brugerne med henblik på brug af den nye løsning. Ønsket kan vælges samlet eller punktvis. Nogle punkter forudsætter dog andre er implementeret. Ønskes en anden kombination end den viste skal der re-estimeres. Pernille

K-4 Andet Funktionsnedsættelse og resultatdokumentation Vurdering: Hvilken gruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for brugeren på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 13 (11%) Prioritering på referencegruppe:

K-3 Andet Afregningssnitflade Beskrivelse af ændringsønsket: Referencegruppen har besluttet at er skal laves en foranalyse på at data fra DUBU kan stilles til rådighed til økonomi- og afregningssystemer. Derudover skal der i DUBU tilføjes oplysninger om den udførendes (den professionelles) CVR nr. samt oplysning om hvilken Kommune der er Betalingskommune, samt en validering af feltet udlændingenummer. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 2 (2%) Prioritering på referencegruppe: Kristine

K-ekstra Digital post til virksomheder Beskrivelse af ændringsønsket: Der ønskes mulighed for at sende til virksomheder via Digital post, på samme måde som man i dag kan sende til borgere. For at det skal kunne lade sig gøre skal der også ændres i felterne på ”Personer” i DUBU. Der skal tilføjes et CVR felt (obs afregningssnitflade kræver det samme). Der skal tilføjes et felt til angivelse af, hvorvidt der er tale om en person eller virksomhed (drop-down). Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: Prioritering på referencegruppe: Kristine

Middel

M-23 Familie/Netværk Søskende oprettes automatisk i hinandens netværk Beskrivelse af ændringsønsket: Når der er sager på flere børn i en familie og man på det første barn opretter de andre børn, som søskende i barnets netværk, bør søskende automatisk blive oprettet i de andres netværk som søskende, så netværket kun skal oprettes en gang. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 32 (12 %) Prioritering på referencegruppe: Kunne løses ved at få ekstra data ind fra CPR? De voksne der bor på adressens børn. + biologiske forældre der ikke bor på adressens børn

M-23 Familie/Netværk Søskende oprettes automatisk i hinandens netværk Hvis der så fx er 5 søskende, så skal man ind på hver enkelt sag for at oprette søskende gensidigt i hinandens netværk dvs. 5 gange. Hvis søskende ikke er oprettet i hinandens netværk, kan man ikke kopiere en aktivitet der omhandler alle børn til de andres sager. Man kan heller ikke udarbejde en fælles BFU. Søskende skal derfor altid oprettes i hinandens netværk med angivelse af om der er tale om barnet/den unge eller borger. Janni

M-8, M-14, M-17 Blanketter/breve Blanket SG255 Medicinbevilling, BU 907 og BU 926 samt Afgørelse med klagevejledning tilføjes Beskrivelse af ændringsønsket: Det ønskes at blanket SG 255 – Medicinbevilling, BU 907 og 926 Erklæring om oplysningspligt for § 41 og § 42, samt en tom brevskabelon til afgørelser med automatisk påtrykt klagevejledning ,tilføjes i DUBU. Nu skal man gå i andet system fx Diaform eller lokale brevskabeloner og hente blanketterne og dernæst ”drag’n’drop” dem ind i DUBU. Det vil spare et opslag i andet system. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 20 (8%), 7 (3%) og 7 (3%). Prioritering på referencegruppe: Sanne

M-22 Børnefaglig undersøgelse Større skrivefelt i "sammenfatning og analyse" Beskrivelse af ændringsønsket: Der er brug for at kunne skrive mere i tekstfeltet i "Sammenfatning og Analyse". Derfor ønskes mulighed for at: Brugeren kan klikke et ekstra felt ind - det gælder alle felter i hele undersøgelsen, hvor det kan være nødvendigt (Kunne være "Tilføj ekstra skrivefelt”). Der skal komme en pop-up advarsel inden man når tegn max på 16350. I dag kommer der pop-up når tegn max er nået og man kan ikke længere skrive/redigere i feltet. Det er ikke teknisk muligt, at udvide feltet til at indeholde flere karakterer. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 18 (7%) Prioritering på referencegruppe: Janni

