Undervisningsmiljøundersøgelse 2010

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SMUT PAKKE 3 VIDEN OM KOST.
Advertisements

Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Temadag om undervisningsmiljø
Mr. Raggys prøveeksamen Gennemgang af svarene.
Reglernes del 2: Når både mødes
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Vi er en menighed, som giver evangeliet videre, med det mål at mennesker bliver efterfølgere af Jesus. (Mt. 28:18-20) - Det betyder, at vi i menigheden.
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Børnemiljøvurdering 2013 Trinitatis Menigheds Børnehus
Børns rettigheder - er dine rettigheder
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
HADERSLEV KOMMUNES 10.KLASSECENTER ved Kløften Skriftlige prøver Haderslev Kommune – 2013 Skriftlige prøve.
1 Alder år 55 % år 24 % år 17 % Hvor længe på VUC? 1 år 93%
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
CAMPUSSKOLEN.
Reformmesse på Sofiendalskolen
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
ß Iværksætterens udfordringer og muligheder Louise Rønne, Republikken.
Elevernes digitale dannelse
Identitet – hvem er jeg ?.
Bolig selskabernes Landsforening– Almene lejeboliger - Maj/Juni Almene lejeboliger - Danmarkspanelet - Maj/Juni 2010.
Felter og nøgle-felter (databaser, del 6)
Forældretilfredshedsundersøgelse Lærerne og pædagogerne som har med mit barn at gøre har den nødvendige viden om mit barns vanskeligheder.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Vejledning Print slide 2-8 i fuld størrelse Print slide 9-50 som uddelingsark Præsentation af øvelsen o Der er 7 case, hvert case tager 7 minutter. o Et.
Hold fast, hold ud eller hold igen
Fortæl om din seneste succes i klasseværelset. Hvordan påvirker fraværet de klasser, du underviser?
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
En tidlig morgen i februar dag var vi i piareersarfik og spurgte elever om hvad de synes om at gå i piareesarfik. Så her er deres svar:
- En rigtig god idé! Bevægelse i hverdagen på Høje Gladsaxe skole
Nordre Skole Elevernes vurdering af vores undervisningsmiljø Undersøgelsen foretaget i 2008/2009 Der er anvendt TERMOMETER fra DCUM.
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Mobning er: Man bliver mobbet, når andre børn bliver ved med at drille en, og man synes, det ikke er sjovt.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
5.lektion: Valg af identitet, imitation og rolleovertagelse
Hvordan du bliver lykkelig. 1. Have et mål 2.Smil altid.
Resultater fra 50 skoler knækker mobbekurven – 1. Undersøgelsesrunde (2009) Mere mobning i 4.kl. end i 6.kl.,og 9.kl. (flest piger, 19,2 %) På alle klassetrin.
Guldk(h)orn “Nogen har et talent - Andre er begavet med færdigheder”
1 - sikkert og enkelt netværk for ældre Nyt virtuelt og fysisk netværk for aktive 50+ Lyngby Stadsbibliotek v/ Anne Kathrine.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Hvilke ord betegner bedst din oplevelse af at skulle vælge en ungdomsuddannelse efter 9./10. klasse? (sæt gerne flere kryds)
Elevernes psykiske arbejdsmiljø TrongårdsskolenSpørgeskemaundersøgelse December 2005 Undersøgelsen bygger på svar fra ca 350 ud af ca. 500 elever.
Grunde til at jeg elsker dig
Bogkassen Michael Tillgaard 2/3 skoleleder 1/3 lærer
Læringsreformen Hvad er formålet med reformen? – Formålet er: – at alle elever skal blive så dygtige, som de kan blive – at mindske betydningen af den.
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Afsætning og IT Erfaringer fra den første test. Forudsætninger 2. års klasse – marketing/multimedia 11 drenge og 17 piger Bærbar PC fra første dag En.
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
En dag da Leo var på til skole, så han to drenge som lige havde malede med graffiti. Det synes Leo er sejt, De to drenge gå forbi Leo og går mod skolen.
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole 4-6 klasse.
Hvilken indflydelse har forældre på elevernes trivsel og læring?
Beretning fra skolen Medarbejdersituationen Bøgepiren:
Glogster Nu er det muligt at udskifte plancher og andre præsentationer i undervisningen med en digital præsentation, der kan kombinere tekst, lyd, billeder.
Elevernes undervisningsmiljø på Knabstrup skole - Indskolingen.
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Læborg skole- 4.kl kl. Undervisningsmiljø. 5./6. klasse 4 drenge
Solformørkelse Partiel solformørkelse den 20. marts 2015 I Danmark starter formørkelsen klokken og varer til klokken Formørkelsen er på sit.
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
Trivselsundersøgelse 2015 Uddrag af undersøgelsen.
:52 1. Hvilket land skal du på udveksling i? Evaluering af Workshop 2015 Navn 1USA 2Canada 3New Zealand 4Storbritannien 5Østrig 6Spanien 7Frankrig.
Morgendagens Børne- og Ungeliv ELEVER Resultater af spørgeskemaundersøgelsen 2016 Published by Birgitte Færregaard Larsen April at 11:34 Powered.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Unge og mobning Sarah Amann Mortensen 1.
Klassesamtale om resiliens
Undervisningsmiljøvurdering Bieringhus Efterskole
Den gode tone Lse.
Præsentationens transcript:

Undervisningsmiljøundersøgelse 2010 Sønderskov-Skolen. – 4. årgang.

http://www.youtube.com/watch?v=2Cers3vJcos

269 elever i 1. – 4. årgang 139 piger 130 drenge

Er du glad for at gå i skole? 224 elever er glade for at gå i skole. 41 elever er nogle gange glade for at gå i skole. 4 elever er ikke glade for at gå i skole.

Er du glad for den klasse du går i? Ja = 247 Nogenlunde = 18 Nej ikke rigtigt = 4

Synes du, at I taler grimt til hinanden i klassen? 112 elever svarer: ”Nej, vi taler ikke grimt til hinanden i klassen.” 124 elever svarer: ”Nogle gange taler vi grimt til hinanden i klassen.” 33 elever svarer: ”Ja, vi taler tit grimt til hinanden i klassen.”

Har I nogle regler for, hvordan I skal opføre jer over for hinanden i klassen? 250 elever svarer, at de har nogle regler for, hvordan de skal opføre sig over for hinanden i klassen. 13 elever svarer, at de ikke ved om de har nogle regler for, hvordan de skal opføre sig overfor hinanden i klassen. 6 elever svarer, at de ikke har nogle regler for, hvordan de skal opføre sig over for hinanden i klassen.

Er der nogen i din klasse, der driller dig, så du bliver ked af det? 127 elever svarer: ”Nej, aldrig” 113 elever svarer: ”Ja, nogle gange” 29 elever svarer: ”Ja, tit”

Synes du, at toiletterne på skolen er i orden? 82 elever synes at toiletterne på skolen er i orden. 187 elever synes ikke at toiletterne på skolen er i orden.

Synes du, at skolens legeplads er god? 182 elever synes, at skolens legeplads er god. 60 elever synes den er nogenlunde. 5 elever ved ikke. 22 elever synes ikke skolens legeplads er god.

Synes du, at jeres klasselokale er rart at være i? 256 elever, synes at deres klasselokale er rart at være i. 13 elever, synes ikke deres klasselokale er rart at være i.

http://www.youtube.com/watch?v=UV7HO9FazkI