Lektor, ph.d. Jette Kofoed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Byggetilladelse - Pippi Langstrømpe
"Ting er ikke altid det, de synes at være."
At bruge disse to ord rigtigt
“Tænk dig om...”
Nonne historie.
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Jeg lever, og I skal leve! Vi skal ikke selv stable et nyt liv på benene. Det gør Ånden. Det nye liv skal vi ikke leve for at gøre os fortjent til det.
Johannesevangeliet kap 15,1-11.
Livets Ord August 2009 "Han havde elsket sine egne, som var i verden, og han elskede dem indtil det sidste” (Joh 13, 1).
Mine roser Jeg elsker alle blomster, men aller mest roser Roser er aldrig ens men er lige så forskellige som os mennesker Det er hvad der gør dem så fascinerende.
Filipperbrevshymnen.
For mange hundrede år her på vor jord Uden for byen Damaskus. Gik en mand, fuld af had, på vej ind til byen den grusomme mand, det var Saulus.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 2
Det svære liv i en sportstaske
Indholdsfortegnelse Kendte der er blevet mobbet som unge.
Musik: Nightengale Serenade
De 10 små forskelle mellem Mann & Frau.
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
Livets Ord April 2009 "Våg derfor, for I ved ikke, hvad dag jeres Herre kommer." (Mt 24,42).
Temperatur på unges motivation Oplæg på CeFu-konference
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Fra en børneforkæmpers perspektiv. Børns sorg er et voksent ansvar OmSorg.
Pronominer/Stedord (Fornöfn).
En ven til Gubbie! Af Nadia og Sascha..
At bygge bro mellem teori, erfaring og læring
Blondinen og den manglende 710. En blondine går ind i en autoforhandlers show- room og henvender sig til en af medarbejderne ”har du nogen 710 til salg.”
Menneskets fald og genoprejsning
Året var 1987, i en lille by med navn Sussex, blev et lille hus totalt til intetgjort. Alt blev kastet ud, inkluderet en lille brun bamse... Den blev.
BØRNEMORDERN CHRISTIAN XENIA OG NEEL. Denne dias er sponsoreret af at Vi nægter at fortælle noget med mindre I bestikker os. I må helst ikke smække med.
Kommunikation Dit budskab består af: 7% ord 38 % toneleje
Emneworkshop -Inspektorforeningen årsmøde 2012
VOFF konference april 2011 Hvad sker der i klasserummet? De sociale og faglige relationers betydning for fastholdelse 27. April 2011 Susanne.
Kommunikation.
Dansk 1. klasse.
Livets Ord September 2009.
Hvem kommer på Perron 3 Hvilken profil har de? Hvad har fået dem til at komme?
Musik: Nightengale Serenade
Livets Ord December 2009 “Således skal jeres lys skinne for mennesker, så de ser jeres gode gerninger og priser jeres fader, som er i himlene ” (Mt 5,16)
”Spænd hjelmen!” - Unges forhold til arbejdsmiljø og risiko i en krisetid Ph.d. Mette Lykke Nielsen
”Skodjobs og gode gys!” - Unges forhold til risiko i arbejdslivet Ph.d. Mette Lykke Nielsen
Amy følte sig ikke rask, da hun gik i skole
En helt normal samtale ved morgenbordet:
En ganske from historie….
Splint Dette er Splint Han er en god ven Jeg ville ønske at han fantes i virkeligheden.
Historien om Motumbo. Der var en gang en sort afrikaner som hed Motumbo. Han rejste til London for at søge lykke og rigdom. Og så var der Mary, en typisk.
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
Michael og Julie Hvad vil DU gøre? (Klik for at komme videre)
Fristelse Så blev Jesus af Ånden ført ud i ørkenen for at fristes af Djævelen. Og da han havde fastet i fyrre dage og fyrre nætter, led han til sidst.
Undervisningsmiljø undersøgelse fase 1 December 2006 Vintersbølle Skole.
Midtvejsseminar den november Disposition  Kort om undersøgelsen  Psykisk sårbare og rygestop  Rygestoprådgiveren  Rygestopkurset som.
»En mand havde to sønner
Historien begynder for lang tid siden, da en mand straffer sin 5 årige datter, fordi hun har tabt en værdifuld genstand. Dengang havde de ikke mange penge.
Hvis jeg havde mulighed for at fange regnbuen ville jeg have gjort det
MobSQUAD.
Børn og unge med handicap siger deres mening
Han sagde “Skal vi bytte stilling I aften?"
Den fortabte søn »En mand havde to sønner. Den yngste sagde til faderen: Far, giv mig den del af formuen, som tilkommer mig. Så delte han sin ejendom imellem.
Disposition Præsentation af emne Mobning
Historien om Jesus’ fødsel
ER-diagrammer Hvad er det? Og hvad bruges det til?
Gruppe 8 Freyja, Guðrún, Iben, Sigurbjörn. Problemfelt Ideer i Februar –Målgruppe: De som har obligatorisk danskundervisning på Island –Problemområde:
Om bogen Agnes er træt af sit liv, og nu har hun fået nok. Derfor har hun besluttet at begå selvmord på sin 15-års fødselsdag. I mellemtiden fortæller.
Blondinen og den manglende 710. En blondine går ind i en autoforhandlers show- room og henvender sig til en af medarbejderne ”har du nogen 710 til salg.”
Skabt som mand og kvinde
Iselingeskolen Elevevaluering 25. og 26. oktober årgang 87 elever.
Sammenligningsspejle
Børn og sociale medier Hvordan bruger eleverne fra Skelgårdsskolen de sociale medier ?
Præsentationens transcript:

