Netværk, fødevarer og international turisme 1. Fra oplagt ide til praktisk realisering 2. Forskningsdesign og status Professor Henrik Halkier

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for Nordjylland
Advertisements

HVAD KAN VI LÆRE af tyskerne og andre internationale destinationer Professor Henrik Halkier 1. Udfordringer, og nok af dem? 2. Flere.
Folkelig deltagelse i uddannelse Civilsamfundets inddragelse og fortalervirksomhed i Syd Workshop den 4. februar 2009 Eva Iversen koordinator for Uddannelsesnetværket.
Tversted Jazzydays status - 17/11 Tannishus TVERSTED JAZZYDAYS 2006 ”Nordjyllands største og sjoveste Jazzfestival”
DEF-kat og bøger til døren DEF projekt om XML WebServices gateway til Z39.50 søgetjenester.
Regionernes rolle Foto: Ole Malling Oplæg til møde i Friluftsrådet d. 29. oktober 2011.
BioCentrum DTU …for life and technology BiC Innovation Hvordan gøres universitetsforskning profitabel Per Væggemose Nielsen
Anbefalinger til et fremtidigt samarbejde
E-inklusionens udfordringer – hvordan gør vi det endnu bedre? Stig Langvad, formand for DSI.
Historie •Sejlklubbens formand nævner behov for bedre faciliteter i sin beretning på efterårsgeneralforsamling, 2002 •Generalforsamlingen er positivt stemt,
Væksthusenes rolle Rådgiverkonference Århus, 20. november 2008.
1 Ledelse, samarbejde og lærerarbejdstidsaftalen Anders Balle.
Newcomers – Bibliotekerne og de nye arbejdsmigranter En ny rapport fra Det Nationale Forskningscenter for Velfærd 16. september 2010 Highlights.
NTS-centeret Nationalt center for undervisning i natur, teknik og sundhed - Fordi interessen for og kvaliteten af undervisningen i natur, teknik og sundhed.
Henrik Halkier, STATEN I PROVINSEN Nye potentialer? 1.Centraliseringens logik 2.De/centralisering: Bredere perspektiver 3.Decentralisering.
NATUR OG TURISMEUDVIKLING Geopark Vestjylland i internationalt perspektiv 1. Dansk naturturisme: Vigtig men udfordret 2. Strategiske.
DESTINATIONSUDVIKLING SØNDERJYLLAND KICK-OFF 30. JANUAR, 2013.
Baggrund Mål Fremtidsperspektiver Lidt historie ApEx – Center for anvendt oplevelsesøkonomi – Dansk videncenter for oplevelsesøkonomi.
Tre forskningsvinkler på erhvervsudvikling (og turisme) 1. Mål-sætninger 2. Kommunikation 3. Organisation Henrik Halkier, Aalborg Universitet,
Generalforsamling 20. marts 2014
Danmarks nye fødevarefyrtårn - for innovation og produktudvikling viden og uddannelse mad til mange.
Udvikling i landet bag motorvejen Workshop 3: Vilkårene for erhvervsudvikling i udkantsområderne Direktør Lars Enevold Pedersen.
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
AFVIKLING ELLER UDVIKLING? Kirker i ‘udkants-Danmark’ mellem lokalt fællesskab, romantisk symbol og effektiv service Henrik Halkier, Institut for Kultur.
Landbruget og fødevareindustriens betydning for beskæftigelsen i ”udkantsdanmark”
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
Den gode historie Sådan finder vi på 24timer dagens historier ”Dét er en god historie!” Emma Gad for kommunikationsfolk.
Arbejdsmetode SWOT-analyse på eksisterende set-up Andres erfaringer med enstrenget erhvervsfremme- system VISION Version 1 Hvilke krav stiller visionens.
Issue 1: Which technologies and strategies is needed to develop solutions to realize the long-term goals of making the whole building stock independent.
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Workshop 15 Laurids S. Lauridsen, Internationale Udviklingsstudier, RUC Globalisering - årsag og konsekvenser.
SharePoint Bruger Gruppe  Vi skal snakke om  Status på SPBG  Ny struktur på vores ERFA møder  Andre møder  Dagens emne: Search i.
Luftfartens betydning for væksten Henrik Peter Jørgensen.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek DEF 03/056.
Karl Krogshede, klimakoordinator Energibyen Skive 1 Energisafari En blanding af Energiturisme og lokale kultur oplevelser En guidet tur der målrettes nationale.
Søren Løkke Uddannelses- og arbejdsmarkedskonsulent Ungeområdet.
