Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
HUNDE SPEED km h 34,4 HUNDE SPEED km h 34,1 HUNDE SPEED km h 32,8 HUNDE SPEED km h 31,9 HUNDE SPEED km h 31,8 HUNDE SPEED km h 30,9.
Advertisements

Velkommen på Skibet Skole
Østervangsskolen 2010.
Hvad er familieklassen
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Informationsmøde på Lindebjergskolen
November 2010 Skolefusion i Fredensborg. November 2010 Fusionsplan Fusionsplanen er blevet til på baggrund af konstruktive drøftelser i: -Skolebestyrelserne.
8. december 2010 på Egegård Skole
Forældremøde på Stestrup Skole
Informationsaften Aftenens program:
Trivselsgrupper for forældre
Idræt og bevægelse På Søndersøskolen i skoleåret 2014/15 Version 1.3 Implementering af skolereform.
Et væksthus for børn og voksne
Juelsminde Skole 2. juni 2014 Skolereform 2014.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Klassedannelser til Ansgarskolen Program  Velkomst og intro  Formål  Skolebestyrelsens principper for klassedannelse  Ansgarskolens handleplan.
Politisk udgangspunkt Byrådet besluttede den 1. november 2010, at Fredensborg kommune skal have en ny skolestruktur. Ønsket er at skolerne bedre kan imødegå.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Velkommen til informationsmøde om 0. klasse på Skovshoved Skole
Østervangsskolen Børnehaveklasse 2014
Velkommen til valgmøde
Type • Navn • Mellemtrin i Fællesskolen Hoptrup Marstrup Vilstrup • Opfølgning forældremøde d • Aftalt tilbagemelding.
Velkommen til Skovshoved Skole.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
Forældrerådslagning Keld Bjørbæk, Ungdomskonsulent Tlf
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Program Velkomst og intro! Opdeling i arbejdsgrupper.
2014. Skolen inddeles  Indskoling – 0.-3.kl med følgende lærer: Annette, Tina, Henriette, Julie, Lisbeth, Eigil, Hans-Jørgen, Andres, Louise, Janne og.
Invitation til skolebestyrelserne
Forældremøde på Outrup Skole
Rønde Skole Linje 10 Eleven i centrum -Et år med fokus på nutidens udfordringer til en afklaring om fremtiden.
Ny skole i Brøndby Strand
- Hvad kan I forvente som forældre?
Trivselsaften for 0.A Børn mobber ikke deres forældres venners børn.
17. nov. 2011:Orienteringsaften januar:Indskrivningsaften skole og SFO. (kl ) Senest d. 1. april:Børnehaverne sender overleveringspapirer.
Kompetencecenter for Hirtshals Skolecenter
Løjtegårdsskolen tirsdag d. 12. januar 2010
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Folkeskolereformen på vores skole
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Køreplan for studieretningsvalget: Orientering i klasserne Fyraftensmøde for elever og forældre den 20. november Afgivelse af ønske senest 1.december kl.
Fritidstilbuddene pr. 1/ Det betalte modul ( morgen, afslutning samt ferie) på alle ”ikke skoledage” v/ institutionsleder Erik Vadsager Det gratis.
Fokuspunkter Hvem er vi? Hvad tilbyder vi? Samarbejdsaftaler mellem skole og UUV. Valg af uddannelse - tal på vejen.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Indskrivning for nye bh.klassesbørn Frederiksværk Skole Skoleåret d. 8. november 2011.
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Struktur Økonomi Tidsplan Pædagogik. PROGRAM – forældreworkshop 1. marts kl – i gymnastiksalen Kl Velkommen v/ Lance Luscombe (skoleleder)
Obligatorisk selvvalgt opgave
Dialogmøde 17. januar 2011.
Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.
Velkommen til fælles Informationsmøde
Udvikling på IT-området
Forældreansvar - vigtig rolle
Folkeskolereform Politiske mål at udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan at mindske betydningen af social baggrund at øge elevernes trivsel.
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Velkommen 9. klasses forældre Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Janne Matthiassen Tlf:
Type Navn Aldersintegreret indskoling Hoptrup Marstrup Vilstrup.
Udeskole på Grønhøjskolen
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Skævinge Skole respekt – tillid – nærvær Indskrivningsmøde, Skævinge skole d. 28/10 Ny Harløsevej 17, 3320 Skævinge,  ,
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Princip for kontaktforældre
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Præsentationens transcript:

Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole Uge 7. - skabe kontakt mellem årgangsteamene på Torstorp/Rønnevang. - SFO Torstorp besøger SFO Rønnevang. Senest uge 10. - lærere/bh.kl.ledere mødes til fælles planlægning. - SFO Rønnevang besøger SFO Torstorp. Uge 13. - 29.3.11. Åbent-hus-arrangement for nuværende og kommende forældre til børn i 0.kl – 2.kl. - 30.3.11. Åbent-hus-arrangement for nuværende og kommende forældre til børn i 3.kl. - 5.kl. Orientering om skolen. Præsentation af fusionsplan, klassedannelse. Rundvisning.

Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole Uge 18. - Klasseprofil. Der udarbejdes en klasseprofil for alle klasser m.h.p. at skabe harmoniske klasser. Kravene til klasseprofilen udsendes til klasselærerne. Uge 11 – 19. - Samarbejde mellem elever fra Torstorp Skole og Rønnevangsskolen. Minimumskrav til elevsamarbejde: - 5 hele dage. Indhold: alm. undervisning, ”ud af huset”, idræt, praktisk-musisk. Uge 21. - Ny klassedannelse (de nye klasser skal være på plads). Uge 24/25. - Når klassedannelse + lærere er på plads, afholdes fælles forældre- arrangement (årgangsniveau).

Begrundelse for den nye klassedannelse: Vi har ikke plads til at videreføre de nye klasser som hele klasser på Torstorp Skole. Eleverne vil under alle omstændigheder opleve lærerskift. Det er nødvendigt at skabe en egentlig integration af de nye elever. Det gøres bedst ved at lade dem indgå i nye klasser, sammen med vores egne elever.

Begrundelse for den nye klassedannelse: Vi ser de nye klassedannelser som en mulighed for at skabe nye og mere homogene klasser til gavn for alle elever. Ind i mellem oplever vi, at der er klasser, hvor relationerne mellem eleverne i klassen udvikler sig negativt. En situation, som vi ikke altid kan løse pædagogisk.

Begrundelse for den nye klassedannelse: Vi ville under alle omstændigheder være tvunget til at sammenlægge klasser på Torstorp Skole. Uanset Rønnevangsskolens nedlæggelse vil Byrådets beslutning om at ændre klassekvotienten til 28 elever i hver klasse betyde, at vi skal sammenlægge klasser på flere klassetrin.

Retningslinjer for sammenlægning af klasser på en årgang Ligelig fordeling af antallet af børn i hver klasse. Ligelig fordeling af piger og drenge i hver klasse. Tosprogede elever fordeles jævnt i hver klasse.

Retningslinjer for sammenlægning af klasser på en årgang De nye klasser dannes ud fra et pædagogisk hensyn. Heri indgår: faglighed, indbyrdes relationer og adfærd. Alle klasser indgår i dannelsen. Dermed ikke sagt, at alle klasser skal fordeles lige på de nye klasser. Der skal tages hensyn til elevernes indbyrdes relationer. Der er på forhånd ikke taget stilling til, hvilke lærere der skal have hvilken klasse, men lærerbesætningen drøftes i forhold til elevsammensætningen.

Vigtigt for en succesfuld sammenlægning af klasser Stor erfaring med sammenlægning af klasser Stole på lærernes professionelle vurdering Forældreopbakning