Lektor, ph.d. Jette Kofoed jeko@dpu.dk Hvem har mig egentlig i hånden? Mobiltelefoner, mobning og forskudte positioner Lektor, ph.d. Jette Kofoed jeko@dpu.dk

En case om digital mobning med mange aktører Humane aktører Non-humane aktører

Arto

Typiske brugernavne Sugarbaby jeg-elsker-sanne jeg-elsker-signe Wannabe03 barbieH5, barbieH4, barbieH3

Bred vifte af emotioner ”du&jeg for altid skattépige. jeg elsker dig såé højt at det er helt utroligt” ”fuck dig, din bitch, du sgu dø”.

EntydighedsHistorien Freja er offer Sara er mobber Klassen ser på

EntydighedsHistorien som… ... non-human aktør … fastfrosset og sanktioneret historie om ’hvad der egentlig foregik’

Positioner Positioner i mobbecases er ikke kun entydigt og stabilt fordelt Positioner forskydes

Ronjas fortælling Det startede jo med […] at Sara og Freja, de sov sammen, og der havde de lige mødtes med en af Frejas venner. Sara synes rigtig godt om ham, og så om natten har Sara så taget Frejas mobil og taget hans nummer og skrevet, og begyndt at skrive med ham, uden Freja hun vidste det […] og hun vidste godt, at Freja var helt vild med ham, og så begyndte hun så at have noget med ham Mikkel, som de havde mødt, og det blev Freja rigtig sur og ked af det over, og så blev de uvenner.

Saras fortælling ”Og så lige pludselig så fik Molly vendt Freja mod mig også, fordi de er bedste veninder, så fik hun også vendt hende imod mig, og så begyndte de at mobbe mig […] med f.eks. at, jeg er blevet kaldt ’luder’, og andre ting, ’kælling’, og sådan noget, og, det sagde de højlydt i klassen, og de begyndte at skrive hade sms’er, og svine mig til inde på MSN f.eks. skrev Freja, ’Sara, din stinkende luder, smut tilbage til Istedgade’, eller sådan noget, altså, alle kunne se det”.

Nye dimensioner trækkes ind i Historien Flere elever Flere teknologier Flere begrundelser Flere skoler Flere emotioner

Digital mobning kan også forstås som … andet end kampe om sanktioneret entydighed.

… men som Truende relationsfordelinger Afstemning af relationer Non-simultanitet

Non-simultanitet Manglende overensstemmelse på mange fronter, i hvert fald… Tid Sted Emotioner Og bevægeligheden i tider, steder og emotioner

Krypterede beskeder Kunsten at efterlade henvisninger Uforståeligt for de u-indviede Genkendeligt for de indviede

Marie Cyber-subjektivitet Cutting som tegn

Krypterede beskeder Printes ud og optræder som bevis i mobbesager Men beviset smuldrer også pg.a. beskedens subtile karakter og de forskydelige positioner

Hvordan? Virtualitetens bevægelighed og ustadighed kan bruges til slette bestemte subjektiveringsspor Anonymitetens kunst Og alligevel synlighed for de indviede