Praktisk/musiske fag i Skoleintra. Uffe, Christine og 4.A der var så STOLTE.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Blogs i undervisningen mellemtrin
Advertisements

Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Erfaringer med kollegavejledning i skolen
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
En anderledes skoledag for de yngste elever. Temamøde for skolebestyrelser.
Skolereformen - mål Ambitiøst løft af folkeskolen: •Børnenes læring og faglige niveau skal styrkes •De unge skal have de bedste muligheder for at tage.
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Et væksthus for børn og voksne
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Læringscentret og nye vejledningsformer
Lærerprofessionen.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Reformmesse på Sofiendalskolen
De store underviser de små ved hjælp af it.
Holluf Pile Skole, 9. c Uge 3 Mandag og fredag: 8.00 – 9.30
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
GPS i undervisningen inspiration.
Kollegavejledning - indgange • Fag, medier og Faghæfte 48 • Skolekultur og mediekultur • Skolekultur og vejlederkultur • Skolebiblioteket som rum og funktion.
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Inspiration til faglig læsning i danskundervisningen på ElevIntra
Mediepædagogik og didaktik
Tre klare nationale mål
Negative tal Sisse Bülow Brandt LH
IT i undervisningen.
Brædstrup skole Skolens handleplan for læsning
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Ny PLC kultur med vejledning
6 år med JPCK og hvad så nu? Annette Eickhardt marts 2011.
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
Hvilke fordele er der for SFO´en i Skoleintra
Sådan bruger vi LærerIntra
Formidling Tilvalg til naturvidenskabeligt centralt fag Anja Kragsig Mortensen, Biologi og Formidling.
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
Uffe Sørensen – projektleder LærIT
Undervisningens medialisering Hørsholm,
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
Ugeplaner Ugeplaner og dagbøger Og / eller…. Et kommunikationsværktøj
Velkommen til Nordregårdsskolen
Sikker Internet og SMS. Ole Clausen - Maglegårdsskolen – Gentofte - Baggrund for forløbet Multimedie generation Multimedie generation.
 Erfaring er med inklusion og rummelighed  Fremtidens udfordringer.
Madkamp - DM i madkundskab
Hvorfor dette initiativ?
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Fælleskommunal arbejdsgruppe nedsat af UUVs styregruppe 4 møder i alt = beskrivelse af indhold og forslag til organisation UUVs styregruppe tager den endelige.
Fra din mobiltelefon vælger du Nabohjælp.
Lærerens maskinrum. Mit mål for den kommende time er På baggrund af en indsigt i lærerens/mit maskinrum at se muligheder for samarbejde mellem skole og.
Elevplaner forældreinformation. - at styrke grundlaget for undervisningens planlægning og tilrettelæggelse - at styrke den løbende evaluering af elevens.
Internationalt arbejde i skolen Kolding 26. februar 2009 Ebbe Schultze Chefkonsulent UNI C
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
SkoleIntra og faghæfte 48
Arbejdsrum i skyen Temamøde Kaffe og intro 13.35Om arbejdsrum i skyen samt Gyvelhøjskolens erfaringer med brug af GoogleDrive Sandwich.
PRÆSENTATION AF PROJEKT V/AFDELINGSRÅDET, BYGADEN TORSDAG, DEN 3. APRIL 2014.
Formål Struktur/organisering Fysiske rammer Indhold/pædagogik/læringssyn Samarbejdspartnere Handleplan.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
ELEVINTRA På Skoleintratræf Hvad skal vi nå? Bruge Elevintra til at: Differentiere Dokumentere Evaluere Ved hjælp af billeder, lyd og tekst.
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
Lærerens opfattelse af skolefaget Lærerens opfattelse af Læring og undervisning Skoleforhold og praktiske muligheder Elevernes op- fattelse af skolefaget.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Mette Behrens lr og Helle Brunshøj Hansen lr
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Masterplan for Uddannelse og Job
”Hvordan man kan få glæde af i engelskundervisningen”
SIP3: Differentiering Temaer
Præsentationens transcript:

Praktisk/musiske fag i Skoleintra

Uffe, Christine og 4.A der var så STOLTE

Opgaveknuserne O Inspiration O Mål O Organisering O Værktøjer O Formidling

Inspiration

Eksempler

Mål Opgaveknuseren er et undervisningsforløb, hvis vigtigste opgave er at udfordre eleverne på kreativitet, fantasi, åbenhed, koncentration, undren, søgen og formidling.

Tilrettelæggelse/ organisering O Opgaverne til Opgaveknuseren kommer dryppende ned over en længere periode. Der er både tale om hjemmeopgaver/lektier og undervisning i skolen. O Det er bevidst fra lærerens side at projektet ikke må blive for koncentreret og intenst i løbet af kort tid, da eleverne så vil miste fokus, koncentration og interesse. O Opgaverne falder som små ”bomber”, når eleverne mindst venter det. O Trådene i projektet samles derefter løbende i klassens Webgalleri.

It-værktøjer O Brug af kamera og mobiltelefoner O Brug af Elevintra med arbejdsrum, beskeder O s, sms´er O Photo Story, Wix, Animoto og Skoletube

Skolens Forårsevent med udstilling Formidling

Vores galleri

Links Tine Brandt Mortensen