Overordnet anbefales: Der henvises i den enkelte opgave/opgavesættet til anvendt IT- værktøj. Hvis der veksles mellem flere i de enkelte opgaver, skal.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Lineær funktioner.
Advertisements

Krav til informationsformidling
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Videregående pc-vejledning
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Beregning af a og b Når man kender to forskellige punkter (x1;y1) og (x2;y2), så gælder:
Det Internationale Område Studieområde 3/
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
Udarbejdelse af poster
Fælles Mål 2009 – konklusioner
GeoGebra Som basis for den daglige undervisning i C-niveau og B-niveau
Grundlæggende IT, niveau G
Logaritmefunktioner (skal bruges til at løse ligninger)
Storyboard fra …. Kommune/team
- en smart mellemting mellem overheads og lysbilleder (dias)
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Kvantitative metoder
DEN 3-delte prøve: Den skriftlige synopsis Den mundtlige fremlæggelse
Tina Sneholm Andersen tian
Matematik i gymnasiet Graph.
”Anvendelse af it-redskaber er en integreret del af matematikundervisningen. I undervisningen indgår træning i at udvælge og anvende it- programmer, lommeregnere.
TI-Nspire CAS Computer Algebra System
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Tina Sneholm Andersen tian
Introduktion til Access (Access, del 1)
Parabler, 2. gradspolynomier og 2.gradsligninger
Søgning & sortering Intro søgning Lineær søgning Binær søgning
Gymnasietime Matematik.
LINEÆR FUNKTIONER MATEMATIK A.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Parabler, 2. gradspolynomier og 2.gradsligninger
Gratisprogrammer i matematikundervisningen
1 PROJEKTFORMIDLING 6 mm i SLP Lars Peter Jensen © SLP-gruppen, Aalborg Universitet.
Den Regionale LEAN Enhed
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Scanning, klargøring, makroer, erfaringer. Erfaringer, praksis Hvilken opløsning sætter I scanneren til? Scanner I i gråtoner, farver eller sort/hvid?
Matematik A på hhx v/fagkonsulent Marit Hvalsøe Schou.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Kjeld Svidt September 2004 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
GP 4, 27/ Grundlæggende programmering Forår 2002 Forelæsning 4 onsdag 27/ kl. 9:15 – 12:00.
Søg efter retningsgivende dokumenter i PRI-systemet November 2010.
ANDENGRADSLIGNINGS LØSER Excel Simpel Programmering 9-10 klassetrin.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
Kvadratisk optimering Lavet af Mikkel Iversen og Mathias Møllemus Svendsen HH3-ØA.
Behovet for at undervise personale i risikovurdering v/ Jan-Henrik Winsløv, psykolog & daglig leder Enhed for selvmordsforebyggelse, Psykiatrien, Region.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Programmering 1 Java/C#
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Sso SKRIV!.
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Velkommen til undervisning af arbejdsmiljøgrupper
Videnskabeligt projekt
Peter Fristrup Roskilde Gymnasium
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Introduktion af PowerPoint 2007
SRO 2018 hHx.
Videnskabeligt projekt
SRO SKRIV!.
Sikker adfærd er vigtig Som lærere arbejder vi med væsentlige og ofte fortrolige eller følsomme informationer, og dem skal vi passe godt på Sikkerhedspakken.
Resumé – hvordan gør jeg det?
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
DIT NAVN DIN UDDANNELSE (husk både kandidat og bachelor, hvis de er forskellige) og KONTAKTOPLYSNINGER Baggrund Kort beskrivelse af hvilket problem, specialet.
Sættet illustrerer: Det, der er nyt Det, der er gammelkendt …
Tanja Louise Weis, Erhvervsstyrelsen
Præsentationens transcript:

Overordnet anbefales: Der henvises i den enkelte opgave/opgavesættet til anvendt IT- værktøj. Hvis der veksles mellem flere i de enkelte opgaver, skal alle nævnes. Hvis der i hele opgaven alene anvendes et bestemt program, kan det evt. skrives som introduktion til besvarelsen. Dette opgavesæt er løst med Word Mat Nspire Maple Geogebra Graph ………… Beregninger med CAS skal dokumenteres med indsættelse af udsnit fra programmet, printscreen eller lignende. Det er ikke tilstrækkeligt at skrive, programmet viser, at… JME 2013

Oplæg til debat om den gode besvarelse i matematik 1: Når der udarbejdes en besvarelse af et delspørgsmål i en matematikopgave kan/bør man bl.a. tænke på følgende: 1. Overordnet gælder for alle opgaver, at de bør være tredelte: Præsentation af opgaven Løsning af opgaven Konklusion (Entydigt svar på opgaven) 2. Begynd med en introduktion. Opgaven bør kunne stå ”alene” - dvs. de væsentlige matematikbegreber, der skal bruges ved løsningen, præsenteres. Det betyder IKKE, at hele opgaveformuleringen skal skrives op - der skal sorteres og skæres ind til benet. Eksempler: f(x) = 4x 3 - 2x x = antal kilo foder, f(x) = pris pr. kg. x = antal defekte enheder i stikprøven Givet en række data, som … JME 2013

Oplæg til debat om den gode besvarelse i matematik 2: JME 2013

Oplæg til debat om den gode besvarelse i matematik 3: JME 2013

Gode Råd 1: JME 2013

Gode Råd 2: JME 2013

Gode Råd 3: Husk aflæsning er bedre end intet - men beregning (også via CAS) er bedst. Kontroller resultater. Med CAS-værktøj er det let at se om beregningerne er stemmer med det, diagrammer/grafer viser. Brug CAS, når det letter arbejdet. En ligning løst i hånden tæller ikke mere end hvis den er løst med CAS-værktøj Hvis CAS-programmet fx ikke skelner mellem store og små bogstaver, så gør opmærksom herpå. Hvis du omdøber en funktion - pga. dit casprogram - så gør opmærksom herpå, f.eks. I opgaven benævnes differentialkvotienten f’(x); men her i Nspire, anvendes følgende betegnelse … Undlad unødvendige bilag i en besvarelse… Første side med Excel-beregninger indgår i besvarelsen - resten udelades Giv altid et tekstsvar på en tekstopgave JME 2013