INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
N ETVÆRKSARBEJDE I FORBINDELSE MED EVALUERINGEN AF AT DELMÅL. I DENTIFIKATION AF DET GODE AT FORLØB.
Advertisements

Dialogmøde på skoleområdet – Planche 1 Tidsfrister  Første kvalitetsrapport omfatter skoleåret  Inden den 15. oktober 2007 skal Byrådet drøfte.
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Kurver Hvorfor og hvordan?.
Struktur: ”Quiz og byt”
Overgangsordninger Praktik- og uddannelsesrådgivningen januar 2013
November 2013 KANUKOKA Ældre Seminar 1 Arbejdet med de ældre Omsorgsarbejdet Generelt.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING En ny evalueringskultur Stof til eftertanke og handling på de enkelte prøveafholdende skoler og alle øvrige.
1. HF Introduktionsforløb Langkær Gymnasium og HF
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Møde for bygdeskoleledere i Qaasuitsup Kommunea Ilulissat den november 2011 Midtvejsevalueringen.
NGG.
Evaluering som en del af elevernes lærings proces
Kick-off KIS Kvalitet I Skolerne Keep It Simple!.
Qaasuitsup Kommunia Ældreservice.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
P ISA, NATIONALE TESTS OG BESPARELSER – HVAD RAGER DET MIG ??!! Skolebestyrelsens årsberetning for 2010/2011 – og årene, der kommer.
Afslut Frem >>
Skolevæsenet. Geografiske, tekniske og økonomiske udfordringer De store geografiske afstande, tekniske udfordringer med Tele´s radiokæde og sattelit forbindelsen.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Skolens AKT- gruppe består af fire lærere og to pædagoger,
Hvordan søger man om optagelse?
Vort skolesyn Fra FUDI til skolesyn Fra ændringsbehov over spændende udfordringer til nødvendig debat.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
”Ny skriftlighed” Elevernes studieforberedende skrivekompetencer
Inspiration til reformarbejdet
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
- COPENHAGEN LIVING LAB - 5. maj COPENHAGENLIVINGLAB.COM - DEN TRYGGE KOMMUNE URBAN INNOVATORS 5. MAJ 2010 COPENHAGEN LIVING LAB Njalsgade 106,2.
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
NGG.
Generel introduktion til EC
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Qeqqata Kommunia Elevprofiler og restgrupper. Hvad er en elevprofil?  En elevprofil er en meget bred og generel vurdering af elevens karakterer i fag,
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Og hvordan gik det så i 2008? 10. klassernes gennemsnitskarakterer i forhold til 11. klassernes gennemsnitskarakterer.
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Nye udviklingsarbejder Ulfborg skole
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Sunds skole Evaluering
Qaasuitsup Kommunia Elevprofiler og restgrupper. Hvad er en elevprofil?  En elevprofil er en meget bred og generel vurdering af elevens karakterer i.
Ny Fælles Naturfagsprøve
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qeqqata Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Prøveresultater 2008 Gennemsnitskarakterer i 10. klasse Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 12 af 27. juni.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
Forældrearrangement Tirsdag den 30. september 2014.
Skolestruktur på dagsordenen Direktør for SFI, formand for Rejseholdet og Skolerådet Jørgen Søndergaard.
Fastholdelse i HF Strategier og erfaringer. 95%-målsætningen og HF HF-kurserne har forskellig forudsætninger HF-eleverne har forskellige forudsætninger.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
Observation af elevens læring og lærerens undervisning Skolelederens fokus på sin observation.
- en del af fremtidens skole Skoler fra Århusområdet og Fyn deltager i et forskningsprojekt Kreativ tænkning.
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommune Kujalleq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Konference om mundtlige prøver PRØV! Et program til de mundtlige prøver.
SPRINT 1 EVALUERING. DAGENS PLAN 12:30 lokale – Info (nu) Henrik fortæller om SVN 13:30 gruppe rum - Individuel Evaluering Review Retrospect 14:00.
Seminar om efterværn i Ilulissat november 2010 vedr. Piareesarfiit i Grønland v/ Marie Pedersen u Den lokale erhvervsskole, daværende STI,
Løft og lær Flerfaglig og virtuel skriftlighed Rammeforsøg A: Fleksibel anvendelse af uddannelsestid og elevtid.
Stxstudentereksamen.
Programmering 1 Java/C#
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Samarbejdet med erhvervsdrivende Majoriaq, maj 2017
Majoriaq, Samarbejdsorganet Maj 2017
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Forslag til strategi Per Salling
Fokus på kerneopgaven Kom godt i gang…. Til proceslederen:
Det Kreative Gruppearbejde (Standard du kan anvende til dine elevers gruppearbejde) Jonna Langeland & Søren Hansen, Aalborg universitet Find flere materialer.
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Kort om resultatkontrakterne
Årsberetning for Gjessøs Børn
Præsentationens transcript:

INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Qaasuitsup Kommunia Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009

Kommunens samlede prøveresultater sammenlignet med landsresultatet vises for følgende: –Grønlandsk –Dansk –Engelsk –Matematik –Fysik/kemi –Projektopgaven INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Grønlandsk ligger i alle discipliner over landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Dansk ligger i alle discipliner under landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Engelsk ligger i alle discipliner under landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Matematik ligger i alle discipliner over landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Fysik/kemi ligger i alle discipliner over landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Resultaterne i Projektopgaven ligger over landsresultat Qaasuitsup Kommunia Hele landet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Det var så det samlede billede på hele kommunen i forhold til landsresultatet Men der er store individuelle forskelle på de enkelte skoler INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

De største problemer med prøveresultaterne er der i den nordligste del og den sydligste del af kommunen Det vil sige Kangaatsiaq og Qaanaaq Her er næsten alle resultater under landsgennemsnittet INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

I Diskoområdet er der en række fælles problemfelter, der kommer frem Der er primært Dansk og Engelsk, som kan anbefales som indsatsområder her INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

I Uummannaq og Upernavik tegner det billede sig, at det er den svage elevgruppe, der skal sættes ind over for i visse fag Samtidig skal der sættes ind for at få overgangene fra trin til trin til at fungere bedre samt den løbende evaluering INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Samtidig med dette overordnede billede for kommunen er det nødvendigt at se på hver enkelt prøveafholdende skole: –Der er bilag på hver enkelt skoles resultater i forhold til landsresultatet –Der er notat på hver enkelt skole med anbefalinger ud fra skolens resultater INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

I mange af anbefalingerne til de enkelte skoler peges der på den svage elevgruppe Et godt råd her kunne være: Start med de elever, der får karakteren E Dem er der et potentiale i Den rigtig svage gruppe, der får F og Fx kan være svær at flytte INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Det er desuden nødvendigt at følge prøveresultaterne over en længere årrække på hver enkelt prøveafholdende skole Og ligeledes følge det samlede kommuneresultat over en årrække Er der fremgang? Er det de samme resultater? Er der tilbagegang? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Hver enkelt prøveafholdende skole må desuden stille sig nogle spørgsmål i forbindelse med et års prøveresultater Hvorfor er der fremgang? Hvorfor er det de samme resultater? Hvorfor er der tilbagegang? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

De indsats områder, der peges på i forbindelse med prøveresultaterne skal selvfølgelig ses som en del af en helhed sammen med: Trinresultaterne og den løbende evaluering Prøveresultater Implementering af effektive undervisningspricipper Kursus- og videreuddannelsessituationen Midler og ressourceforbrug INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Prøveresultaterne kan ikke stå alene De er en del af den samlede afsluttende evaluering Vidnesbyrd Standpunktskarakterer (årskarakterer) Elevens egen vurdering Prøver Fremlæggelse af en projektopgave INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

En enkelt succeshistorie her til sidst Atuarfik Jørgen Brønlund har rigtigt fine prøveresultater Det er flot for en nye prøveafholdende skole! Til lykke med det! INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING

Spørgsmål til gruppearbejde Hvordan kan en skoleleder forbedre sine prøveresultater? Hvordan kan skoler med de samme problemfelter arbejde sammen om løsninger på bedre resultater? Hvem har gode forslag og ideer, der virker? INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING