Skolebestyrelsens årsberetning 2008 Svend Gønge skolen Skolebestyrelsens årsberetning 2008
Skolebestyrelsens arbejdsområder Udarbejde/revidere principper Godkende skolens budget Afgive høringssvar Godkende timefordelingsplan Afgive indstill. v. nyansættelser Fællesmøder m. klasserådene Kontaktperson i klasserne
Arb.områder fortsat Informere (Skolenyt – 4750 Avisen mm) Skolesamrådsmøder Holde møder ca. en gang/måned Godkende undervisningsmidler Samarbejde med skolens personale Aflægge årsberetning
Principper for skolens virksomhed I det seneste år har skolebestyrelsen bl. a. arbejdet med principper for : Forældreintra Fagfordeling Lejrskoler og ekskursioner Sponsorering Klassedannelse – klassesammenlægning Vikardækning
Principper fortsat Tilsyn med undervisningen Samarbejdet med klasseråd/kontaktforældre Ansættelser
Skolens værdier - overskrifter Vision Sammenhold Trivsel Struktur Høj faglighed Respekt Frihed
Andre emner der er arbejdet med i 2008 Rygeregler Budgetter Skolenyt Skolemad Den afdelingsopdelte skole – fra 3 til 2 afd. Svend Gønge 400 år Elevplaner Elevrådets arbejde Synlighed i pressen Aftalestyring Procedure ved erstatningssager Samarbejde med Lönsboda (Skåne)
Ved årsberetningen i 2007 udtalte vi ”Opgaver i 2008” - fremtid Ordensregler med udgangspunkt i værdierne Fravær !! Tyvstarterne Skoledagens opdeling + alle de faste opgaver + gode ideer fra forældre og elever
Svend Gønge-skolen er mere end en blot en skole: Oplæg fra PE version 080608 Svend Gønge-skolen - Trivsels- og ordensregler Mission og formål Svend Gønge-skolen er mere end en blot en skole: Den er et godt lære- og værested, hvor du kommer for at lære noget og for at få gode oplevelser sammen med andre. Vision Skolen ønsker til alle tider at være et inspirerende, stimulerende, dynamisk og aktivt midtpunkt for Lundbys og oplandets borgere – det være sig børn som voksne. Skolen skal være kendt for dens høje faglige niveau, dens frihed til at alle kan udfolde sig, tænke kreativt og udvikle sig i den gode Svend Gønges ånd: Sammenhold og viden gør stærk. Trivsels- og ordensregler
”Trivsel er hvordan man har det” Skolebestyrelsen har arbejdet med alle skolens værdier – og hele skolen har haft særlig vægt på TRIVSEL ”Trivsel er hvordan man har det”