Netmediet i EØ, Lyngby d Program

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Undervisning i ”Relation”
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Hvordan arbejder jeg som underviser så jeg er med til at skabe læring?
24. november 2006 Lærerseminar Disposition •Soldaten i centrum •Vigtigt om læring •Din rolle i undervisningen •”Hvad vil jeg som skolechef tilbyde?”
LIV I LUNGERNE.dk image by placeit.net.
E-learning Toolbox – hjælp til it-støttet undervisning på DTU
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Undervisningsfilm Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
Prøver 2014 Dagens motto: Husk nu det er en prøve, ikke en eksamen!
We make your teaching go digital
Blogs for Bibliotekarer Du ka’ godt!. Dagens program •Hvem er vi? •Hvorfor er vi her? •Hvad er en blog? •Hvorfor skal vi bruge blogs? •Hvordan kan vi.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
The Big Why? Får I ikke svar på i dette indlæg
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Fælles Mål 2009 – konklusioner
1. Individuel start 3.1 Det bør være muligt at starte på kursus, når man har behov, uden at skulle vente til næste opstart.
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
Præsentation af resultater fra Elevtrivselsundersøgelse Hvad stiller man op? Erfaringer fra år 1 på Fredericia Gymnasium – hvor langt er FG?
Anvendt medialisering ved Fredda Galea
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
Blogger.com - lav din egen hjemmeside
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Velkommen til temadag om Indholdskanalen. Program: : Indholdskanalens muligheder Baggrunden for Indholdskanalen : Leverandør-præsentationer.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
iBøger og didaktisk design
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
ART GALLERIES Gruppe 4.
Fornavn Efternavn, Titel Evt. Arrangementsnavn Det rullende universitet A A R H U S U N I V E R S I T E T Kommunikationsafdelingen Line Holdt Rude, phd.
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Tips & tricks Lærings-stile og it – den helt rigtige kobling Ny PIXI
Elevaktiverende undervisning
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Peri OP 101 En amerikansk on-line uddannelse
Undervisning Klasseundervisning Elev oplæg Fælles læsning Fig. Beskrivelse (analyse) Opgaveløsning Film og efterfølgende diskussion Gruppearbejde Laboratorium.
Præsentation af en række gratis nettjenester – til uddannelse, undervisning og andet godt Af Claus Witfelt, 2013
Øvelse Udvælg et websted som du/I mener har en dårlig informationsarkitektur (gruppe eller individuelt)
Alle lærertyper i gang med at bruge it i undervisningen
Taksonomisk mindmap i religion
Økonomi og organisation
Det vi skal på dette møde Tale om de nye input til principperne for skole-hjem samarbejde, som I, bestyrelse og elevråd fandt frem til for nogle uger siden.
Evaluering IT-klasse-projektet 1v 2007/2008 2v 2008/2009.
Dine karakterer Gives ud fra flere elementer. Hvilket niveau E-F, D eller C (taksonomi) Indhold af det der står skrevet holdt op imod det som der forventes.
DREJEBOG: Titel på drejebog skrives her
3. Lektion: Ligestilling - Er der ligestilling mellem kvinder og mænd i Danmark? 3.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder”
God læring God undervisning
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Årsplan – en kort en lang
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Stilladsering af det skriftlige arbejde i samfundsfag
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Forestillinger om fremtidig professionspraksis på lærer- og diplomingeniøruddannelsen.
Elevers Rolle I Inklusion ERIS workshop Afprøvning af metoderne: Aktiv på tværs/Lege- og Læringsmakkere 12. maj 2015 Workshopvært: Karsten Juul-Olsen,
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Multimedieafleveringer Michael Bessert – Teknisk Gymnasium Randers Niels Gustav Petersen - Teknisk Gymnasium Grenå Line Tillemann Jensen – Teknisk Gymnasium.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
FOKUS PÅ MATEMATIK I INDSKOLINGEN Kort præsentation af os Gennemgang af MULTI Aktivitetsbaseret undervisning med MULTI Afrunding, spørgsmål og kommentarer.
Seminar marts 2017 Caseeksamen fremadrettet?
Programmering 1 Java/C#
Kævlefolket - Et undervisningsforløb i skulptur
Pædagogiske intentioner ved inspirationsforløb i erhvervsøkonomi
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Grundfagsseminar 9. september 2015 Erhvervsøkonomi og afsætning.
Praksiseksempel fra Teater GROB
Præsentationens transcript:

Netmediet i EØ, Lyngby d. 8.3.11 Program Velkomst, præsentation og formål Introduktion til iBogen og iBogs-konceptet Sigte og motivation Materialet til erhvervsøkonomi fed-eo.systime.dk Indhold, opbygning, funktioner og navigation Erfaringer Konkret eksempel på tilrettelæggelse af lektion Øvelser i par Afrunding

Velkomst, præsentation og formål Hvem er jeg? Birgitte Schou Underviser på HG Handelsskolen Silkeborg Hvem er Systime? Det kommunikerende forlag: 1. Brugerne er med i udviklingen. Formål Få indblik i og overblik over iBogens indhold, fordele og ulemper Hands on Idéer til tilrettelæggelse af egen undervisning

Sigte og motivation Omgående respons på on-line quizzer og selvrettende opgaver Variation, fx læs teorien, se præsentationen og/eller lav opgaver (sammen, parvist eller individuelt) Leg og læring Rig mulighed for differentiering Fokus på målgruppens læringsstile Praksisnærhed, fx caseopgaver og video

Introduktion til iBogen iBogen både on- og offline: Systime lancerer iBogen Notefunktionen, fx: Guided tour Markeringsmuligheder Via http://diigo.com/ Ordforklaringer, fx: kap. 4 Bogføringssystemet Alfabetisk indrettet oversigt Mulighed for oplæsning: adgangforalle.dk Interaktivitet med respons, fx: Afskrivningsplaner i Excel og quizzer: Quiz om miljøforhold Opdateret materiale, fx tabel: Lego og B&O og dags dato i mange bilag, fx: Kap. 4: Bogføringssystemet

Praksisnærhed I teorigennemgangen følger vi I opgaverne: Mikkels Dyrerige Guldhjertet Salon Hairstyle Café Tusindfryd I videoerne møder vi: Mette Christensen fra Thaysen/Christensen Anne Willer Kold fra GrünBAG Dansk Revision A/S Se materialeoversigt

Caseeksamen Gode råd i lærervejledningen Gode råd i elevvejledningen Informationssøgningsopgave om DT Group (tværfaglig) En vifte af caseeksamensopgaver til IKEA, COOP og snart også DT Group. Opgaverne er opbygget så de svarer til to timers moduler Findes under de enkelte kapitler under afsnittet caseopgaver

Mine erfaringer Et konkret eksempel på tilrettelæggelse af undervisningen: Karakteristik af hold 15 og hold 27 Flash-præsentation, på klassen eller individuelt Interaktiv opgaveløsning på klassen eller individuelt Tip: lommeregner Udmelding på klassens område på shuppen

Hvordan kommer jeg i gang? Hent tips i lærervejledningen Forløbseksempler Varer 4 dobbeltlektioner Flermediale (video, flash osv.) Indeholder selvrettende quiz-elementer Giver tips til opgavetyper, hvor eleven skal bruge IT Foreslår elastikudfordringer Blandede bolsjer

Værktøjskassen Indeholder oversigter, skabeloner og interaktive elementer: Den interaktive konteringsvejledning Skabelon til årsregnskabet Skabelon til kasserapport

Praksis i par Efter behov, tid og interesse Muligheder med udgangspunkt i deltagernes aktuelle undervisningsforløb Anvendelsesmuligheder her og nu?

Afslutning og evaluering En challege til dig og dine elever En video og tilhørende opgave og quiz om kasseafstemning Lærervideo i lærervejledningen Findes også i elevudgaver Følg udviklingen på lab.systime.dk Få de seneste nyheder indenfor dit fag via Systime Ajour Evaluering: https://www.surveymonkey.com/s/skolekurser_foraar2011

Andre udgivelser på vej til HG Salg og Service: sos.systime Opbygning, sigte og eksempler Samfundsfag Engelsk

Priser Udkommer til skolestart. Ny bekendtgørelse med virkning pr. 01.08.2011. FED Erhvervsøkonomi kr. 208 FED Erhvervsøkonomi opgavebog kr. 112 Fed-eo.systime.dk kr. 80 for et år, men gratis adgang frem til 01.08.2011 (Pakkeløsning med gratis iBøger)