Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tre forskningsvinkler på erhvervsudvikling (og turisme) 1. Mål-sætninger 2. Kommunikation 3. Organisation Henrik Halkier, Aalborg Universitet,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tre forskningsvinkler på erhvervsudvikling (og turisme) 1. Mål-sætninger 2. Kommunikation 3. Organisation Henrik Halkier, Aalborg Universitet,"— Præsentationens transcript:

1 Tre forskningsvinkler på erhvervsudvikling (og turisme) 1. Mål-sætninger 2. Kommunikation 3. Organisation Henrik Halkier, Aalborg Universitet, halkier@ihis.aau.dk

2 Vidensdynamik i forandring  Mere komplekse og forgrenede produktions/værdikæder Ny vidensgeografi  Kombination af viden stiger i betydning Sektorer/klynger kan blive begrænsning snarere end styrke Symbolsk/kulturel viden mere vigtigt Ny erhvervspolitik  Flere forskellige vidensformer/-kombinationer vigtige Efterspørgsel, social variation, extra-regional Ny mødepladser for viden vigtige Nærhed/afstand, tværdisciplinært Ny vidensdynamik, ny erhvervspolitik

3 Place-branding: Mere end kommunikation Selling place Building community City of words City of stones Municipality Tourism City retail

4 Place-branding: Mere end kommunikation Commitment Strategy Inclusion  inclusion -> strong commitment  commitment -> holistic strategy Place-branding depending on many dimensions of inter-organisational cooperation

5 Relative importance of policy governance EUNat Regional/ local Auto●●●●●● Bio●● Food●●●●● ICT●●●●● KIBS●●●●●● New media●● Tourism●●●●●● All cases●●●●●● Source: EURODITE WP8 report  Multi-level governance er et centralt vilkår Ikke kun for offentlig politik … men også for virksomhederne  Koordinations-evne en afgørende egenskab Organisation: Mange kokke nødvendige


Download ppt "Tre forskningsvinkler på erhvervsudvikling (og turisme) 1. Mål-sætninger 2. Kommunikation 3. Organisation Henrik Halkier, Aalborg Universitet,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google