Fejlregistrering DZ340 DZ321 UXUD86A DZ363 DE660E DZ348 DZ360 KMAA10 DZ357 UXUD86BE UXUD86N DZ350 APFA13 DO300 DU12D2 KMAA00 BVAA33 OPUS GSÅben DO321 UXUD86D.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Resultater og opfølgningsmuligheder for LUP 2009 – kommunikation og patientinddragelse Specialkonsulent Trine Østerbye Web- og kommunikationsmedarbejder.
Advertisements

Den Danske Kvalitetsmodel
Hvordan giver Den Danske Kvalitetsmodel klinisk mening ?
ØKONOMIEN I HJEMMEDIALYSE
KOMMUNIKATIONSAFTALE
Date :31 1.
Netværk af forebyggende sygehuse
CFK  Folkesundhed og Kvalitetsudvikling Tværgående samarbejde.
Temadag om sundhedsøkonomi og DRG: DRG-systemet
Psykoedukation for unge i OPUS-behandling
Sygeplejerske Lone Woelders
Dansk Intensiv Database (DID) Årsrapport 2008
Nov J.J. O-3 Kvalitet i sygeplejen i det accelererede forløb ved hofte- og knæalloplastik Trine Kruse Helle Bergstedt Marianne Lundegaard.
Implementering af EPJ - intromøde
Afdelingsleder Morten Freil
Medicinsk visiterede akutmodtagelser - blå borde Opsamling fra Caféseminar om akutplan
Kommuner og regioners perspektiv på revision af SOSU uddannelsen
Aflastning i graviditeten
Apopleksi patientforløbet på Neurologisk afdeling N
Sundhedsstyrelsens opgaver Det Medicinske Patientforløb Konference – Christiansborg, 18. Januar 2006 Jens Kr. Gøtrik Medicinaldirektør.
Anne-Mette Sørensen, Allerød Kommune
KOL: Behandling, rygning og rehabilitering
Patienters oplevelser på færøske sygehuse 2010 Spørgeskemaundersøgelse blandt 886 indlagte patienter Enheden for Brugerundersøgelser på vegne af det færøske.
6. maj Henning Nilausen, vicekommunaldirektør, Gribskov Kommune Kommunernes rolle og udfordringer i forhold til sygehus- og specialeplanlægning.
Den nye overenskomst for praktiserende læger. Nye muligheder og udfordringer Regionsældreråd. Hovedstaden.
De første erfaringer – og udfordringer?. De første erfaringer – og udfordringer?
Koderne – logik, hierarki og anvendelse Richard Farlie.
Informationssystemer kursusgang: Modellering med henblik på dataudtræk
10. og 31. januar 2013 Introduktionsmøde Praktiserende øjenlægers rapportering til Diabasen og redskaber til benchmarking.
Hvem får en bid?. Hvordan har vi organiseret opgaven.
Behandling og pleje Formål: at alle borgere med behov herfor tilbydes sammenhængende behandlings- og plejeforløb af høj kvalitet.
Hvordan sikrer kommunerne kvaliteten? - hvilken rolle kan kompetencecentrene for kliniske kvalitetsdatabaser spille? Cand. polyt., MPH, Helle Hilding-Nørkjær.
Telemedicinsk vurdering af sår Nationale målsætninger og sundhedsfaglige effektmål i Region Midtjylland Center for Telemedicin, Region Midtjylland.
3 g sundhedsaftaler Sundheds IT og digitale arbejdsgange
Et geriatrisk pakkeforløb – der virker! Virker ….for hvem? …Som patienten ønsker sig, som forpligter fagligt, som organiserer sammenhæng Det kræver: Patientinddragelse,
Strategier, udfordringer og udvikling Visitatorernes årsmøde 2011.
Koder til klinisk forskning og kvalitetssikring
Medicinafstemning og medicingennemgang (MGG) Medicinsk Afdeling, VS
Apotek-Højskole projektet, 2. Del 2000 Angina pectoris patienten og sygehusapoteket Information om lægemidler på kardiologiske afdelinger Resultater fra.
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Patientoplevet Kvalitet - Fra måling til konkret handling i ambulatoriet Afdelingschef Morten Freil.
Hospitalsinformationssystemer MM5 Hvad er HIS? Hvad driver udviklingen af HIS/PAS? Avancerede kliniske informationssystemer –Konteksten –Teknikken Fremtiden.
Psykiatriens Hus – et konstrueret patientforløb. Kenneths situationProfessionel kontaktLovgivningDok-system Dag 1 Kenneth søger hjælp hos kommune pga.
Projekt PaRIS Projektgruppemøde d.14.januar 2009 Præsentation af: definition af innovation de foreløbige data fra de kvalitative data Projektleder Mette.
Mål, driver diagram og måling
Vejledning til telemedicinsk ambulant forløb. KOL - TeleCare Nord. Patient udskrives fra sengeafsnit med ilt Ilt seponeres efter ca. 5 uger via telemedicin.
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.
Region Hovedstaden Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højreklik uden for slidet og vælg Gitter og hjælpelinjer 2. Sæt kryds ved Vis tegnehjælpelinjer.
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel Indhold: Formål Omfang og temaer Opbygning af standarder Sammenhæng til PDSA og processer Lektion 5.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Patientfeedback - Hvad siger patienterne? Udviklingssygeplejerske Jannie C Frølund - Medicinsk Afdeling, Vejle Sygehus – det naturlige valg!!!
Log-in på Sunhedsplatformen Unikke brugere siden Go-live.
Overskrift for præsentation Dansk Kvalitetsdatabase for Nyfødte (DKN) Juli 2016 En national klinisk kvalitetsdatabase.
RSD-LS Region Syddanmark Økonomiseminar Sundhedsstyrelsen afregningssystem - Revision af afregninger til kommuner (Kommunal medfinansiering)
KVALITET OG UDGIFTER I BEHANDLINGEN AF PROSTATAKRÆFT DRG konferencen 2015, torsdag d. 30. oktober Workshop 3: Takstberegning og Omkostningsdatabasen Af.
FREMTIDENS INDSATS FOR ÆLDRE MEDICINSKE PATIENTER EMNE:FREMSKUDT VISITATION.
December 2008 Centerchef, formand for BUP-DK Hanne Børner 1 Fremtidens børne- og ungdomspsykiatri 3. December 2008.
Hjerterehabilitering i Danmark lige nu! v/Lene Joensen Akademisk medarbejder Sundhed og Forebyggelse.
Ny obstetrisk registreringspraksis fra 2017
Nyt fra Dansk Kvalitetsdatabase for Fødsler.
Ulla Breth Knudsen Professor, overlæge, ph.d. Fertilitetsklinikken
Kvalitetsudvikling hvordan
Kvalitetsudvikling hvordan?
Chefsygeplejerske Judith Mølgaard, Sygehus Fyn
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Den danske kvalitetsmodel og kliniske retningslinier
Arbejdet med fordelingsregnskaber i Region Sjælland
DDKM – Den Danske Kvalitetsmodel
Program d. 19. aug Audit som metode til kvalitetsudvikling v. Lars Oberländer Kaffe – Planlægning,
AKUTTEAMET I SILKEBORG KOMMUNE
Ældre i et sundhedsvæsen - set fra almen praksis
Præsentationens transcript:

Fejlregistrering DZ340 DZ321 UXUD86A DZ363 DE660E DZ348 DZ360 KMAA10 DZ357 UXUD86BE UXUD86N DZ350 APFA13 DO300 DU12D2 KMAA00 BVAA33 OPUS GSÅben DO321 UXUD86D DZ131 DZ354 DZ358F DZ358E A HA Af Tina Feldstein

Tina Feldstein, Fejlregistrering2 Fejlregistrering Disposition Den Danske Kvalitetsmodel DRG – eksempler og LPR indberetning Fejlregistrering i forbindelse med indlæggelse /10

Tina Feldstein, Fejlregistrering3 Ydelser skal være ensartede og af høj kvalitet. Patientens forløb skal opleves som sammen- hængende. Ydelser skal være gennemsigtige og gennem- skuelige for patienten. Der skal være en læringskultur medarbejdere og institutioner imellem for kvalitetsudvikling. Den Danske Kvalitetsmodel DDKM /10

Tina Feldstein, Fejlregistrering4 Akkreditering Ledelses- og kvalitetsudviklingsværktøj /10

Tina Feldstein, Fejlregistrering5 Landspatientregister Sundhedsdatabank Afregningsdatabank DATA /10 Registrering af ydelser og diagnoser på sygehus

Tina Feldstein, Fejlregistrering6 Eksempler på DRG Indlæggelse i graviditet/barsel = kr. Ambulant opfølgning på indlæggelsen = kr. (kontrol hos læge i ambulatoriet). Ukompliceret, normal graviditet, 5 jordemoderbesøg, 2 skanninger, ukompliceret fødsel = kr. /10

Tina Feldstein, Fejlregistrering7 Fejlregistreringer ved indlæggelser Manglende udskrivelse i GSÅben Indlæggelse tidligt graviditeten Manglende viden om indlæggelse/udskrivning af patienter fulgt på andet hospital Manglende afkrydsning på diagnoseark /10

Tina Feldstein, Fejlregistrering8 Tilbagedaterede udskrivelser Obstetrisk afdeling, Gentofte Udskrevet fra Fødegangen G G Udskrevet fra Barselsgangen G G Udskrevet fra Akut Svangremodtagelse G /10

Tina Feldstein, Fejlregistrering9 Tidstro registreringer Gentofte Hospital Grønt område = % af tidstro registreringer Rødt område = tilbagedaterede udskrivelser > 2 timer i % Fordelt pr. afdeling vægtet ift. totale mængde udskrivelser /10

Tina Feldstein, Fejlregistrering10 Opsummering Fejlregistrering har stor betydning for afdelingens økonomi og kavlitetssikring. Andelen af fejlregistreringer er betragtelig. Der er store forskelle afdelingerne imellem, men alle afdelinger ligger langt over det ønskede. En tilfredsstillende løsning vil kræve: - VIP-vejledninger. - Bedre/løbende uddannelse af sundhedspersonalet. - Evt. ændringer i sekretærbemanding. - EPJ. /10