Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Om Mobitech Mobitech har 15 års knowhow inden for teleindustrien og er førende på innovative SMS tjenester til erhvervslivet. I tæt samarbejde med markedets.
Advertisements

Alt er startet med en tanke! Tænk: Hvis vi nu vidste hvor alle var på vej hen…. ? Så skulle vi blot komme derhen først! Og så ville vi kunne tilbyde en.
7. undervisningsgang den
Hvornår bider medierne på? Få dine budskaber igennem.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Elsker DU også at læse lektier?
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Skriv til nettet •Design (CMS) •Tekster på nettet •Navigation •Persuasive design (motiverende design)
Peder Ohrt Projektnetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
I NTELLIGENT MARKEDSFØRING Unikt, Web-baseret marketingsmedie Til byggebranchen.
Peder Ohrt Fagligt netværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
Information / vejledning om nye muligheder for: Version Copyright DKVS -THEMCOM 1) Online adgang til Militært Tidsskrift. 2) Behandling af egne.
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
Sprog/billeder på Internettet
Sociale Medier og Jobsøgning - Twitter. Intro  Twitter er et Socialt Medie  Twitter er kendt for at give nyheder et frisk pust  De fleste kendte: Skuespillere,
1 Interaktionsdesign - øvelse 4: Søgemaskiner Interaktionsdesign – forår 2000 Sune Børsen Afleveret d. 4. april 2000 Opgaven består af i alt.
ART GALLERIES Gruppe 4.
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Dagens øvelse # 7 Kend din målgruppe og lær at skrive til dem på nettet.
Fortæl verden om dit frivillige arbejde
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Peder Ohrt Rammenetværk  I Projekt Faglige Netværk er der udviklet 4 forskellige typer af virtuelle netværk som adskiller sig ved deres funktion, målgruppe.
O-service - Nye muligheder Alle slags arrangementer ind. Bedre visning og sortering af kalender. Tilmelding af ikke-DOF medlemmer. Betalingsmetoder og.
Webtekstens byggeklodser Argumentationsmåden Organisering af teksten Brugen af links.
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Ø90 Online service og uddannelse
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
En kogebog Synopseprøven i dansk.
Kommunikation Intern kommunikation
Overskrift Max 1 linje Forside dias Der findes 4 farveskemaer at vælge mellen: Marker det / de slides du vil have en anden farve på, Vælg ”Design” / ”Farver”
Online markedsføring og e-handel Voxeværket – Uge21.
UOPFORDREDE ANSØGNINGER
Innovation i AT/SO.
Kildekritik Niveau 3 for MVU. Om nødvendigheden af kildekritik.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Videregående pc-vejledning 60+Bornholm Velkommen til.
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Service Action Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 ”Servicejournalistikkens opgave er at levere livshjælp til det moderne.
Red Bull Af Mattias Sundroos. Klassifikation af produktet RedBull er et kortvarigt produkt, da det forbruges samtidig med det anvendes. Ofte fødevarer.
Lektion 2. Netsprog Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Dagens program Kommunikationssituationen At skrive til nettet Pause.
Synopsis.
Lektion 3. Tekstens byggeklodser Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Tekstens byggeklodser.
Tekstens byggeklodser
Scor en ung med Projekt Frivillig Landdistriktsrådets årsmøde i Mariagerfjord Kommune.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2004 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
Skabelon til udarbejdelse af YoungCRM Årshjul
Børneruden – en del af MinRude Her får du informationer fra børnehuset: - Billeder - Dagbøger fra hverdagen - Nyheder fra børnehuset - Opslag (fx husk.
Spørgeskemaundersøgelse – dfif.dk. Baggrund  Undersøgelsen er gennemført i perioden –  Undersøgelsen er gennemført som pop up på hjemmesiden.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
Flemming B. Olsen, Tornbjerg 1 Lektier - i ny didaktisk belysning.
Øvelse. Den gode artikel Øvelsen går ud på at skrive en fiktiv nyhed til jeres lokale hjemmeside. Nyheden handler om årets juletræsfest i afdelingen Lejerhaven.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Feedback på webnyheder øvelse Confex-kursus Webjournalistik 7-8 december
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4

Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Læs alt om det Microsoft Nyheder i SharePoint
Hvem bestemmer dine valg? Tobaksforebyggelse i Sønderborg Kommune
- og hvordan du undgår dem…
Skrivedag 7: Resumé, konklusion og henvisninger
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet

Nyhedsbreve er gode til, at: promovere et produkt/en ydelse give dagsaktuelle oplysninger skabe loyale brugere ”soft-sælge”/brande en virksomhed eller organisation

Et nyhedsbrevs udformning 1)Praktisk 2)Indholdsmæssigt

Praktisk: Html eller text Tommelfingerregel:Lad læseren selv bestemme. Men obs! Stadig flere nyhedsbreve er i dag Html!Udviklingen går stærkt!) Giv altid mulighed for afmelde nyhedsbrevet i bunden af mailen Giv altid mulighed for at besvare mailen/e- nyhedsbrevet

Indholdet kan serveres på 3 måder: Ultrakort Mellemlangt Langt

Ultrakort En fordel, hvis man udsender dagligt eller godt vil skabe trafik på selve webstedet

Opbygning: Kort resumé/teaser med link til resten af indholdet/ artiklen på webstedet Fx. Markedsføring Barneguiden

Mellemlangt Giver et overblik. En fordel hvis man godt vil nå de travle læsere, men samtidig tilbyde en udvidet service til de mere nysgerrige plus skabe trafik på webstedet

Fx. Jacob Nielsen’s Alertbox NYT K-forum Opbygning: Korte overskrifter og en kort præsentation af historierne. Vil man læse mere, er der links til selve webstedet

Langt En fordel, hvis man løbende vil reklamere for sig selv og sine produkter/serviceydelser. Nyhedsbrevet giver et hurtigt og samlet overblik. Fungerer som en slags ”tilbudsaviser”

f.x. Opbygning Isabella Smidt Aarstiderne 2hoveder oplæg Hele teksten ligger i nyhedsbrevet, så det kan læses uden adgang til nettet

Indholdsmæssigt: Overordnet 3 slags historier Produktbeskrivelser Historier om produktet, brugen af det og de oplevelser, man kan få med produktet Baggrundshistorier om aktuelle tendenser, som indirekte har sammenhæng til produktet

Prioritering Producenten vs. 1: Produktet/ydelsen 2: Brugen af produkter/ydelser 3:Baggrundshistorier/ relevante tendenser Brugeren 1:Baggrundshistorier/ relevante tendenser 2: Brugen af produktet 3: Produkt/ydelse

Formålet er at blive læst! Derfor tag altid udgangspunkt i læserens prioritering!

Sprogligt Dvs.: Tag udgangspunkt i dine brugeres/læseres Verden Giv dine historier en menneskelig vinkel Tænk servicejournalistik

Servicejournalistik er: –Handlingsanvisende –Forbrugerrelateret stof –Har til opgave at yde hjælp og vejledning til læserne som privatpersoner - orienterer om direkte konsekvenser for ”mig” –Fokuserer på ”need to know” frem for ”nice to know”

Servicejournalistik er velegnet fordi: Nettet er et brugerorienteret medie, hvor man er aktiv Der er plads til ekstra stof, fx. forbrugertests, anmeldelser Læserne har adgang til sammenlignende tekst, når de har brug for den (news on demand) Tekster kan løbende opdateres Det er læseren, der vælger og prioriterer. Afsenderen servicerer blot En gammel nyhed kan være lige så brugbar som en ny

Videre læsning: I finder dem på url’en: Jakob Nielsens 79 gode råd om nyhedsbreve: