Appetit kommt beim essen.... Digitalisering i udskolingen..Fælleshåbsskolen..Afdelingen på Fælleshåbsvej..Læringscentret..Steen Juhl Møller.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Advertisements

Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Danida Verdensbilledlegat film – film – film
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
SkoleIntra-træffet 2013 Leif Andersen De administrative rutiner1.
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
Ny PLC kultur med vejledning
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
SkoleIntra og integration med kommunale platforme - digital Signatur
SkoleIntra i fremtiden – hvordan kan det integreres med andre tjenester og systemer Ole Windeløv, UNI-C.
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Hvordan får vi de sidste 20 % med på SkoleIntra? v/ Christina Harting.
Sådan bruger vi LærerIntra
Uffe Sørensen – projektleder LærIT
Medialisering og organisationsudvikling 25. April 2012.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
 Arbejder i Vallensbæk Kommune  Udviklingskonsulent med fokus på IT  IT-vejleder på Pilehaveskolen  Dansklærer i en 6. klasse.
SkoleIntra 15. marts 2011 UNITube for eleverne og det kommende UNIServer koncept Ebbe Schultze Chefkonsulent UNIC
Teknologi i undervisningen Antvorskov Skole
 Erfaring er med inklusion og rummelighed  Fremtidens udfordringer.
Hvorfor dette initiativ?
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Om Specialcenter Sigrid Undset
Office365 – Bliv klar (få evt
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Udvikling på IT-området
Hvordan ændrer jeg min SkoleIntras setup, så den passer til de lokale forhold? Man kan tilpasse SkoleIntra til skolens eller kommunens behov på mange måder.
Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer
Produkter, planer og visioner Nye produkter, planer og visioner for de kommende år v/ Ole Windeløv
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
Evalueringsværktøjerne i SkoleIntra
SkoleKom, SkoDa og SkoleIntra
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Lærernes digitale arbejdsplads
SkoleIntras værktøjer til arbejdet med læseforståelse
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Digital kommunikation og æstetik i praksis 1. maj Søgemaskiner og optimering.
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Med tegninger af Morten Grove OTS
Samarbejde og kommunikation på en arbejdsplads
læse- skrivevanskeligheder
Indkøb af digitale læremidler - hvor skulle det ellers ske, hvis ikke på PLC? KARIN DYRENDOM.
Fra vidensdeling til produsage. De sociale medier er her, eleverne bruger dem, og Man kan ikke forbyde dem i klasseværelset. Fra vidensdeling til produsage.
VELKOMMEN TIL MELLEMTRINNET 4. KLASSE, 5. KLASSE OG 6. KLASSE.
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
EKsamen på Horsens Gymnasium 2017
EASJ – IT SYSTEMER helpdesk.easj.dk.
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
ErhvervsAkademi Sjælland
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

Appetit kommt beim essen.... Digitalisering i udskolingen..Fælleshåbsskolen..Afdelingen på Fælleshåbsvej..Læringscentret..Steen Juhl Møller.

Appetit kommt beim essen.... Niemals sollte vergessen, Appetit kommt beim Essen, schlemmen ist für mich erste Bürgerpflicht, ohne Appetit, geht's nicht.

Hvad er vores plan ? Der er en lille kommunal IT- hardware plan... Ingen Egon Olsen plan. Det er ikke "timet og tilrettelagt"... Udnytte elevens eget device (50%) Få Berlin-muren væk

Mere plan Væk med "best practice", ind med "next practice". Væk med IT-vejlederen - ind med faget. Elever - ja tak. Vejledning - Læringscentret

Hvad er det så vi skal ? Give sammenhæng mellem deres realitet og vores undervisning. Forandre didaktisk praksis Stille flere krav Afskaffe og installere Udvælge - og turde det

En gns. skole med gns. elever Trådløst, der virker. Næsten afskaffet computerrum Ingen lokal server og 1 printer IWB i nogle klasser, nogle TV Elever med tonsvis af gadgets Forældre der banker på og spørger 3 elstik i klassen :-) Vi har....

Ude i skyen har vi: En hel del abonnementer.... Skoleintra og Google Docs. Tavlebøger, portaler osv. Mindmap - jeg kan ikke huske det.Mindmap

Missionen - didaktisering Skabe afhængighed Ændre syn på læremidler Fokusere på tilgængelighed (jvf: vi gør det, der er nemmest - det gør elever også) Bruge ikke-didaktiserede læremidler Være enige om det meste i teamet Udgangspunkt i den enkelte lærer

Underviseren skal: Lære indlejringens kunst Kunne skanne Bruge udvalgte enkelttjenester Bruge elevintra - samlemapperne Benytte forældreintra

Inklusion og Integration: Integrere i menustruktur Indlejre / embedde Vise i faneblade Opslag, nyheder, samlemapper, dokumenter og alt det andet i intra. Link til testsite.Link til testsite

Vi starter og slutter på intra: Samlemapper - elevens egen Fællesmapper - til materialer Afleveringsmapper - til (ja, gæt) Arbejdsrum Lektiebog og det andet halløj Er eleven forvirret - måske ? Er læreren forvirret - helt sikkert....nej!

Værktøjerne: Læringsportaler Medier: Video, billeder, lyd osv. Office-værktøjer Google Apps) Find det... wiki, leksika osv... Issuu eller lign. Kopiaftalerne i orden.