Kompetencematrix Digitale kompetencer

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kollegavejledning i teori
Advertisements

24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Verden ind i undervisningen
Digitalisering og medialisering
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Målet med projekt Entreprenørskab på kryds & tværs er:
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
UNIVERSITY COLLEGE SJÆLLAND
NGC Next Generation Classroom. Tankeeksperiment: • Klasselokalets vægge, loft og gulv udgør rammerne. • Skab nu det optimale læringsmiljø.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Fjernlånskonference den 26. maj PROFESSIONSHØJSKOLE  Fra 1. januar 2008 er ”professionshøjskole” en fællesbetegnelse for otte af de uddannelses-
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
Blended Learning - en introduktion
IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.
E-læring på Virk.dk Præsentation på Myndighedsforum
Regional strategi og kompetenceudvikling
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Udviklingen af professionsfaglige kompetencer Potentialer og barrierer… rene b christiansen (profil) Lektor ved Forskning og Udvikling University College.
Forskningsperspektiver på læremidler
IT-praksis i Sygeplejerske- uddannelsen i UC Lillebælt Præsentation (version 6) af anbefalinger fra en ikt-ekspertgruppe ǀ Jan-Dec 2010.
IT-Afdelingen, it.ucl.dk ǀ UC Lillebælt, ǀ dd.mm.2010it.ucl.dkwww.ucl.dk It-tilfredshedsundersøgelse 2010 AFKRYDSNINGSDATA (dvs. uden fritekstsvar)
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Om lærermangel i matematik og naturfagene.  Overordnede perspektiver  Naturfaglig tonet læreruddannelse – erfaringer fra udviklingsarbejder i CAND 2Martin.
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Uddannelsesudvikling – det handler om både organisation og didaktik
”Om den nye læreruddannelse”
- fra digitalt læremiddel til digitalt læringsforløb
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Præsentation d. 11. maj Programteorien Anvendelse af cases kvalificerer lærerstuderendes teori-praksis analyser og fremmer deres lærerfaglige dømmekraft.
Medborger- skab og uformel læring Overgang og samarbejde mellem skole og klub Inklusion og rummelighed i klubberne Opsøgende og forebyggende arbejde Samarbejde.
Undervisningsorganisering,-former og -medier på langs og tværs af fag og gymnasiale uddannelser Slutkonference for 3. runde af Forsknings-, udviklings-
Thomas Bjørnkilde, Manager, PLS RAMBØLL Management
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Mediecentret som rum og funktion Skoleudvikling og skolebiblioteksudvikling – to sider af samme sag.
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.
Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik
Ledelsesmæssige udfordringer ved pædagogisk anvendelse af it
Præsentation af PUC Pædagogisk Udviklingscenter, Køge.
Digitalisering Et projekt på Frederiksberg Seminarium.
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT I ucl.dk I UNIVERSITY COLLEGE LILLEBAELT Arbejdsmøde den 8. november 2011.
Didaktisk rekonstruktion i naturfagsundervisningen
Formål At give inspiration til at få tænkt fjernundervisning (e-læring) ind i forsvarets uddannelser og kompeten- ceudvikling af medarbejderne.
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
Undervisning i forbindelse med besøg på Experimentarium V/ Anette Vestergaard Nielsen Experimentarium.
Symposium, Ministeriet for Børn og Undervisning, 5. november 2012
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
”Blog som læringsplatform”
Digital didaktik i praksis Lise Marie Steinmüller kompetencecenter for e-læring.
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Uddannelse i sygefraværshåndtering
It som transferværktøj
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Trekantsmodellen (Side 5-10 i artiklen: 1. IT-systemers betydning for og påvirkning af menneskelig aktivitet)
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
SIP3: Differentiering Temaer
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

Kompetencematrix Digitale kompetencer Linda Hauschildt Nielsen UC Lillebælt 30. november 2010

Hvorfor kompetencematrix? Led i den samlede kompetenceudviklingsstrategi Værktøj for ledere og medarbejdere Frigive underviserressourcer

It håndværk/pædagogik Beskrivelse af it- håndværksmæsssige kompetencer It-pædagogiske kompetencer

Niveauer Novice Rutineret bruger Ekspert

Niveauer Novice Skal kende og anvende grundlæggende it og digitale funktioner, som UC Lillebælt stiller til rådighed for underviserne Skal have grundlæggende it-pædagogisk viden og praksiserfaring Skal kunne anvende grundlæggende it og digitale kompetencer i undervisningsfaglig sammenhæng

Niveauer Rutineret bruger Skal have et godt kendskab til de it-værktøjer UC Lillebælt stiller rådighed for undervisere og anvende dem sikkert. Skal have et it-pædagogisk overblik og stor praksiserfaring Skal være udviklende indenfor de eksisterende it håndværkmæssige og pædagogiske rammer

Niveauer Ekspert Skal have et dybtgående kendskab til de it-værktøjer UC Lillebælt stiller rådighed for undervisere og være opsøgende i forhold til nye muligheder Skal have dybtgående it-pædagogisk viden og stor praksiserfaring Skal være nytænkende og nyskabende i forhold til anvendelsen af it og digitale medier i undervisningen

Områder Personlige redskaber Samarbejde Undervisningsaktiviteter It og læring tilstedeværelse (offline) It og læring blended learning (online) Digitale materialer Publicering

SLUT! Linda Hauschildt Nielsen UC Lillebælt 30. november 2010