Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Læselyst Et læsetiltag på mellemtrinnet på Randersgades Skole, hvor eleverne læser 20 min. hver dag over en periode på to måneder. Randersgades Skole Randersgade.
Advertisements

HNX Årgang 2011/2012.  Optagelseskrav  Personlige krav  Hvor?  Forløb  Indhold  Muligheder.
Sådan laver Du et POWER POINT program.
Photo story. Velkommen til denne lille manual omkring Photo Story 1.Du kan vælge at se hele filmen og detaljeret se hvordan du bedst kommer i gang med.
Jeg har brugt gratis billedebehandlingsprogrammet
Book-trailer i 5.a Læringsmål Hvad skal eleverne lære?
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Scenografi og iscenesættelse Elektronisk Billedarbejde
Klik på Aktivér redigering på meddelelseslinjen.
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Arbejdspladsudvikling
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Opgaver og svarark – til individuel brug
Hvordan får jeg lagt First Class programmet ind på min egen computer ??? De følgende sider er en lille anvisning på, hvordan du selv kan installere programmet.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Dogmegruppe – 10.30Kaffe samt highlights fra fokusgrupper / Karin – 11.30Observation af undervisning med iPads – 12.00Frokost.
Velkommen 8C Velkommen 8C Håber I har haft det godt- Håber I har haft det godt- Det har jeg, som I får at se...
Storyboard fra …. Kommune/team
Hjemmeside Tirsdag den 5. oktober 2010.
”E-LÆRINGSRESSOURCER” Anne-Grete Roelof René Virtuel læring lyd*tale*billeder*video*handling.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Videoredigering Hvorfor Udstyr Software Filming og Redigering Visning og Respons.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
De store underviser de små ved hjælp af it.
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Computerens anatomi! Hvad skal du vide før du køber din egen?
Kommunikation / it.
-Et forløb i Natur/teknik og Dansk Klasse Vor Frue Skole 2013
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Alle børn skal have mindst et fornavn og et efternavn … det skal computerens ”børn” også !! Computerens ”børn” kaldes alle for filer uanset hvilke programmer.
Hvordan gjorde vi i it- gruppen? - Præsentation af skema og resultater.
Informationssøgning for ungdomsuddannelserne
Kaptajn Karlsens skib Synlig læring med it Agerbæk Skole og
Et kursus om it som faglig udfordring og didaktisk mulighed for danskfaget. Ph.d. Jeppe Bundsgaard
Meningsfuld stavning Fag Niveauer Mål Software Beskrivelse Dansk 3.-4.kl. og indskolingen Projektet behandler en af danskfaget absolutte kerneområder ved.
5/6 klasse Dagbog for lejrskole til Bornholm
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Eksempler på skabeloner til bøger i powerpoint
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
OBS – gør som det passer dig!  Denne skabelon er med vilje ikke særlig stramt designet. Det er for at du selv kan lægge det indhold og detaljeniveau i.
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Skriv titel Skriv årgang, fag og initaler Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Anne Mette Rosendahl Rasmussen
3.A Dansk: Os fra Blomsterkvarteret EM
Vi har valgt at bruge vores egen postsystem til at fortælle lidt om vores kendskab IT verdens kommunikation. G-mail, er ret let at gå til, og der er hjælp.
Top lækkert hår!! Grundforløb Tidsepoke 1. gruppe Tid 1 uge gruppe på 2-3 elever. I må frit vælge en tidsepoke. Evaluering skal afleveres som en Power.
Produktion af musikvideoer 8. årgang, dansk, CA, AD, KU, KK Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Billedanalyse 7. årgang, dansk – Vi, LN, AH, LP Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
PHOTO STORY I 2.KLASSE FORTÆLLING I DANSK. FORTÆLLING I DANSK Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at fortælle og udtrykke sig i både.
Photo Story Den smarte måde at lære på Tradium – Randers Malerskole.
FORTÆL I POWERPOINT - FANTASTISKE FABLER. FORTÆL I POWERPOINT Går du med tanker om, hvordan du kan få dine elever til at lave fortællinger med tekst,
GODT I GANG MED TEGN PÅ LÆRING Vores næste skridt Hvad tager vi med videre?
Power up Your PowerPoint Udarbejdet af Irene Krainer Larsen Irla.
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Kjeld Resen Projektarbejde og PowerPoint
Den gode tone Lse.
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Salgstrappen Jan Christiansen KUU
Titel på kursuspræsentation
Du kan gøre nogle glade engang imellem…
Præsentationens transcript:

Skriv titel Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013 2.kl., natur og teknik, AV

Hvad ville du/I opnå? Faglige trinmål: At få kendskab til gårdens dyr, vha. læse lette bøger og brug af internettet Digitale dannelsesmål: Skrive deres egen Power Point præsentation af valgte dyr Almene dannelsesmål: Skriv præsentationen med en klassekammerat Beskriv forløbets: Faglige trinmål Digitale dannelsesmål Almene dannelsesmål

Hvad gjorde du/I? Jeg valgte de Power Points sider der kunne vælges mellem som skabelon. Der var en forside og 6 sider til at præsentere dyret på mht. udseende, føde, unger, pasning, adfærd samt egen tegning af dyret. Eleverne har efterfølgende læst deres præsentationer op for klassen. Power point præsentation, indsæt billede fra multimedie klip og gemme på fælles drev. Beskriv forløbet: Guide? Skabelon? Evaluering? Programmer? Produkter? Redskaber?

Eksempler Indsæt billeder, fil eller tekst fra forløb

Hvordan gik det? Det gik nogenlunde. Jeg var meget glad for at have bedt Marita om at hjælpe den 1. uge. Udfordringen var især at holde styr på drevet. Jeg roede noget rundt i det inden jeg fandt ud af at lukke for Master siden, sådan var det vist. Der var også en udfordring i at få dem til at vælge et billede og komme videre derfra! Elevens læring, hvad skriver man til diverse emner! Motivationen var stor, da de kunne se det skred frem. Vi er et skridt videre i at bruge computeren på klassen. Evaluering? Udfordringer? Elevers læring? Elevers motivation? Værdi?

Hvad har du/I lært? Det er ok at have en computer kompetent lærer med og så kan jeg måske klare det selv efter et par dages hjælp. Det er godt at følges ad i starten af timen, indtil at tingene kører på skinner og de selv skal have lov. Vil gerne prøve at sætte lyd på næste gang. Det var computerne ikke klar til på daværende tidspunkt. Næste gang? Opnå/undgå?

Andet? Jeg kunne godt tænke mig at have sendt noget tekst fra elevernes præsentationer men det kunne jeg ikke få den til.