Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

Lablæring Uddannelsesforum 2011 Projekt i Sosuuddannelsen
Hjælp der er en journalist i røret
LIV I LUNGERNE.dk image by placeit.net.
Intern kommunikation – hvordan arbejder vi mere bevidst med den?
Modul 3 Kommunikation Referencer til de enkelte redskaber findes i bilag 1 i ’Sikker Mundtlig Kommunikation. Baggrund, begreber og litteratur’. Dette.
Illustrationer til undervisningsbrug
Arbejdspladsudvikling
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Det vil ITB - præsentation af Grøn it-plan v/ Henrik Egede, IT-Branchen og Keld Jersild Olsen, Hewlett-Packard ApS Mandag den 28. april 2008.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
Ud over rampen – hvordan?
Opgave valg: Opgaveoplæg nr. 2 Information.
Tekstformidling på Internettet Claus Thor Nielsen – De nye læsere – Lektion 6 De nye læsere 1.Danskernes internetvaner 2.Læsernes adfærd på.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Vil du godkende eller afvise en forespørgsel om en fuldmagt?
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået?
1 Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har fået? Hvis du som medarbejder har fået en fuldmagt af en borger, betyder det, at du kan handle på vegne af.
1 Kursus i BL: Beboerinformation – medievalg og kanaler oktober 2010 Paul R. Metelmann Havdrupvej 114b, 2720 Vanløse
Reklamer Reklametyper.
PRAKTIK SOM GYMNASIELÆRER MIDTVEJSMØDE
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Afsenderens eget univers er - naturligt nok - udgangspunkt når budskaber skal formidles. Afsenderens univers er – foruden en masse viden - fyldt med: Afsenderen.
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Udarbejdet af Annette Olsen. Agenda Baggrund for øget fokus på trafik og samarbejde Gennemgang af projektet Før / undervisningsmappe/ invitation/ Under.
Vejlederens kommunikation
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 47, efterår 08 Mundtlig kommunikation.
Michael Keissner Adm. Direktør og partner Hatch & Bloom A/S
Snak med din sidemand om dette et par min.
Pressemeddelelser, der fænger - vinkl skarpt og brug coaching
Præsentation af Feel like Maj Ideen Et værktøj til at finde frem til de af destinationens oplevelser, som bedst matcher gæsternes ønsker og behov:
Affaldskampagne sortering og bortskaffelse af affald
STUDIETEKNIK EUX - REBSLAGERVEJ.
Vil du kontrollere hvilken fuldmagt, en person har?
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
ANSØGNINGEN At søge job handler blandt andet om at skrive ansøgninger
Forudsætninger for en god samtale
Hvordan spørger man anerkendende?
Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital fuldmagt. Det kan eksempelvis være, at du skal.
Kursus i Målgruppeanalyse
Hvad er content marketing egentlig? Hvorfor rykker det sådan nu? Hvem gør det godt? Kan det lade sig gøre på Sjællands Vestkyst? Agenda.
1 Vil du tilbagekalde en fuldmagt, du har fået? Hvis du er blevet udpeget som en, der kan handle på en borgers vegne i en digital løsning, er du blevet.
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
Pjecefremstilling Hvad er en pjece?
Generel tekstslide Tekst her. For at skifte niveau på teksten, brug forøg / formindsk indrykning For at fjerne eller tilføje bullit brug bullit-værktøjet.
Erhvervsrettet innovation - elektrikeruddannelsen Uge 26 – Aalborg Dag 2 1.
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Præsentationsteknik Hvorfor skal I lære præsentationsteknik? Hvad kan I bruge det til i hverdagen? Det med præsentationer, er det ikke bare noget man kan.
99 ud af 100 trafikulykker skyldes vores adfærd i trafikken
Når PR giver gevinst på bundlinjen
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur
Procedure til alle kritiske situationer
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Den gode tone Lse.
Kommunikationsbøger i Phrase-it
Den motiverende samtale
- og hvordan du undgår dem…
Hvad er vores kommunikationsmål
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Præsentationens transcript:

Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann

Hvad gør vi?

Hvad gør vi? Hvad kan vi gøre ved parabolerne? Sum to og to med sidemanden

Budskaber

Mål for vores kommunikation Hvad er det egentlig vi vil, når vi vil kommunikere og hvorfor er det vigtigt, at vi ved det?

Mål og budskaber Klare og entydige mål Klare og entydige budskaber

Budskabet Et budskab og kun et! Skær det ud i pap! Skal kunne siges i en sætning!

En god historie

Det lange seje træk År efter år har kampagner fået flere og flere til at bruge selen 91% bruger selen på forsædet for 15 år siden var det ca. 80 % Hver kampagne har fået et par procent mere til at bruge selen

Et trin ad gangen ...med et klart mål - alle skal bruge selen …Men med realistiske forventninger 1-3 % skal rykkes hver år Dine mål skal være konkrete og realistiske Og du skal hele tiden holde øje med om dine mål bliver nået

…for ellers fungerer det ikke Alle sorterer deres affald om et år 50 % færre dræbte i trafikken på to år Ingen rygere i 2010 Ingen cykler ved stationen

Budskaber Målet er ikke dit budskab Budskabet er ikke dit slogan Budskabet skal være klart, entydigt og give mulighed for at handle

Fra mål til slogan Mål: Færre skal dø af kræft og livstilssygdomme – middellevetiden op med tre år Budskab: Spis mere grønt og frugt Slogan: Seks om dagen

Hey you see so Hey Opmærksomhed. Fanger interessen ved at overraske eller fortælle noget vigtigt. You Identifikation. Viser, at teksten er relevant for læserne. See Anskuelighed. Viser, uddyber, forklarer, dokumenterer, skaber sammenhæng. So Konsekvenser og løsninger. "What’s in it for me?” Skal besvares.

Effekt hos afsender Oplysning Adfærdsændring Selvbekræftelse Selvopretholdelse Hvervning Profilering Salg Andet Fx Forbrugerstyrelsen og McDonals’s (MÆT), ARLA og Sundhedsstyrelsen (økologi og motion)

Effekt hos målgruppe Bekræftelse eller ny viden? Bekræftelse eller påvirkning? Bevarende eller ændrende Forudsætning for handling? Viden Holdninger Adfærd Kompetencer Fx ”Sukker skader knoglerne.”