HØR KØBENHAVNERNE Præsentation for IT Universitetet 6. september 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Værdigrundlaget i Greve
Projekt Værtensklasse i biblioteket - evaluering Carl Gustav Johannsen Det Informationsvidenskabelige Akademi (IVA) Aalborg den 12. september 2012 Sådan.
Gode råd og eksempler på faldgruber
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Indgange til samt roller/ansvarsområder i forbindelse med RKV & IKV i AMU i VEU-centrene TUP 2012 Organisering VEU-centrene i Region Syddanmark VEST, FYN,
- Et interaktivt kursus i forandringsledelse
Nyt ansvar.
KOMpetenceMål i PraksIS
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
Fra klima og vand til … Rolf Johnsen
Velkommen til Center for Parkering
Tillid Temadag for AMIR
Ledelse af LP-modellen Workshop, LP-landskonference 2014 Hotel Opus, Horsens. Institutionsleder, Alan Martinsen.
Hvad skal en vision kunne? Kommunalbestyrelsesmøde Hørsholm Kommune 8. oktober 2012.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Sundhedspolitik for Favrskov Kommune Sundhedsambassadører i landsbyerne i Favrskov Sundhedskonsulent Christina Rasmussen-Rubæk.
Vision for Vanløse Bydel
Det fremtidige arbejde De næste fire år Hvad vil vi?
Nye fagprofessionelle lederroller
Udmøntning af reform på specialområdet BUU 30
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Problemstilling Hvordan tilrettelægges et læringsforløb der understøtter lærens kompetenceudvikling ved implementering af ipads i undervisningen Lærerne.
Dan Zielke og 1.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Biblioteket og kommunalreformen – bibliotekets roller
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
KØBENHAVNS KOMMUNE Økonomiforvaltningen Risikoledelse i København.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Teaterhåndværk - en værdifuld kunstart - med fokus på menneskene bag.
Fra kontrol til sparring Jesper Hansen Jammerbugt Kommune.
Konference om efteruddannelse og kompetenceudvikling
Det nationale ICS og DUBU superbrugerseminar 13
Udarbejdelse af Viborg Kommunes handicappolitik Oplæg ved workshop på konferencen: Mainstreaming af handicapområdet 26. Maj 2009 v/Jannik Boel.
Samskabelse Den 19. februar 2014 blev der afholdt Visionsseminar for Kommunalbestyrelsen i Lemvig Kommune, hvor der på politisk niveau blev drøftet og.
BEVÆGELSE I ALLE PLANER seminar BNBYFORNYELSE 1 BORGERINDRAGELSE SOM STRATEGI PROCES RESULTATER SAMARBEJDE Visby Bedsted - det sunde hjørne.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
BKFs årsmøde 13. november 2008 Præsentation af BKFs nye ledelsespublikation Ved Børne- og Kulturdirektør Klaus Nørskov.
Et velfungerende MEDsystem: Hvorfor og hvordan? - Erfaringer fra Region Midtjylland Lars Hansson, direktør, Region Midtjylland.
Faglige kvalitets- oplysninger 15. januar Faglige kvalitetsoplysninger - formål At udvikle og afprøve et katalog af syv redskaber for at Understøtte.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
3. December 2009 Møde i elbilsnetværk For en bæredygtig transport Center for Grøn Transport v/Centerleder Niels-Anders Nielsen.
Strategi for inklusion x. Hvorfor en inklusionsstrategi? For at: Binde inklusionsarbejdet sammen på tværs af dagtilbud, skole, fritidstilbud og det specialiserede.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
1 Rehabiliteringsteam – består af: Jobcenteret: 2 beskæftigelsesmedarbejdere 5 deler posterne imellem sig og går på skift Tilstræber, at den ene er repræsenteret.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
1 Strategisk planlægning i Randers Politik, Planlægning og Bullshit.
Kommune 3.0 Teknik og Miljø. Kommunen er mere end 6000 medarbejdere Det er borgere!
Fælles pædagogisk og didaktisk grundlag. Ånden, ordet og hjertet Nysgerrighed. Så enkelt kan kimen til vores undervisning siges. Når man først er nysgerrig,
Introduktion til øvelsen ”Bidrag til kerneopgaven” Formål med øvelsen Forberedelse Indledning Runde 1 Runde 2 Runde 3 Afslutning på øvelsen 2.
Glamsbjerg Fritidscenters fremtidshus
Workshop 7. velfærdsteknologi
Introduktion til ”Sæt kerneopgaven i spil”
Vidensbaseret praksis i botilbud
Præsentation af Socialstyrelsens Praksiskonsulent-korps
Kursus for nye efterskoleledere januar 2018
Det konstruktive og resultatgivende samarbejde ved tredjepartskontrol
Dialog om opgave- og arbejdstilrettelæggelse for skolepædagoger
SAPA-projektet i Københavns Kommune Der er et projekt under det, der kaldes monopolbruddet – det med KMD… – vil du tage det?
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
OS2faktor Mission Statement.
SAPA-projektet i Københavns Kommune Der er et projekt under det, der kaldes monopolbruddet – det med KMD… – vil du tage det?
Præsentationens transcript:

HØR KØBENHAVNERNE Præsentation for IT Universitetet 6. september 2010

Københavns Kommune og borgerdialog? Hvad er borgerdialog? Den aktive dialog med interessenter om byens udvikling - borgere i bred forstand - også uden for København - ikke sagsbehandling (brugerbetjening) Indledning

Projekt om borgerdialog Baggrund 1. Præsentation af projektets baggrund Formål Afsæt Proces 2. Kort præsentation af projektets resultater Borgerdialogstrategi Værktøjskasse Implementeringsforløb 3. Spørgsmål og drøftelse

Formål Yderligere professionalisering af borgerdialogforløb Fælles afsæt for at gå i dialog med borgerne på tværs af forvaltninger og centre Baggrund

Afsæt Borgerdialog - Hvorfor? Klart formål med dialogen Borgerdialog - Hvordan? Ekspertrollen udfordret! Borgerdialog - Sådan! ” Hverdagsviden” og ekspertviden Baggrund

Proces Projektorganisation på tværs af TMF/ØKF En række workshops med medarbejdere, ledere og eksterne konsulenter/forskere Dialog med Lokaludvalg Blog på KK-net Baggrund

Borgerdialogstrategi Værktøjskasse på KK-net Tre redskaber fra værktøjskassen – Procesplan for samarbejdet med Lokaludvalg om dialogforløb – Bilag til indstillinger – Drejebog for planlægning af dialogforløb Implementeringsforløb Projektets resultater

Implementeringsforløb  Ledelsen har ansvaret for at forankre det fælles afsæt og værktøjskassens tilgang og redskaber og for at skabe bedre rammer og vilkår at gennemføre borgerdialogforløb i.  Team-borgerdialog giver sparring og er tovholder på:  Kompetenceudviklingsforløb  Superbrugere i de enkelte centre, der er sparringspartnere for kollegaer  Praktisk hjælp til gennemførsel af dialogforløb  Evalueringer af københavnernes tilfredshed med borgerdialogen og om vi bliver bedre til at gennemføre dialogforløb Resultater

Vision at tydeliggøre både særinteresser og de almene interesser og gøre den brede dagsorden for byens udvikling respekteret og kendt, så enkeltsager sættes ind i en større sammenhæng Resultater

Mål Teknik- og Miljøforvaltningen og Økonomiforvaltningen er banebrydende forbillede for vores borgerdialog i 2012 Resultater

Værdier Borgerdialog giver bedre løsninger, merværdi og ejerskab Åben dialog, respekt og tillid så der skabes ejerskab til produkt og proces Sætte klare rammer for dialogen og forventningsafstemme med borgere, politikere og kollegaer Resultater Værdierne bygger på hvorfor, hvordan og sådan vi går i dialog med borgerne

Spørgsmål & drøftelse