Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvor er vi nu? En levende skole – hele dagen Viden og ikke vaner
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Danehofskolens værdigrundlag
NGG-INFO 1.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne beskriver og italesætter ofte sig selv med de ord, som voksne brugte om dem, da de var børn. Mange.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Trivselspolitik på Løsning Skole
Hvordan kommer jeg ind på hg?
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Afrejsebriefing 2013 Mødet med det fremmede
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Folkeskolereformen på Dronninggårdskolen Version 1 Skoleåret
VELKOMMEN TIL HUSET VENTURE FRIHED UNDER ANSVAR…. DIT LIV – DIT VALG……
HVORFOR GÅ I 10. klasse? For at blive afklaret med hensyn til valg af ungdomsuddannelse For at blive helt klar til fx en erhvervsuddannelse eller gymnasiet.
Det her talent foregår i nærheden af mig…
International linje en forsøgsordning Hvem er vi? Hvad er det vi kan / vil / skal Internationalt læringsmiljø / flersproget tilgang Fokus den internationale.
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Forældremøde X årgang.
Projektopgave klasse.
International Linje.
At leve med en kronisk sygdom
Skolebestyrelsens bud på "Fremtidens skole " på Lemtorpskolen 10
Anvendelsesorienteret undervisning i Region Syddanmark
Om feedback og tilbagemeldinger
Velkommen.
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Teenage Coaching Dagnæsskolen.
Forældremøde på Outrup Skole
Hvad er REN Uge? Det er en uge, hvor elever i hele Danmark: - lærer noget nyt om affald - undersøger affald - tager billeder af affald - skriver om affald.
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Folkeskolereform Version 1.0
Inspiration til reformarbejdet
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereform 2014.
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Vejlederens kommunikation
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
Katastrofen – årsager og konsekvenser
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
Hvad fuck kan vi bruge det til ?` Af Bo Goed Watson
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Workshop Motivation og fokus på målet
At tale om sexualitet.
Projekt uge 40 Tradium Hobro. Udgangspunkt: Vi ville øve eleverne og os selv i den kreative platform Bruge et fælles udgangspunkt for innovation: lav.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Hvis du ønsker at opnå fremragende
INNOVATION I FAGENE - KONFERENCER ÅRHUS OG FREDERIKSBERG SEPTEMBER 2014 MEDIEFAG.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
... Hvis du sender det til (mindst ) 2 venner... Får du 3 år med masser af held!!! ***
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer Undervisning/vejledning - Hvordan kan man gøre? 1.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Team Nordahl og Skibet Skole
Storylinepunkt Nøglespørgsmål Aktiviteter Genopfriskning Hvem er vi og hvordan bor vi? Gruppen finder personerne, id-kortene, jobkartotek, biografier,
Portfolio! Jacob, 7.B.
Portfolio Anders, 7.B.
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Præsentationens transcript:

Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret Centrum

Aktivtur Friluftstur - kano/kajak, klatring, bålmad, overnatning i hytte m.m. Hvorfor? - klassen rystes sammen -eleverne udfordres Retur

GrundfagGrundfag med kreative og virkelighedsnære opgaver Retur Medietimen – skrive artikler til en avis, som udgives Alkohol – kemiske reaktioner og nydelsesmiddel Skrive digte, som uploades på lyrikhjemmeside Global Partnership Schools – interaktiv kommunikation med USA Hvorfor? Bringe undervisningen ind i elevernes eget univers Tydeliggøre forbindelsen mellem teori og virkelighed

Moderne it-baseret undervisning Interaktiv tavle 10.kl. eget computerrum Trådløst net Hvorfor -Fremtidsparat -Moderne penalhus Retur

Individuel projektopgave med udgangspunkt i dit eget udviklingsprojekt Retur -Målsætninger – personligt - fagligt – fysisk – noget jeg ikke har prøvet før – forbedring af noget jeg kan – individuelt – i gruppe – grænseoverskridende -Hvordan lærer jeg? At blive bevidst om, hvordan man selv lærer, så det bliver til en bevidst handling. At man vælger at ville lære noget! At gøre læring til en viljeshandling! Hvorfor -Personlig udvikling EksempelEksempel -Innovation -Styrke samarbejdsevner

Fed fredag Personlige målsætninger og individuelt projekt, virksomhedsbesøg og ud af huset-aktiviteter, mad og motion, medborgerskab og gæstelærere, teambuilding og personlig udvikling. Selvvalgt opgave. Hvorfor: Udvikling af personlige samarbejdskompetencer og parathed til livet som voksen samfundsborger. Retur

Rejse til USA i foråret Retur North Carolina, foråret 2010, en uge Hvorfor? Personlig og sproglig udfordring

Vi tænker altid positivt ! Vi er betænksomme overfor andre, fordi det giver os følelsen af velvære, og fører til fremgang både for os selv og for andre. Vi alle er forskellige. Vi påpeger ikke andres fejl og mangler. Vi respekterer andres særheder – vi har selv nogle! Vi kræver ikke, at andre skal være perfekte, fordi der findes altid faktorer, som for eksempel tilfældig modgang, vi ikke kan påvirke. Vi sammenligner ikke vores svage sider med andres styrker, fordi det ødelægger troen på os selv. Vi opmuntrer og roser for at få det bedste frem i mennesker. Ved at vise at vi stoler på andre, viser vi dem samtidig betydning og duelighed. Vi er hjælpsomme overfor andre. Vi viser respekt, sympati og forståelse overfor den, som søger hjælp. Vi er taknemmelige for det andre gør for os. Vi behandler dem, som vi selv vil behandles. Vi holder andres tanker for os selv. Vi er pålidelige og lover aldrig noget, som vi er i tvivl om, vi kan overholde. Vi vil beundres, respekteres og elskes, og det kan udelukkende komme fra andre mennesker – aldrig fra ”ting”. Det, vi vil have ud af livet, kommer fra andre mennesker. Derfor må vi forstå andre mennesker – og det kan vi først, når vi forstår os selv! 10. klasses ti paradigmer Retur

Personlig målsætning Begrundelse for valg af mål Beskriv målet – hvad vil jeg gerne kunne om 10 måneder Beskriv status quo Beskriv tre eller fire delmål Beskriv arbejdet frem til første delmål – vær realistisk Beskriv resten af vejen frem til det endelige mål Retur

Grundfag Et skridt tilbage Dansk Matematik Engelsk Fysik Tysk