Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af emne 2.
Advertisements

Foreningsudviklingstesten
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Nye begreber og styringsredskaber i Socialforvaltningen
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Mercantec NU forstår jeg det! Gennem bedre faglig læring til større faglig forståelse Mercantec.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Arbejdspladsudvikling
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Levende Kommunikation
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
Talentinternat modul 3..
Den Kommunale Kvalitetsmodel
Kredsens udviklingsplan Del 1. Visionen - Vejen til nye initiativer i din kreds, og ikke mindst: Til succes!
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
5. Mediepædagogisk vejledning - tre eksempler
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Lærermiddelkultur(er)?
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra kommunale repræsentanters selvevaluering.
Oplæg til workshop i forbindelse med ITIF-satsningen Oversigt over kommunale initiativer og erfaringer, visioner og udfordringer i forhold til implementering.
Selvevaluering af it i undervisningen på skolerne i Aalborg
Workshop 2: Amerikanske problemstillinger
Workshop 1 Forskningsprojektet Ind i undervisningsrummet på EUD.
Madkamp - DM i madkundskab
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
Hvorfor dette initiativ?
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 29. oktober 2012.
Kollegavejledning i praksis Eksempler til diskussion.
Forudsætninger for en god samtale
Målstyret læringsreform
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Strategisk kompetenceudvikling
Hvad er det gode skolelederliv?
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
LEDERFORUM 18. januar december Fokuseringerne i 2009 har vi samlet i 5 punkter :  Service- og kvalitetspolitik anvendes  Effektivisering.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Introduktion til KVIK Selvevaluering fra start til slut 27. september 2007 SCKK temadag.
Sprogbaseret læring i naturfag
Tema A – et fagligt løft af folkeskolen. Formål Udarbejde konkrete modeller for hvordan skoledagens rammer bliver for eleverne og medarbejderne efter.
Synlig læring i praksis Workshop på konference Lise Mayland, Impact Uddannelse.
Fælles Mål Landsforeningen af 10. Klasseskoler. Læringsmål.
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Workshop om multimodalitet Formål: Bedre læring for eleverne Multimodal materialebank som en del af vores projekt i udviklingen af en aktionslæringsmodel.
Program for dagen Intro ved Eva og Mette 5 min Den didaktisk ramme og erfaring fra Canada Nikolaj Schnurre. 15 min Den didaktiske model og rundtur på EMU.
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Dansk-historie opgaven i 1.g 2017
Hvad er det gode skolelederliv?
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
It som transferværktøj
Fyraftensmøde Det gode monitoreringsbesøg
Evalueringsspørgsmålene fra udgivelsen: Styrk jeres realkompetencevurderinger - En guide til selvevaluering.
Company programme - Veda
Besøg i praksis Efterår 17.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Kvalitet i folkeoplysningen
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
Præsentationens transcript:

Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1

Modellen til selvevaluering

Hvordan anvender vi it i undervisningen? 3-5 eksempler på at it understøtter god læring og undervisning på vores skole: Spørgsmål 1 FASE A · Praksis som vi ser den nu Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvilke formelle forhold påvirker vores anvendelse af it i undervisningen? De vigtigste formelle forhold der påvirker vores anvendelse af it i undervisningen i dag: Spørgsmål 2 Skriv her

FASE A · Praksis som vi ser den nu Hvilke uformelle forhold påvirker vores anvendelse af it i undervisningen? De vigtigste uformelle forhold der sætter rammerne for anvendelsen af it i undervisningen på skolen i dag: Spørgsmål 3 Skriv her

FASE B · Analyse og vurdering Hvad er styrker og svagheder ved vores anvendelse af it i undervisningen? De største styrker ved vores anvendelse af it i undervisningen i dag: De største svagheder vores anvendelse af it i undervisningen i dag: Spørgsmål 4 Skriv her Skriv her

FASE B · Analyse og vurdering Hvad er god faglig læring og undervisning med it? De vigtigste kendetegn ved god undervisning med it på skolen i dag: Spørgsmål 5 Skriv her

FASE C · Praksis som vi vil udvikle Hvad er vores vision for it i undervisningen om 3 år? 3-5 situationer eller eksempler på hvordan it anvendes i undervisningen om 3 år: Spørgsmål 6 Skriv her

FASE C · Praksis som vi vil udvikle Hvad skal der til for at realisere vores vision? De tre vigtigste opmærksomhedspunkter hhv. initiativer i arbejdet mod vores vision for at udvikle undervisningen med it: Skriv en huskeseddel til jer selv om hvad I konkret skal gøre i nærmeste fremtid i arbejdet på at nå jeres vision. Spørgsmål 7 Skriv her