TENDENSER I TURISMEN Udfordringer for danske kommuner
RIG PÅ NATUROPLEVELSER ? Strategiske udfordringer for kommunerne 1. Naturturisme: Mere end kommunal win-win? 2. Turisme-strategier: Fra service til branding.
Oplevelsesmæssige potentialer ved den midtjyske vestkyst Udfordringer og indsatser Matias Jørgensen & Henrik Halkier Tourism Research Unit
Bornholms Fødevarestrategi Baggrunden for projektet Fødevarestrategien er et led i projektet Fødevareudviklingscenteret II,
18. Strategisk analyse af interne forhold
1. December 2006KNV-fællesseminar. 1. December 2006KNV-fællesseminar Planlovsystemet 2007 Landsplanlægning Regionale udviklingsplaner Kommuneplaner Vækstfora:
Samarbejde, vidensdynamikker og turismeudvikling Henrik Halkier - Glædeligt gensyn? Stedbundne turismekoncepter i danske kystferiebyer:
FRA STAGNATION TIL VÆKST? Nordjysk turismepolitik i internationalt perspektiv.
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur.
Syddanmarks position og rolle i det nye nationale turismesystem Professor Henrik Halkier 1. Hvad kan Syddanmark bidrage med? 2. Hvordan.
SPEJDERNES LEJR 2012 Ildsjæle - rundt om lejren. Spejdernes Lejr 2012 HVEM OG HVOR MANGE Hvem: De spejderkorps i Danmark Forventet deltagere på lejren.
Lederkonferencen 9. juni 2010
FRUGTBART SAMARBEJDE - fra mikro- til meso-destinationer? Professor Henrik Halkier 1. Fælles udfordringer 2. Strategiske udfordringer.
©SCKK 2005 Excellence Netværk 2004/2005 KVIK vs. Excellence – kan de kombineres og hvordan?
BRANDING som udfordring for FUR
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Hvad er Smart Specialisation? …hvorfor i Klog Hverdagsmad?
LOKAL OG REGIONAL ERHVERVSUDVIKLING Perspektiver på mål, midler og forandring 1. Dansk lokal og regional erhvervspolitik Typisk europæisk? 2. Nye tider,
IKT i forskning og undervisning Esben Munk Sørensen Hvordan optimerer man organisering og planlægningen af sit daglige arbejde gennem teknologibrug. (a)
SAMMEN ER VI STÆRKE.... Silkeborg under pres SITUATIONEN Et stærkt erhvervsliv er forudsætningen for en stærk by!
Fyns fremtid – hvad skal Fyn leve af? Smagen af Fyn Destination Fyn Udvikling Fyn Forretningschef for Turisme & Event Rasmus Hessum Hansen.
Vilje til vækst Winni Grosbøll. Vilje til vækst Ruster samfundet til morgendagens udfordringer gennem udvikling af kompetencer og resurser, der øger konkurrenceevnen,
Produktudviklingsforløb med Egeskov slot! Af Jørgen Johansen, Museumschef på Egeskov og Suzette Ascot, projekt- og pressekoordinator i Syddansk Turisme.
Turismen i Faxe Kommune Hvad kan vi bruge hinanden til?
VANDRÅD KAN ØGE SAMARBEJDET I ET OPLAND IRENE ASTA WIBORG FLEMMING GERTZ.
Turisme i Nationalparken
INNO-NORD.
Oplevelser og afledte effekter
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Kortlægning - Styrker og svagheder
Boligpolitik Temadrøftelse Økonomiudvalget 13. november 2018.
BPI – hvad er det?.
Præsentationens transcript:

Netværk, fødevarer og international turisme 1. Fra oplagt ide til praktisk realisering 2. Forskningsdesign og status Professor Henrik Halkier

Henrik Halkier, Fra oplagt ide til praktisk realisering Fra nærliggende synergier …  Turister spiser under alle omstændigheder  Madoplevelser øger destinationens tiltrækningskraft  Lokal mad har en eksotisk kvalitet  Styrker lokal fødevareproduktion direkte/inderekte … til international madoplevelses produktionskæde  Regionale madoplevelser skal produceres  Regionale madoplevelser skal gøres tilgængelige for turister  Regionale madoplevelser skal kommunikeres til turister  Regionale madoplevelser skal efterspørges af turister

Henrik Halkier, ANALYTISK RAMME for international madoplevelses produktionskæde F T F F T T RDA DMO INTER/NATIONAL CONTEXT Exchange to be increased

Henrik Halkier, UNDERSØGELSESDESIGN og STATUS North Jutland Fokus på  Lokal og/eller kvalitetsmad  Købedygtige gæster  Sæsonudvidelse Interviews  Fødevareproducenter  Restauranter mv.  Lokale/regionale aktører DMOs fødevarenetværk