Velkommen til fyraftensmøde Dalgas- og Rønbjergafdelingen
Elevrespons Dejligt med en stor hal Nye venner Flere at være sammen med i frikvarterne Sjovt med nye fag Fået et nyt syn på eleverne i den anden afdeling Nye samarbejdsmakkere i fagene Føler det som en klasse Hellere sammenlægning end sammenlæsning Sjovere med flere i klassen Hellere med bus end være alene. Evaluering af årgangsopdeling i 5. og 6. klasse
Årgangsopdeling af 4., 5. og 6. årgang Øget faglighed Bedre mulighed for undervisningsdifferentiering Større socialt netværk Dynamiske klasser Flere elever at spejle sig i fagligt og socialt
Bustransport Halvårsskema Basislokale i begge afdelinger Rystesammenarrangement Praktiske ting
MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag Dal 7:50 Røn 8:00 Dal 7:50 Røn 8:00 Dal 7:50 Røn 8:00 Dal 7:50 Røn 8:00 Dal 7:50 Røn 8:00 Dal 14:50 Røn 15:00 Dal 14:50 Røn 15:00 Dal 14:50 Røn 15:00 Dal 13:50 Røn 14:00 Dal 13:50 Røn 14:00 Bustransport
4. klasse MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag DalgasRønbjergDalgasRønbjerg Læsning dansk Læsning matematik Læsning dansk engelskdanskengelsakdanskmatematik matematik musikUUVhistorie designN/TbilledkunstidrætUUV designN/Tbilledkunstidrætlektiecafe lektiecafeUUVlektiecafe Skema 4.klasse - eksempel
5. klasse mandagtirsdagonsdagtorsdagfredag DalgasRønbjerg Dalgas Læsning dansk Læsning matematikLæsning dansk historieengelskdansktyskmatematik matematik musikengelskhistorie designidrætN/Tengelskkristendom designidrætN/Tmusiklektiecafe designLektiecafelektiecafe Skema 5. klasse - eksempel
6. klasse MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag RønbjergDalgas RønbjergDalgas Læsning dansk Læsning matematikLæsning dansk engelsktyskUUVdanskmatematik matematik musikengelsktysk N/Tmadkunstdesignidrætkristendom N/Tmadkunstdesignidrætlektiecafe lektiecafehistorielektiecafe Skema 6. klasse - eksempel
Den nye skolereform En længere skoledag Sammenhængende skoledag Den åbne skole Læring i bevægelse IT i folkeskolen Lære- og værested Rent liv
Undervisningen kommer hurtigere i gang Læring kan finde sted overalt Motivation Flere muligheder for differentiering Logbog - multimodal Mindre behov for papir Fastholder data til det videre arbejde i klassen Vi skal bruge det der, hvor det giver mening, og fremmer forståelsen. Brug af teknologi hvor det giver pædagogisk mening. Skaber nye læringsmiljøer så alle elever oplever succes. Udeskole og Tablets
Regelmæssig aktivitet udenfor klasselokalet. Konkrete erfaringer i mødet med virkeligheden. aktivere alle skolefagene ude- og indeaktiviteterne har nær sammenhæng, Hvad er udeskole?
1.Bedre faglighed 2.Bedre læring 3.Undervisningsdifferentiering 4.Bedre forståelse af naturen, naturfag og miljø 5.Bedre sundhed 6.Bedre motorik 7.Læring ad flere kanaler 8.Bedre social forståelse 9.Bedre forankring i lokalområdet 10.Flere direkte oplevelser 10 gode grunde til udeskole
Spørgsmål Afslutning