EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!. LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Advertisements

Information om tysk/fransk
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
HHX Grundforløbet 2005 Team B Portfolioevaluering
Begrundelse for ændringer i uddannelsen
Hjørring Gymnasium.  Samtlige klasser og fremmedsprogsundervisere  Engelsk, tysk, fransk, spansk, italiensk, græsk  at udvikle og forfine elevernes.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
EUD indgange: EUC LILLEBÆLT Bygge og anlæg (G) tømrer
Forældremøde 8.klasse.
Velkommen til Handelsgymnasiet hhx
Meritvejen til faglært status Det almene modul Hvilke fag kan indgå: • Dansk • Naturfag • Fremmedsprog • Informationsteknologi, dele af faget indgår naturligt.
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
LEARNING ENGLISH AT HRS 2KOK1041/42. WHY?  Verdenssprog  Globalisering  Engelsk talende kolleger  Mobilitet.
Informationsmøde onsdag 6. marts 2013 kl – Linjemodellen for skoleåret
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Internationalisering er en naturlig del af studieretningsfagene engelsk, fransk og samfundsfag, da der stiftes bekendtskab med sprog, samfundsforhold.
Folkeskolereformen - generel information
Spansk Hvad skal eleverne lære? Faglige mål Eleverne skal kunne: – forstå et tydeligt talt spansk – tale et klart og nogenlunde flydende spansk,
Velkommen til Bacheloropgaven! Dagens korte program: 1.Valg af linjefag og linjefagsvejleder 2.Opgavens rammer og prøveform 3.Temaer v. plenumkonferencer.
  Anne Holmen Center for internationalisering og parallelsproglighed Engelsksproget undervisning Hvor parallelsproglige.
Mundtlig prøve i engelsk og tysk.
Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Skriftlige opgaver Gymnasiet og HF
Tidsplan for eksamen 40s umd
Eksamen.
Orienteringsaften på Byhøjskolen 24. januar 2012
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser
Det Internationale Område DIO  En samling materialer – udarbejdet individuelt eller i gruppe -, der dokumenterer din læreproces, din faglige udvikling,
Ny Fælles Naturfagsprøve
Oversigt over mulighederne efter 9. klasse
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Forældrearrangement Tirsdag den 30. september 2014.
Præsentation af resultater DUR/Almen didaktik 2013/14 på Roskilde Katedralskole Ved Thomas Axelsen adjunkt i historie og samfundsfag.
Velkommen til infoaften om de gymnasiale uddannelser Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland.
Dagens program Gennemgang af dagens/ugens program Oprettelse af blog
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
Arbejde med jobkort og uddannelsesveje.
Vejledning i 9. klasse Kollektiv vejledning i klassen
 Engelsk er et valgfag – det strækker sig fortrinsvis over sammenlagt 10 dage fordelt over de første to skoleperioder  Det betyder, at du har mulighed.
EUD-reform og unge i HTK. Erhvervsuddannelsernes store udfordringer 1.Færre unge søger ind på erhvervsuddannelserne, og søgningen direkte fra 9. og 10.
Lars Kunov Direktør Danske Erhvervsskoler Udfordringerne for erhvervsskolerne.
UU Aarhus og Samsø – læs mere på Sådan – gør vi… Sådan gør vi med modtageunge i Aarhus Kommune. Samarbejdet mellem Børn.
Landsorganisationen i Danmark Bedre erhvervsuddannelser til unge og voksne Ejner K. Holst LO sekretær.
Indsæt hjælpelinjer til placering af objekter 1. Højre klik udenfor slidet og vælg ’Gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis tegne- hjælpelinjer på.
UPV – uddannelsesparathedsvurdering Elever skal parathedsvurderes ud fra følgende tre forudsætninger. Lærere og vejledere skal vurdere elevernes uddannelsesvalg.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
Torben Stolten Thomsen HANSENBERG Projektleder og international koordinator Sådan forbereder vi eleverne på at rejse ud!
Niveauer i ungdomsuddannelserne  A – Gymnasialt niveau ( 3 år )  B - Gymnasialt niveau ( 2 år )  C - Gymnasialt niveau ( 1 år ) / EUD  D - EUD-fag.
 Optagelsesvilkår - en helhedsvurdering; parathedsvurdering og 5  Færre studieretninger (18 på stx og htx og 13 på hhx)  Grundforløbet intensiveres.
Forældremøde 9.kl Program Vejledningsaktiviteter Kort om uddannelsessystemet Uddannelsesparathed og krav til optag Tilmelding: optagelse.dk (procedure.
Forældreinformation 9. & 10. klasse UU Kolding.
Jan Christiansen Nyborg Gymnasium
Kollektiv vejledning 8. klasse, første gang
Erfaringer med brug af 7-trins-skalaen, DPU 27. august 2007
Erfaringer med 20/20 ordning på TEC
’Flere unge skal tage en erhvervsuddannelse’
Bekendtgørelse om den afsluttende evaluering i folkeskolen
Grundfaget teknologi i EUD
Uddannelsesmuligheder efter 9. klasse
Indhold Forberedende grunduddannelse (FGU)
Forældrearrangement Mandag den 18. september 2017.
Temadag om grundfag og de pædagogiske intentioner i eud-reformen
Hvorfor dansk på GF1?.
Dialogmøde Engelsk B, HTX – vejledende opgavesæt
Dansk på GF2.
Informationsmøde om erhvervsområde og erhvervsområdeprojekt i tekniske eux-forløb Bjørn René Hansen, Erik Engel og Rasmus Schou Christensen Styrelsen.
Optagelsesprocedure og optagelseskrav for elever i 10
Mulighederne i ungdomsuddannelserne - PowerPoint
Præsentationens transcript:

EUX AUGUST 2012 VELKOMMEN!

LÆRER: MILLIE NYMARK Underviser bl.a. i engelsk, informationsteknologi, dansk, planlægning, læring, kommunikation & samarbejde. Afdelinger: teknisk designer og eux tømrer. Kontakt:

NIVEAUER (ENGELSK) AHøjt niveau på gymnasiet BMellemste niveau på gymnasiet, eux hovedf. CLaveste niveau på gymnasiet, eux grundforløb, HF tilvalg, adgangsprøve til ingeniørudd. DVUC trin 3 EFUA (”10. klasse”), VUC trin 2 FLaveste niveau på erhvervsskoler GFSA (”9. klasse”), VUC trin 1

FAG: ENGELSK C Uddrag fra bekendtgørelsen:bekendtgørelsen Formålet med faget er at styrke elevens internationale og kommunikative kompetence, så eleven kan læse, skrive, tale, lytte til og forstå fremmedsproget i jobmæssige, samfundsmæssige, almene og personlige sammenhænge. Faget styrker elevens forudsætninger for at kunne varetage arbejdsopgaver, hvori fremmedsprog indgår. Faget styrker dermed forudsætningerne for mobilitet på et internationalt arbejdsmarked.

FAG: ENGELSK C Faget omfatter bl.a.: Almene og personlige emner Samfundsmæssige og kulturelle emner Generelle tekniske/erhvervsfaglige emner Specifikke tekniske/erhvervsmæssige emner Grammatiske emner

FAG: ENGELSK C I skal udarbejde flere skriftlige opgaver i løbet af skoleåret. En ”skriftlig opgave” er ikke nødvendigvis en traditionel ”stil” men kan være en arbejdsbeskrivelse, manual, e.l. I slutningen af faget skal der afleveres en større, skriftlig opgave over et selvvalgt emne.

FAG: ENGELSK C Ved fagets afslutning gives en standpunktskarakter (”årskarakter”) der er en helhedsvurdering af både mundtlig og skriftlig præstation, inkl. det selvvalgte emne. Vurderingen skal afspejle den enkelte elevs niveau på det specifikke tidspunkt, den afgives.

VORES BLOG