Bioanalytiker-uddannelsen Næstved

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hans Lund lektor, studieleder Syddansk Universitet
Advertisements

Baggrund for projektet
Forskning i og med praksis
- Så er kiropraktorstudiet dit nye studium!
Diagnostisk samarbejdspartner - et uddannelsesperspektiv
Pia Koustrup, adjunkt. Sygeplejerskeuddannelsen i Århus
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
Digitalisering og medialisering
HTX – TEKNISK GYMNASIUM
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Udvikling af sygeplejeprofessionen
Standardrum: CT/MR-rum/interventionsrum: 90 m2
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Roskilde Tekniske Gymnasium
Sygeplejerske Hvad siger Henderson? Hvad er en sygeplejerske?
Hvorfor vil jeg bruge video i min undervisning?. Baggrund  Undervisning med video i 1980’erne Naturvidenskab – fysiologi – medicin  Video som læringsredskab.
Kvalitetssikring og Teknologi
UNIVERSITY COLLEGE SJÆLLAND
Sygeplejerskens virke
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Sygeplejeruddannelsen
Sygeplejerskeuddannelsen i Silkeborg
Vi kjhh Samspil mellem forskning og praksis? Hvordan? Problematiseren og stillen spørgsmål, hvor ikke jeg har alle svarene! Ved sygeplejeforsker ansat.
Sygeplejerskeuddannelsen
Matematik. Matematik er et grundfag på 75 lektioner. Det er bestemt af de faglige udvalg indenfor de enkelte håndværksfag hvilke grundfag eleverne skal.
KLINISKE BIOANALYTIKERUNDERVISER
Valgfagsorientering i KEMI 2005 Tom Sillesen
ORIENTERING OM KANDIDATUDDANNELSEN
Videoundervisning i klinisk mikrobiologi
TATIONpRÆSEN 8. OKTOBER 2010 AARHUS UNIVERSITET Uddannelse og job inden for fødevaresektoren.
Orientering om A-niveau 3 timer i 2. semester 5 timer i 3. semester 6 timer i 4. semester 5 timer i 5. semester 5 timer i 6. semester Altså 2½ år i.
Orientering om B A-niveau 5 timer i 5. semester 5 timer i 6. semester Altså 1 år mere.
Orientering om B A-niveau 5 timer i 5. semester 5 timer i 6. semester Altså 1 år mere.
Hjerterehabilitering i Nyborg Kommune
Social- og Sundhedsskolen i Middelfart
DSKB 6. marts 2008 HbA1c: Hvad gør vi så nu ? Ivan Brandslund Vejle Sygehus Videnskabelige udvalg for kvalitetssikring.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
De naturvidenskabelige fag identificerer sig (også historisk) som
Uddannelse og profession
Patientuddannelse - sundhedspædagogik i højsædet Udviklingschef Dorte Jeppesen og Underviser i sundhedspædagogik Helle Schnor.
FORSIDE FARVESKIFT Skift farve i supergrafikken ved at gå til Designfanen i topmenuen og vælg anden farve. VELKOMMEN TEMADAG DEN 20 FEBRUAR. GOD KVALITET.
Survive: Lad de døde gavne de levende
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Anatomi & Fysiologi Klassespørgsmål MCQ <1,0 min/sprgs.
Karen Skriver Biomolekylære Videnskaber, Biologisk Institut
Organisations- og ledelsesstruktur, DNV-Gødstrup Ekstraordinært, HMU 21. november, 2012.
Velkommen til Lægedage
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
Elevtrivselsundersøgelsen 2011 Tech College Aalborg Svarprocent: 73% (549 besvarelser ud af 757 mulige)
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Teori-praksis i sygeplejerskeuddannelsen
De naturvidenskabelige fag identificerer sig som EKSPERIMENTELLE FAG Eksperimenter.
Katrine Fogsgaard Jensen Institut for husdyrbiologi og -sundhed AARHUS UNIVERSITY.
Løn 1,319 Øvrig drift 565 Medicin 195 Indtægter ,033 mio. kr. Driftsbudget 2010.
2012 | Undervisningsmiljøvurdering Næstved. Undervisningsmiljøvurdering Vurdering af det sociale, fysiske og æstetiske miljø Socialt miljø.
Apotek-Højskole projektet, 2. Del 2000 Angina pectoris patienten og sygehusapoteket Information om lægemidler på kardiologiske afdelinger Resultater fra.
IMB Institut for Medicinsk Biologi Fysiologi og Farmakologi Immunologi og Mikrobiologi Anatomi og Neurobiologi.
Institut for Socialt Arbejde, onsdag den 6. maj 2015
VERSITET RASMUS THØGER CHRISTENSEN INTERNATIONAL STUDENTERSTUDIEVEJLEDER PÅ HEALTH, AU FORSKNING & TALENT AARHUS UNIVERSITET 24. AUGUST 2015 UNI DET INTERNATIONALE.
Overblik Mål Målet med udviklingsprojektet: At skabe et konkret undervisningsforløb, der i fremtiden kan tilbydes ungdomsuddannelser. Målet med selve.
Klinisk Diagnostik ”Laboratoriehuset” Fyraftensmøde April 2014.
Nyt hf: Professionsorientering mod professionsbachelorudd.
Bilag 4c Organisationsdiagrammer for den foreslåede nye organisation
Hvad er LABSTER?
Faggruppemøde Naturfag, fysik og kemi Bodil Tange.
Naturfag.
Bydækkende netværk for kliniske vejledere
Medvirken ved lægemiddelbrug i omsorgsarbejdet
Bekendtgørelse 2016 Studieordning 2019.
Præsentationens transcript:

Bioanalytiker-uddannelsen Næstved Karen-Marie Olesen Adjunkt, ph.d., cand. pharm.

Professionshøjskolen Sjælland University College UCSJ Næstved København Næstved Århus

Uddannelser i UCSJ Bioanalytiker Ergoterapeut Ernæring og sundhed Næstved Bioanalytiker Ergoterapeut Ernæring og sundhed Fysioterapeut Leisure Management Lærer Pædagog Socialrådgiver Sygeplejerske

Bioanalytiker-uddannelsen

Fra 2008 Tidligere Skole Klinik Skole Klinik Valgfri - klinik Professionsbachelor-projekt - klinik

Samarbejde mellem skole og sygehus Undervisningen tilrettelægges således at teori (skole) anvendes i praksis (sygehus) og omvendt Klinisk biokemi Klinisk mikrobiologi Klinisk patologi Klinisk immunologi Klinisk fysiologi og nuklearmedicin

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt

Biomedicin – sygdom og sundhed Kommunikation Etik Videnskabsteori 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt Biomedicin – sygdom og sundhed Kommunikation Etik Videnskabsteori Kvalitetssikring og -udvikling Undervisningen tager udgangspunkt i for eksempel en sygdom og andre fag knyttes hertil. Sygdom Biologi Biokemi Mikrobiologi Statistik Kemi Videnskabs-teori Etik og andre…. Fysiologi, anatomi

Undervisere/lærere 1 bioanalytiker 2 cand.scient.’er (molekylærbiologi) 1 cand. scient. (molekylærbiologi), ph.d. (didaktik) 1 ingeniør, ph.d. (molekylærbiologi) 1 læge (almen medicin samt patologisk anatomi og cytologi) 1 farmaceut, ph.d. (analytisk kemi) Desuden bioanalytikere fra sygehusene

Biomedicin – sygdom og sundhed Kommunikation Etik Videnskabsteori 1: Bioanalytikerpraksis – hvad laver en bioanalytiker?, volumetrisk udstyr, mikroskop, centrifuge, spektrofotometer, håndtering af biologisk materiale og kemikalier 2: Grundlæggende humanbiologi og bioanalyse – fysiologi, histologi, histokemi 3: Grundlæggende biokemi og bioanalyse – biokemi, mikrobiologi, kemi, statistik 4: Bioanalytisk kvalitetssikring – analysearbejde, kvalitetssikring, etik 5: Tværprofessionel virksomhed 6: Udvidet humanbiologi og bioanalyse – nuklearmedicin, radiofysik 7: Udvidet biokemi og bioanalyse – enzymologi, elektrometri (syrebasestatus) 8: Molekylærbiologiske og genetiske analyser – PCR, gelelektroforese 10: Immunkemiske analyser – transfusionsmedicin, immunkemiske analyseprincipper 12: Bioanalytisk udvikling og kvalitetssikring – kvalitetssikring 9, 11, 13: Valgfrit emne 14: Professionsbachelorprojekt Biomedicin – sygdom og sundhed Kommunikation Etik Videnskabsteori Kvalitetssikring og -udvikling Undervisningen tager udgangspunkt i for eksempel en sygdom og andre fag knyttes hertil. Sygdom Biologi Biokemi Mikrobiologi Statistik Kemi Videnskabs-teori Etik og andre…. Fysiologi, anatomi

Min undervisning Kemiske bindinger Beregninger af koncentration Kemi pH Organisk kemi i relation til biokemi og mikrobiologi Histokemi – farvestoffer Immunhistokemi – antigen-antistof Kromatografi – HPLC, GC Kvalitetssikring Analyseusikkerhed Vurdering af analysemetoder Dokumentation Laboratoriejournal Rapportskrivning Farmakologi – farmakokinetik og -dymanik Samfundsfarmaci Kemi Statistik Kvalitetssikring Andet