Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Klar til håndtering af fritagelse af borgers fra Digital Post
Advertisements

Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Egedals byudviklingsområder skal være eftertragtede for deres fokus på klima, energi og sundhed – kombineret med spændende arkitektur, inviterende byrum.
Strategi for brug af digitale medier i undervisningen
Hjemmestyre-ordningen
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Dels blær´, dels præcisering af opgaven
Dagsorden Generelt om organisationen Varde Kommune
Jens Krieger Røyen 11. oktober 2012 Den digitale vision for Danmark - en fælles udfordring.
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
UDVIKLINGSTRÆ PÅ EN UDDANNELSESINSTITUTION
Red Barnets frivillignet
Aktiviteter for projektet Sullissivik
Kommunernes nye opgaver
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
IS-Strategi.
Mål og vision for projekt ”borgerservice”
Befolkningens it-parathed Kilde: Danmarks Statistik De 16 til 89-åriges internetbrug. Har aldrig prøvet og vil ikke kunne Har sjældent.
Forskellige former for magt
Demokratisk underskud i informationssamfundet?
Samarbejde med kommunerne
Kodeks for offentlig topledelse
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014 v. Conni Christiansen Sundhedsaftale 2015 – 2018.
”Før gjaldt det om at bygge den bedste borg. Nu gælder det om at skabe den bedste bevægelse” – Hein-Sørensen Tendenser indenfor organisationer.
2-01.
Kommunal risikoledelse - danske erfaringer i skandinavisk perspektiv
Temadebat i B-gruppen: Fælles nationale løsninger – hvordan? Danmarks Biblioteksforenings årsmøde 2010 Helle Kolind Mikkelsen, chefkonsulent, KL.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
En attraktiv arbejdsplads
IT-Hjørnet på Gellerup og Hasle Bibliotek
Digitalt Landsmøde, Vejle 4. oktober 2012 Hvordan hjælper vi borgerne med digital kommunikation? -Ann Sophie Storm, Faglig koordinator,
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
28. maj 2008 Styrelsen for Statens Uddannelsesstøtte 1 Danmarks strategi for digitalisering Forbedre servicen til borgere og virksomheder (Bedre digital.
GRUPPEARBEJDE Opsamling for Middelfart 25 grupper (ca. 6 pers. i hver gruppe)
Etablering af partnerskaber på anbringelsesområdet En opdagelsesrejse.
Den digitale kløft Professor Birgit Jæger Institut for Samfund og Globalisering Roskilde Universitet.
Strategikort for MEF Samfunds- værdi (eksempler)
Siden sidst fra Departement for Erhverv, Råstoffer og Arbejdsmarked Vejlederkonference Tirsdag den 18. november 2014.
Jord-ERFA-Midt Den 11. december 2014
Kortdage 2004 Omlægningerne i de offentlige GI/GIS relaterede forvaltninger. Hvordan håndterer man de menneskelige og organisatoriske omstillingsprocesser?
Uddannelsesplan II - fokus på vejledning Centerledermøde; Sisimiut april 2014.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Fremtidens Borgerservice i Grønland Kuupik Kleist 9. marts 2010.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Ledelsesudfordringer i kommunerne – nu og i den nære fremtid Oplæg for FTF`s Tænketank om ledelse, d. 6. juni v/ Per B. Christensen, formand for.
Geopolitiske emner i tiden Kommunalreformen Fælles kommunal teknisk – topografisk kortlægning Fremtidens ejendomsdannelse.
Indsæt billede her Geografisk information i den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi Flemming Nissen, Kort & Matrikelstyrelsen Kortforsyningsseminar.
Juridiske overvejelser Juridiske overvejelser Breve sendt til Digital Post får samme retsvirkning som papirbreve Hvem har ansvaret.
Onsdag 5. september 2007 Telefoni Telefoner i Gribskov - anvendelse - betjening – kultur 18. januar 2007 onsdag 5. september 2007.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
RÅDMANDEN Kultur og Borgerservice Aarhus Kommune.
1 EA governance i Grønland  Dansk ITs EA konference  12 november 2013.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
Landdistrikter/Yderområder Hvad er et landdistrikt? Hvad er et yderområde? Kan vi afgrænse begrebet ”landdistrikt /yderområde” på en nutidig måde? Natur.
Rådhusudvalgsmøde 22. oktober 2013 Vi skaber løsninger sammen.
Resultater fra mobilitetsundersøgelse Pressekonference Torsdag den 15. januar 2010.
CAPTIA ESDH Elektronisk Sagsbehandling og DokumentHåndtering Fremtidens digitale værktøj i Grønlands Selvstyre judr dok. nr
Maj 2017 Statens styring af kommunerne i dag - udvikling og dilemmaer frem mod 2027 Martin Præstegaard.
Visioner for og krav til nye boliger
Hvordan får vi arbejdet med kvalitet og afbureaukratisering forankret på vores arbejdsplads, så både ledere og medarbejdere er involveret og bidrager i.
Introduktionsmøde for nye byrådskandidater
Kommune 3.0 Teknik og Miljø.
Politikernes og borgernes forventninger
Oplæg på samordningsudvalgsmøde d. 27. februar 2014
Systemejer organisation
Sammenhængende digital brugerrejse - med anvendelse af borgerens data
Borgerbetjening 3.0 Den fælleskommunale strategiske ramme
Værktøj 10: Forandringer og stress - Ledelsen
Præsentationens transcript:

Fremtidens Borgerservice i Grønland Peter Schultz 9. marts 2010

Selvstyrets fremtidige ansvar  Bedre Borgerservice er et fælles offentligt projekt  I opstarten placeret i Selvstyret – pr. 1. januar 2010 i KANUKOKA  Projektet finansieres i fællesskab  Selvstyret bliver ansvarlig for at al ny lovgivning og initiativer m.v. omsættes til borgerinformation i serviceportal som borgerportal.  Dette skal ske i samarbejde med Sullissivik-enheden og fagpersoner fra kommunerne til rette tid og kvalitet

Selvstyrets fremtidige ansvar (2) I 2010 er vi forpligtet til at deltage i vidensindsamling på følgende områder:  Skat  Kultur og Uddannelse  Teknik og Miljø  Sundhed  Fiskeri, fangst og jagt  Bolig og infrastruktur  Piareersarfik  Erhverv H.C. Sværd vil komme nærmere ind på dette senere

Hvad betyder det for os?  Arbejdsgange i Selvstyret skal afpasses til den nye virkelighed  Vi skal tænke digital borgerservice ind som en fast del af vores arbejdsgange.  Vores eksterne kommunikation skal afspejle de nye medier  Præcisering af behovet for en større professionalisering af kommunikationsindsatsen i hele Selvstyret  Hvordan matches det øgede behov med interne resurser og kompetencer?

Nanoq i fremtiden  Nanoq skal fokusere på politiske udmeldinger  Service/information til borgere og virksomheder skal ikke være på Nanoq - undtagen jobopslag  Service/information flyttes til Sullissivik  I fremtiden skal vi kommunikere på Nanoq, Sullissivik og Nanuaraq

6 Nanuaraq i fremtiden  Det skal afklares præcis, hvem der skal have adgang til Nanuaraq, samt hvilke dele af Nanuaraq de skal have adgang til  Det kræver resurser at skabe værdi via et internet, og dette skal tænkes ind i fremtiden  Der er overvejelser om vi ikke skal bruge samme databasesystem som i service- og borgerportalen - Talisma - til Nanuaraq til intern vidensopsamling, men det er dyrt

Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 7 Teknisk support  Der arbejdes på at skabe stordriftsfordele i forhold til teknisk support for det offentlige Grønland  De som er ansvarlig for indhold på de forskellige medier, skal ikke nødvendigvis have stor teknisk indsigt  Den tekniske indsigt og det tekniske ansvar skal samles et sted.

Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 8 Organisation skal tilpasses  Organiseringen af informationsindsatsen i Selvstyret skal tilpasses den nye virkelighed  Beslutning om dette forventes truffet inden sommer 2010  Kommunikation skal generelt opprioriteres i fremtiden.

Tekst skrives ind i sidehoved/sidefod 9 Afslutning  Service- og borgerportal har dog førsteprioritet i 2010  Indhold på Nanoq afvikles i takt med service- og borgerportalens udvikling  Nanuaraq har behov for en revitalisering som vores primære interne kommunikationsplatform – skal gerne starte i 2010  Qujanaq – tak!