Policy vedr. sponsorarbejde Hvorfor skal klubben have en policy/strategi vedr. indgåelse af sponsorater. Hvad skal policy/strategi papiret anvendes til.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kommunikation.
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
LinkedIn Intro.
SEO (Search Engine Optimization) - Hvordan bliver du mere synlig på nettet?
Hvordan virker Backoffice Hvilken strategi og taktik skal man anvende
Velkommen til TUP12 Udviklingsseminar 8 24/
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
Idrættens Hus torsdag 26. april 2012 Forbindelse: WWKkMA Password: OkuJ4F Idrætsforeninger og Facebook.
Beredskabsplan Det er alene bestyrelsens ansvar
Junior til Junior Konceptet
Sprog/billeder på Internettet
Gruppe 6 Præsenterer POLSAM Politiets nye IT system.
Sociale Medier og Jobsøgning - Sælg dig selv på nettet.
Step 6: Evaluering og læring
Frontermetroen Klik Klik på de indrammede felter og pile - og få en forklaring på indholdet Peder Ohrt  4 grundlæggende funktioner på Fronter Klik her.
Det har vi gang i… Bestyrelsens aktiviteter i dette skoleår samt forbindelse til skolens værdier/målsætninger Status pr
Backoffice præsentation
Kpartner på AU.
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
KBC/KBCM Stiftende Generalforsamling KBCM/KBC sammenlægning Godkendelse af vedtægter Valg af Formand, Kasserer og Bestyrelse 15. April 2013.
Kommunikation Intern kommunikation
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
________________________________________________________________________ Møde med foreningerne 6. oktober 2011 Landsbyvisions-modellen ”Byrådet ønsker,
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
SAPA kommunenetværk Om kommunernes organisering
Information omkring studieretningsprojekt I skal begynde at overveje område allerede nu 7. december skal I via blanket vælge fag og område Her skal I også.
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Velkommen til Export Steps Agenda Velkomst og præsentation af Export Steps – networking med indhold v/ Ole Chr. Lindholm, SMV-teamleder,
Øvelsesgang 1 - DWDK Rikke Poulsen. Timernes indhold supplement til læsningen og forelæsningen Jeres behov? Gennemgang af opgaverne? Andre emner, i vil.
Sponsering Kapitel 7.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
INDHOLD Præsentation/drøftelse af hjemmearbejde. Økonomi Budget Sponsor og PR Afslutning ØKONOMI OG SPONSORER.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
PROJEKTOPGAVEN I ELEVINTRA Rikke Thonbo 2012 Arbejdsrum som værktøj.
Skole- og Kulturforvaltningen PLANLÆGNING AF BM-UNDERSØGELSE (2011)
Webetik Om ophavsret, kopiering og brug af billeder fra internettet i skoleopgaver og på hjemmesider.
DBU Fyn DBU Fyns Formandsklubber. DBU Fyn Historik : Fodboldpatruljer : Fodboldråd i kommunerne 2007: Formandsklub for udvalgte formænd.
1 Vision – Mission - Værdier - Mål – Midler - Politikker.
Målgrupper og netværk Målet er at få børnene ud og få sat en dagsorden om børns brug af naturen. Målgruppen er de voksne, der tager børnene i hånden eller.
OPRETTELSE AF FACEBOOK-SIDE REGION SYDDANMARKS LOKALKOMITEER Helle Andersen PR & kommunikation hos Colliers International Cand.merc(stud), Copenhagen Business.
STØT KONKURRENCE-SVØMMERNE I GREVE, TUNE & ISHØJ DU STØTTER EN SUND SPORT.
Virksomhedskontakter, fag og studieretninger - Nogle overvejelser og eksempler.
Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder 1.Højre klik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Mandag den Velkommen 1. Velkomst (SN) 2. OGF ”Ny struktur” (SN) 3. Valg af styregruppe (SN) 4. Sæsonplan (MBK) 5. OGF Politik (MBK) 6. Kaptajner.
Praktiske informationer og guidelines PL i London 2012.
Fornavn Efternavn Din titel. Agenda Punkt 1 Punkt 2 Og et tredje.
Vejledning til efterskoler om EFI I denne præsentation har vi samlet lidt information om EFI og hvordan skolen kan blive oprettet i systemet. Først fortæller.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Vejledning: selvbetjeningssystem
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Ordbank på Islandsk og dansk – Venskaber (papir)
Brush-up for redaktører af byens hjemmeside
Inspiration til at udbrede NemSMS til borgere
Ordbank på Islandsk og dansk – Dyreliv og natur (sten)
Stævneforplejning Nyt vedr. betaling for stævneforplejning og til efteråret også lørdagsfrokost Stævneforplejning bedes indbetales før første stævne enten.
Veteranstøttens vision

Ordbank på Islandsk og dansk – Årstider/efterår (træ)
Ordbank på Islandsk og dansk – Højtider (Kul og kridt)
Præsentation af forretningsplan
ÅRHUS AFDELING.
Centralforeningen for Stampersonel
Skagen Fotoklub KAPPELBORG Udstilling 2018.
Tak for invitationen Bambora online betaling Persondataforordningen.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Klubkommunikation – samspil mellem hjemmeside, SoMe og lokale medier
Udrulningsperioden er slut Kommunikation om Aula begynder
Fakta om Spar Bonde Spar Bonde blev stiftet i 2001 af en række landmænd, der så behovet for en indkøbsklub. Spar Bonde drives af SLF, LMO, SAGRO og Centrovice.
Præsentationens transcript:

Policy vedr. sponsorarbejde Hvorfor skal klubben have en policy/strategi vedr. indgåelse af sponsorater. Hvad skal policy/strategi papiret anvendes til. Sponsorarbejde og PR

Policy/strategi vedr. sponsorarbejde Hvad skal policy/strategi papiret indeholde: Målgruppe og profil på mulige sponsorere. Antal af sponsorerer vi kan håndterer. Hvad kan/vil vi tilbyde - hvad kan de tilbyde - hvad kan vi sammen. Værdi af vores sponsorat - hvad er det værd. Forudsætninger for indgåelse af kontrakt - hvem må skrive under. Ansvaret – hvem hæfter for hvad. Værdikodeks i forhold til virksomhedstype. Virksomhedstyper identiske/konkurrerende – hvad gør vi. Kontraktløbetid - hvad kan betale sig. Aktivering af sponsorat - skal indregnes. Kontraktbrud – ophævelse af kontrakter - hvad gør vi. Plan for sponsorpleje - 4/6 reglen. Sponsorarbejde og PR

Policy/strategi vedr. sponsorarbejde Udmelding/aktivering af et sponsorsamarbejde Pressen. Hjemmesider, links, billeder/logo’s - husk godkendelse og opdatering. Talsmænd for klubben - hvem må udtale sig om samarbejdet. Kommunikationsplaner, evt. fælles historier. INFO til medlemmerne om samarbejdet. Sponsorarbejde og PR

Sponsorarbejde og produkter Hvem gør hvad – kompetencepersoner –Udpegelse – uddannelse/flair. – Det behøver ikke være den samme der laver materialer og sælger. –Frigivelse/godkendelse. Eksempler på produkter Sponsorarbejde og PR

Hjemmeopgave Beskrivelse af klubbens PR policy/strategi Udkast til en sponsorkontrakt Sponsorarbejde og PR

Drøftelse og spørgsmål? Sponsorarbejde og PR