Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
TPG handleplans-skema
Evaluering og effektmåling i aktiveringsindsatsen
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
LinkedIn Intro.
FORSTÅ DIN NABO! VI ER FORSKELLIGE.
Psykoedukation til unge i OPUS
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
Vi gennemførte en række interview ifm
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Sprog/billeder på Internettet
Skabelon til strategisk plan
Netværk Familie Arbejds- relationer Dig Venner Fritid Perifere
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
EU-indsaten for administrative lettelser1 Indsatsen for at lette byrderne i EU Anders Bering Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Center for Kvalitet i ErhvervsRegulering.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
Problemliste Listen laves vilkårligt – herefter udvælges det problem der har 1. prioritet
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Relationer – børn og voksne
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
FRA BIKS TIL BUSINESS Vækstmuligheder for kvindelige selvstændige - OPGAVER Århus september 2010.
Innovation i en krisetid Hvad får man som bibliotek ud af at deltage i Innovation Cup? Tine Vind – Ballerup Bibliotekerne.
1 Wischmann Innovation © BESTYRELSENS OPGAVER. 2 Wischmann Innovation © - udvikle visioner, mål og strategi Det er generalforsamlingen, som godkender.
Hvad siger medarbejderne?
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Vejlederens kommunikation
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler Adfærdskampagner Mandag den 17. juni 2013 FM | enheden.
Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS1 1 vare produceret på 2 anlæg Kjeld Tyllesen Erhvervsøkonomi / Managerial Economics.
INTRODUKTION. Kort om metoden: -Udviklet i partsprojekt mellem KL og KTO -Gennemført med inddragelse af 10 organisationer på tværs af sektorer -Metoder.
Fokus på køn på Roskilde gymnasium Skoleåret 2013/2014.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Introduktion til Det Praktiske Projekt
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
P0 erfaringsopsamling Program 8.15: Introduktion
Den lærende organisation
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Refleksion før kurset Skal du i gang med et projekt?
Implementering Innovation er risikofyldt, og selv med en meget detaljeret og omfattende strategi og et godt forarbejde kan det gå Galt, hvis udførelsen.
Systematisk problemløsning i kriminalitetsbekæmpende funktioner
Regnvandshåndtering i dit område
Ti bud på det gode menighedsrådsmøde Inspirationsdag for menighedsrådsmedlemmer, præster og medarbejdere ved kirkerne i Fyens Stift Odense 18. april 2015.
SKABELON.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
OnlinePartners ApS, Fredensgade 7, 6000 Kolding, Tlf.: , Sådan får du udbytte af LinkedIn.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Filmen er tænkt som et debatoplæg og et forsøg på at skabe fokus på om det vi gør faktisk virker! Filmen viser 5 forskellige undervisningssituationer med.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Integrations- og oplæringsstillinger Etablering af integrations- og oplæringsstillinger i Haderslev Kommune.
Skab engagement som coach Dette er et værktøj for dig, som vil Skabe motivation, engagement og ejerskab Sikre bedre performance Skabe udvikling og læring.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
TEMA 5 Realisering: Tilpas idéen
Videnskabeligt projekt
Best practice i sociale medier
Undgå falske beskeder Hackerne beder om dine personlige oplysninger i en mail eller sms. Det ville pengeinstitutter, virksomheder eller myndigheder aldrig.
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Medlemsmøde om GDPR Bestyrelsesreferater mv. og fotos
Introsidernes betydning
Med udgangspunkt i bogen ”HBR Guide to Leading Teams” af Mary Shapiro
Præsentation af forretningsplan
Firmanavn Forretningsplan.
Fra anledning til udvikling
Værktøj: Check dine relationer
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Samarbejde eksternt/Netværk Et inspirationsværktøj Det er ikke, hvad du ved, men hvem du kender, der tæller!

Netværk Praktiske tips  At skabe netværk er et ofte undervurderet, men meget vigtig punkt for virksomheden i forbindelse med bestræbelserne på at skabe vækst  Det gælder på alle niveauer. Det har stor betydning for udveksling af erfaringer og videndeling  Netværk ligeledes med personer fra andre brancher  I forbindelse med udarbejdelse af vækststrategien bør det overvejes, om ikke ”det at netværke” og skabe relationer til centrale personer, skal ind som en aktiv handling. Det bør vurderes, hvilke bekendtskaber, der kan gøre det nemmere for virksomheden at opnå sine mål.  Når den/de personer er identificeret så undersøg, om de personer på en eller anden måde - måske helt ude i 3-4 led – har relationer i virksomheden.  Er det ikke tilfældet, så læg en plan for hvem og hvorledes, man kommer i kontakt med disse personer.  Overvej, om det ikke er formålstjenligt at bede medarbejderne om at oplyse om deres netværk.  Under alle omstændigheder kan aktivt arbejde med netværk skabe resultater, som næsten ikke ville kunne nås ad anden vej.  Brug ”det at netværke”. Læg en plan. Men misbrug det ikke.  Husk også, at internettet er et glimrende sted at deltage i eller skabe netværk.

Netværkets 10 bud 1.Sørg for at netværk med ”de rigtige” set i forhold til dit behov/målsætning 2.Brug netværket, men misbrug det ikke 3.Du skal være parat til at give og yde, før du får noget igen 4.Vær interesseret og engageret 5.Vær konkret og tillidsvækkende 6.Lyv aldrig og vær høflig 7.Spørg om hjælp – de fleste er glade for at hjælpe 8.Sig altid tak for hjælpen og følg op 9.Husk, at det ikke kun er dit netværk, der er i spil. Også dit netværks netværk, som kan åbne døre 10.Netværk er langsigtet – vær tålmodig

Mit netværk – Arbejdsskema Navn:__________________ Primære netværk Dem, man har ofte kontakt med Sekundære netværk De personer/organisationer som personen enkelte gange har kontakt med Fjernere netværk De personer, som er meget fjerne i netværket, men som man alligevel forventer at kunne tage kontakt til og blive venligt modtaget af. De kan være uddannelseskammerater, kolleger fra tidligere job, medkursister etc.

Samarbejde internt - Teamtest Virksomheden skal kunne etablere innovationsteams og projekt- grupper med: Nødvendige kompetencer (Link) Der passer til hvert element og trin i innovationsprocessen (link) Medlemmerne fra alle de centrale funktioner/fagområder i virksomheden. Kemi og personlighed (Link til teamtesten), der spille sammen.

Teamtest Et analyseværktøj  En teamanalyse har til formål at kunne sammensætte optimale projektgrupper til - i dette tilfælde - innovation.  For at kunne komme frem til dette mål, er følgende trin nødvendige:  Kortlæg hver enkelt persons:  Faglige kompetencer  Personlige kompetencer/profil  Kortlæg teamet som helhed  Dette kan gøres på flere måder og til forskellig pris. De dyre analyser giver et nuanceret billede og kommer mere i dybden, men her på startvaekst.dk forefindes en mindre opfattende analyse, som vi vil opfordre jer til at gennemføre  Teamtesten bygger på både personlighedstesten og erfaringstesten, så for at kunne tage teamtesten skal alle teammedlemmer altså have gennemført personligheds- og erfaringstesten først.  Efter analyserne er besvaret, kan I se en samlet oversigt over jeres kompe- tencer og personligheder. Der kan herefter vurderes, om innovationsgruppen er optimalt sammensat/hvem der skal indgå i den.  Desuden gives en række gode råd til, hvordan I kan gribe arbejdsfordeling og definition af rollerne an. Til testene TeamtestTeamtest