Promes ProMES The Productivity Measurement and Enhancement System.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
OMRÅDESELVRANSAGELSE OG PLANLÆGNING
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Validering af spørgeskemaet til Den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser (LUP) November 2009 Evalueringskonsulent Mette Foged.
3-timers møder på Regionshospitalet Randers
Socialstyrelsens nye vidensnotater
Øvelse fra Klik for at redigere undertiteltypografien i masteren - Diskuter og beskriv faserne og ’workstages’ Fase 1 – Preproduktion Forberedelse.
Tværsektoriel ledelse: Hvorfor, hvordan, hvorhen?
Kvalitet i Skriftlighed  Oversigt over workshop  Erfaringer med netværkssamarbejde  Materialeindsamling  5 forslag til forbedring  Arbejdsgrupper.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Når effektmåling rammer organisationen
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Peter Nedergaard: Hypotesetest
Innovative Værksteder til udvikling af Akademiuddannelserne IVA
Et projekt til undersøgelse af udviklingsmetodologi.
Konsulentfirmaet DropUd Telefon: www. dropud. dk
Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces
Indførelse af elektronisk 360°- evaluering af yngre læger
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Kvalitet i Skolepraktik. 3 formål 1.Etablering af virksomhedsklynger 2.Et korps af praktikambassadører 3.Koordinerende praktikpladscenter Smed, industritekniker.
MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
Fagdidaktisk kursus i religion
ORIENTERING OM LEDELSESEVALUERING – til medarbejdere
Team 9, evaluering KaosPiloterne Team 9 gruppe eksamen, evalueringsproces 3. juni 2004 DAG 2 dokumentation.
KL - Danske Regioner – FTF og Professionshøjskolernes Rektorkollegium præsenterer National strategi for velfærdsuddannelserne.
Ibis’ monitorerings/performance system 1.Deltagerbaseret monitorering med partneres vurderinger i centrum, som kan udgøre et strategisk rum for læring.
Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14.
Formål med projektet At I kommer i dybden med de faglige emner: virksomhedsforståelse, krav, design og implementering. At I lærer at arbejde i grupper.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Learning Intelligence v. Bettina Lundgaard, KMD. Learning Intelligence Teknologi til at opsamle og analysere undervisnings- og evalueringsdata, der giver.
Videre med praksis - fremlæggelse af praksisopgave
Drejebog Program Café-debat metode Praktiske forhold Intro Cafedebat
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
Region Midtjylland Sundhedsaftale
Intro til TAK Aulum den 26. august Hvad er TAK? IT-system der understøtter den: Tværgående Akkreditering og Kvalitetsudvikling i sundhedssektoren.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Evaluering af Skandinavisk KompetenceudviklingsNetværk
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Sæt jer ikke for godt til rette! I vil blive flyttet rundt på…
Reflektion over jeres egen praksis
til implementering af retningslinjer i almen praksis
Research Light Den hurtige, rapportfrie undersøgelse Pilotstudiet spændt for praksis.
National strategi sammen med KL, Danske Regioner og Rektorkollegiet fordi: −Der er ubalance mellem den arbejdskraft, der er til rådighed, og arbejdsmarkedets.
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Videngrundlag  ”Metodeudvikling vedrørende behandling af psykisk arbejdsmiljø i APV-arbejdet”. Rapport af Kaia Nielsen m.fl.  “Virksomheders indsats.
Sprogpakken Videre med praksis - fremlæggelse af observationer.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
Højere kvalitet gennem forøget brug af læringsmål?
Brugertest Tænkehøjt test. Aftenens øvelse I har nu på plads:  Hvem skal deltage  Hvor, hvornår og hvordan  Testmanuskript.
Hvordan inddrages praksissektoren, og hvorfor er det vigtigt? Afdelingschef, cheflæge Hans Peder Graversen Kvalitet og Sundhedsdata.
Pilottest Design og Setup. Agenda Formål Design - rammen for pilottest Fra teori til praksis (hvad gjorde vi?) Hvad har vi lært?
Vejlederkonference Randers Tirsdag den Voksenvejledning.
Forskning i Kvalitet og Patientsikkerhed Birgit Viskum Formand Forskningsnetværk for Patientsikkerhed og Kvalitet i Sundhedsvæsenet
Kvalitetsarbejde på Hospitalerne
Velkommen.
Quality Factors.
Er din klinik klar til surveyorbesøg?
Vidensbaseret praksis i botilbud
Løsningsworkshop drejebog
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
Sundhedsfremme, forebyggelse og rehabilitering.
LP ledertalentudviklingsforløb
Status for LKT projekt 2. læringsseminar d juni 2018 Team: xxx
Interne survey som ledelsesværktøj
SRO 2018 hHx.
Igangværende og kommende opgaver
SKOLE-VIRKSOMHEDSSAMARBEJDE
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Promes ProMES The Productivity Measurement and Enhancement System

Indhold Præsentere ProMes Teste målemodellen Få jeres reaktioner på evt. muligheder

Problemet Indikatormålingens problemer  For mange indikatorer – top down  Ugennemsigtige indikatorer Der er stor forskel på sammenhænge mellem indsats og resultat fra indikator til indikator  Uprioriterede indikatorer Måle- og motivationsproblemet  I bruger/patient undersøgelser I akkrediteringer I gennembrudsprojekter og evalueringer

Motivationsopgaven Kan vi? Kan vi se vejen og hvor lang den er? Kan vi se målet? Er det tiltrækkende? Kan vi se vore frem- skridt?

Hvad indeholder ProMES? Et motivationsforløb En prioriteret målemetode Et feed-back system En elektronisk platform = produktivitets stigning

ProMES forløbet Tilvejebringelse af forudsætninger Etablering af design-team Fastsættelse af målsætninger Udvælgelse og godkendelse af indikatorer Udvælgelse og godkendelse af ’sammenhænge’ Feed-back rapporter Feed-back møder System-revision

Et kvalitets diagram

Et efterspørgselsdiagram

Et uddannelsesdiagram

Feed-back skema

Samlet produktivitet over tid

Test af metoden

Survey- resultater

Vigtige fordele Et gennemtænkt motivationsforløb Et avanceret feed-back system Veludviklet, teori - og vidensbaseret Et generelt måleprincip kan anvendes i forskellige sammenhænge

Noget for os? Hvor vil det kunne bruges? Kan vi lære det? Er der grund til at blive klogere på det?