M-22 Børnefaglig undersøgelse Større skrivefelt i "sammenfatning og analyse" Nuværende udseende: Ønsket udseende:

M-4 aktiviteter Markering af ”Kopieret til søskende” Beskrivelse af ændringsønsket Mulighed for at se hvilke aktiviteter der er kopieret til søskende. Eksempelvis via et flueben eller lignende. Som fx nedenstående: Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 17 (6%) Prioritering på referencegruppe: Sanne

M-35 sag Overflytning af sag til anden kommune Beskrivelse af ændringsønsket: Når der overføres sag til anden DUBU-kommune, så overføres sagen automatisk med mellemkommunal underretning. Jf. SEL § 155 skal kommunen inden 6 dage sende kvittering til afsenderkommunen. Nu modtager vi kvitteringen pr. post/mail, som vi ikke kan lægge på sagen, da den automatisk lukkes (sagen kan genåbnes af en superbruger). Der bør kunne sendes en kvittering for modtaget underretning via DUBU. DUBU bør herefter lukke sagen. Indtal da skal sagen stå som overført, men ikke lukket. Hvis kvittering ikke er modtaget efter 6 dage, skal der komme et advis om at kvittering for modtagelsen ikke er modtaget. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 16 (6%) Prioritering på referencegruppe: Janni En sag skal ikke lukkes i afsenderkommunen før kvitteringen fra modtagerkommunen er modtaget. Alternativt skal kvitteringen kunne lægges på en lukket sag.

M-35 sag Overflytning af sag til anden kommune Der oprettes automatisk en aktivitet som nedenstående af typen ”underretning” undertype ”flytning mellem kommuner”, som sættes i status ”Lukket grundet flytning”. Sagens status sættes til ”Lukket”, hvorfor det ikke er muligt at registre en kvittering fra modtagerkommunen i sagen:

M-24 handleplan At handleplanerne tilpasses typen Beskrivelse af ændringsønsket: Det ønskes at handleplanerne tilpasses den valgte handleplanstype. Fx skal en forældreplan ikke indeholde underskrifter og partshøringer af børn, mulighed for ekstra indsatsområder (§41 og 42) er kun henvendt til børnene og der forekommer mange andre irrelevante felter. Handleplaner skal kun indeholde de overskrifter/felter der er relevante for typen. Dette skal afspejles på handleplansfanebladet, samt når der genereres en dokument/rapport. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 15 (6%) Prioritering på referencegruppe: Sanne Alle inputfelter i handleplanen skal kunne udfyldes direkte fra DUBU Mindske risikoen for at der skrives i word

M-24 handleplan At handleplanerne tilpasses typen Rød markering bør fjernes i rapporten - forældrehandleplan:

M-15 Blanketter/Breve Ejer af aktiviteten som afsender navn Beskrivelse af ændringsønsket: Den person der står registeret som sagsbehandler på aktiviteten, som skal komme på blanketterne/brevet nederste efter ”med venlig hilsen”, idet det er den der reelt fremsender brevet. Ved kontaktoplysningerne i siden ved kommunelogoet, skal det være den person der ”ejer” sagen og er markeret med primær der fremgår, da det er vedkommen der fremadrettet skal lave sagsbehandlingen i sagen. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 13 (5%) Prioritering på referencegruppe: Janni

M-15 Blanketter/Breve Ejer af aktiviteten som afsender navn Blanket/brev:

M-16 Blanketter/Breve Mulighed for generer rapport inde i aktiviteter Beskrivelse af ændringsønsket: Mulighed for at generere rapporter direkte i aktiviteterne, således at man ikke skal ud af aktiviteten, når der skal generes bilag. Dette kan f.eks. være ifm. situationer hvor der skal laves flere bilag på en aktivitet. Det vil sparer klik i stedet for at man skal gå ud af aktiviteten, hver gang man skal lave et nyt dokument. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 13 (5%) Prioritering på referencegruppe: Sanne

Som det er nu, generes rapport på sagens aktivitetsliste: Som det ønskes, skal der kunne generes rapport inde på aktiviteten:

M-19 Børnefaglig Undersøgelse Ændring af navn og Advis Beskrivelse af ændringsønsket: Det ønskes at DUBU korrigerer sagsbehandlernavn i BFU samt sender advis'er til den sagsbehandler der står som ejer af sagen (primær) - og ikke som nu, den sagsbehandler der har oprettet aktiviteten "afgørelse" vedr. BFU. Dette er for at sikre, at den der skal lave BFU får advis om, hvornår tidsfristen udløber. Dette vil understøtte overholdelsen af lovgivningen og være nemmere for sagsbehandlerne i det daglige arbejde at søge sin tidsfrister frem ift. planlægningen. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 11 (4%) Prioritering på referencegruppe: Janni

M-19 Børnefaglig Undersøgelse Ændring af navn og Advis Sagsansvarlig i sagen og den der har truffet afgørelsen: Den der fremgår som sagsbehandler i rapporten, er den der har genereret BFU:

Simpel

S-21 Sag Ny Sagstype: § 54 støtteperson Beskrivelse af ændringsønsket: Oprettelse af ny sagstype der hedder "§ 54 støtteperson", til når barnet er anbragt af en anden kommune, men vi har den del af sagen som er § 54 støtteperson. Det vil sige en sag på forældrene ift. deres ret til støtte under barnets anbringelse. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 36 (9%) Prioritering på referencegruppe: Sanne

S-21 Sag Ny Sagstype: § 54 støtteperson Type tilføjes som valgmulighed i listen:

S-23 Sag Ny Sagstype: Efterværn/Anbringelse Beskrivelse af ændringsønsket: Ny sagstype, så der kan skelnes mellem om det er en efterværnssag med anbringelsesforpligtelser eller efterværn med forebyggende sigte som fx kontaktperson. Dette gør det lettere at fremsøge alle sager med anbringelse til brug for fx ledelsesinformation og i økonomisk øjemed. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 33 (8%) Prioritering på referencegruppe: Janni

S-23 Sag Ny Sagstype: Efterværn/Anbringelse Type tilføjes som valgmulighed i listen:

S-7 Blanketter/Breve Alfabetisk orden i brevskabeloner Beskrivelse af ændringsønsket: Der ønskes alfabetisk ordning af skabelonerne i DUBU, når der laves opslag. Dette vil gøre det nemmere at finde den korrekte skabelon. (Der kan sorteres i listen nu, med et enkelt klik): Nu: Ønsket: Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 29 (7%) Prioritering på referencegruppe: Sanne

S-10 Indsats Oprettelse af en frekvens som hedder "Halvårlig" og "Årlig" under indsatser Beskrivelse af ændringsønsket: På indsatsfanebladet - under ydelser og kolonnen ”frekvens” - ønskes en mulighed for at kunne vælge frekvensen ”halvårlig” og ”Årlig” - det er relevant fx ift. kursusdage til forældre med handicappede børn, eller når der fx typisk opgøres ift. antal døgn på årsbasis ifbm. aflastning for handicappede børn. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 24 (6%) Prioritering på referencegruppe:

S-10 Indsats Oprettelse af en frekvens som hedder "Halvårlig" og "Årlig" under indsatser Når det anvendes antal/frekvens/pris pr stk. skal det være muligt med yderligere to frekvenser som markeret herunder:

S-9 Familie/netværk Notatfelt ønskes vist i oversigten, så OBS’er ses tydeligt Beskrivelse af ændringsønsket: Når man opretter en ny familie kan man udfylde et notatfelt, hvor man f.eks. kort kan lave en beskrivelse af familien. F.eks. "OBS på at xx har forbud mod at møde op på Rådhuset". Vi vil gerne have notatfeltet ud i listevisningen på Familieskærmfanen sammen med Familie nr., Familie, Familietype osv. På den måde vil man hurtigt kunne se, om der er noget man særligt skal være OBS på, hvis man søger en anden sagsbehandlers familier frem. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 19 (5%) Prioritering på referencegruppe: Sanne

S-9 Familie/netværk Notatfelt ønskes vist i oversigten, så OBS’er ses tydeligt Notatfeltet ind på familien: Hvor det ønskes tilføjet i familielisten: Her skal jeg også vise et billede af familieoverblikket

S-13 Indsats Beskrivelsesfeltet på ydelsen gøres synligt i listen på indsatsfanebladet Beskrivelse af ændringsønsket: Når de enkelte ydelser oprettes angives en beskrivelse, som også er synlig i det vindue, som bliver tilgængeligt, når leverandør er valgt og ydelse/tilbud skal tilknyttes. Vi vil gerne at der kunne være en kolonne med beskrivelsen, så det også kan ses direkte under indsats-fanebladet uden at åbne hver enkelt ydelser. Fx fra sag med anbringelse i familiepleje med flere umiddelbart enslydende ydelser, men hvor der er tale om vederlag/ lommepenge/ beklædning mv. Hvis der var mulighed for at vælge 'Beskrivelse' som kolonne, gav det et mere umiddelbart overblik. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 19 (5%) Prioritering på referencegruppe: Janni

S-13 Indsats Beskrivelsesfeltet på ydelsen gøres synligt i listen på indsatsfanebladet Beskrivelsesfeltet er synligt, når man opretter ydelsen: Og når den vælges på indsatsfanebladet:

S-13 Indsats Beskrivelsesfeltet på ydelsen gøres synligt i listen på indsatsfanebladet Men fremgår ikke, når ydelsen er tilføjet i indsatsfanebladet: Hvor den ønskes tilføjet:

S-14 – Rækkefølge ift. ICS-metoden Ændring af rækkefølge på "udvikling og adfærd" og "Familieforhold - familierelationer" Beskrivelse af ændringsønsket: På BFU er rækkefølgen forskellig i forhold til rækkefølgen i venstre side af ICS-trekanten, hvor "udvikling og adfærd" kommer før "Familieforhold-familierelationer", ligesom det ikke passer sammen med rækkefølgen i ICS statusudtalelse. Dette ønskes tilpasset så rækkefølgen er den samme jf. ICS-trekanten. Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 17 (4%) Prioritering på referencegruppe:

S-14 – Rækkefølge ift. ICS-metoden Ændring af rækkefølge på "udvikling og adfærd" og "Familieforhold - familierelationer" ICS-trekanten:

S-14 – Rækkefølge ift. ICS-metoden Ændring af rækkefølge på "udvikling og adfærd" og "Familieforhold - familierelationer" Rækkefølgen i BFU i DUBU:

S-14 – Rækkefølge ift. ICS-metoden Ændring af rækkefølge på "udvikling og adfærd" og "Familieforhold - familierelationer" Rækkefølgen i Statusudtalelsen i DUBU:

S-16 Indsats Udgiftstekst-feltet på Indsats fanebladet skal kunne indeholde minimum 300 karakterer Beskrivelse af ændringsønsket: Ønske om udvidelse af anslag i udgiftsteksten på en ydelse. Så man f.eks. kan skrive noget om en bevilling: - hver 3. weekend - et døgn i ugen - 2 dage i skoleferie - 1 uge i skole sommerferien Vurdering: Hvilken målgruppe giver ændringsønsket værdi for? Hvor vigtigt er det for målgruppen på en skala fra 1-10? Superbrugerstemmer: 13 (3%) Prioritering på referencegruppe: Janni

S-16 Indsats Udgiftstekst-feltet på Indsats fanebladet skal kunne indeholde minimum 300 karakterer Der er pt. plads til 200 tegn i feltet: