Medarbejder i Undervisningsministeriet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Advertisements

Status for de lokale uddannelsesudvalgs rolle efter lovforslag om VEU-centre på Konference for Lokale Uddannelsesudvalg og repræsentanter fra udbydere.
Love og regler på beskæftigelsesområdet
HHX – HANDELSGYMNASIET HERNING
Organisering af arbejdsmiljøapparatet
Embedsdyrlæge i Fødevarestyrelsen
Socialreformkommissionen: Betænkning 1 fra 1969:
SOSU i EUD: Nye rammer og opgaver Charlotte Netterstrøm Uddannelseskonsulent Afdelingen for erhvervsrettet ungdomsuddannelse Undervisningsministeriet.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Danmarks Pædagogiske Universitet Side 1 De nye VEU-centre fra januar i et rådgivnings- og vejledningsperspektiv Kontorchef Kirsten Overgaard.
KOMPETENCEmidt - 9.december Side 1 De nye VEU-centre fra januar 2010 Kontorchef Kirsten Overgaard Bach Kontor for livslang læring, Undervisningsministeriet.
ErhvervsPhD initiativet
Nyt fra Institutionsstyrelsen Gymnasieskolernes Inspektorforening Årsmøde, Nyborg Strand februar 2009.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Kommunernes nye opgaver
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Vi bygger videre på sidste års dialogmøder….. Bestyrelsens opgaver  At sikre en kompetent daglig ledelse  Gå efter den bedste – evt. forfra flere gange.
Har resultatbaseret styring en fremtid i den offentlige sektor?
Internationalisering International rekruttering af arbejdskraft: Erfaringer og perspektiver.
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
Vicedirektør Susanne Poulsen, Bornholms Hospital
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Det Sociale Kapitel
2-01.
Baggrund for forslagene: På overfladen: – indre anliggender, ritualer, salmebøger – initiativpligt, høringsret. (mod.1) – uomgængelig dialog med ministeren.
DANSK SUPERMARKEDHR-AFDELINGEN Unge på tværs Børnerådet og DE Konference 25. november 2010 Annette Vittrup HR-partner, Dansk Supermarked 1.
Unge-støttecenter Lemvig ungdomsgård.
”Fælles udvikling, behov og ønsker” Bibliotekernes visioner Peter Rubeck, CVU Nordjylland.
Effektiviseringer af driften i almene boligafdelinger
Det internationale perspektiv i uddannelse, arbejdsplads og rekruttering UC- Sjælland d. 17. marts 2010 Børne- og kulturdirektør i Næstved Per B. Christensen,
Senior Erhverv Århus Flexicurity.
Velkommen til Lægedage
1 Senior Erhverv Søhøjlandet Nye tider, nye muligheder…! PP er sendt pr.mail.
Arbejdsmiljøet skabes hver dag i relationen og dialogen – det skal arbejdsmiljøarbejdet i Faxe Kommune afspejle Sikkerhedsleder/arbejdsmiljøkonsulent.
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Koncern IT.
Udviklingen i Nalunnguarfiup Atuarfia Nalunnguarfiup Atuarfia Atuarfimmik inerisaaneq QANOQ ? SOOQ ? KIMUT ? KIKKUT ? Skoleudvikling HVORDAN? HVORFOR ?
Temadag om helhedssyn den 30
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
1 27. marts 2015 Kulturministeriets og Udenrigsministeriets Samarbejdsaftale.
Det globale perspektiv i grundskolen – en kommunal synsvinkel Professionshøjskolen København d. 18. September 2008 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Netværk og lokalsamfund - som ressource i landdistrikterne Formål blandt andet at styrke: de frivillige ildsjæle i lokalområderne samarbejdet på tværs.
Administrative fællesskaber - definition
Oplæg til LO Torsdag den 30. august 2007 Bedre vejledning og rådgivning.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Hvad er en lækker arbejdsplads?! Oplæg til session på Plantekongressen januar 2008 v. Stine Petersen (studerende på Det Biovidenskabelige Fakultet, KU)
  Københavns Tekniske Skole udbyder erhvervsuddannelser(fem indgange og 26 hovedforløb). Teknisk gymnasium (HTX) og kompetencegivende efteruddannelse.
Fagchef Fagligt ansvarlig for hele området
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
SKI – Indkøbs ABC Hvorfor stå alene, når der findes fællesskaber?
Signalement af Lejerbo Ca boliger Organiseret i 53 selvstændige organisationer Fordelt på godt 680 afdelinger Hjulpet på vej af 755 ansatte Lejerbo.
Bestyrelsesmødet 5. december Dagsorden 1.Bestyrelsens rolle og visionen for Lemvig Gymnasium v/Ole Zinck 2.Orientering om to nye uddannelser – EUD.
Kulturarven er en aktiv ressource i samfundet. Politisk samfunds- mæssigt perspektiv Interessent- perspektiv Proces- perspektiv Medarbejder- perspektiv.
Karsten Seeberg, Jyske Bank Afdelingsdirektør – HR Hjemsted Jyske Bank –4.300 ansatte heraf de i Hjemstedet og datterselskaber IT medarbejdere udgør.
Kvalitetsstyringsordning for sagsbehandling på natur- og miljøområdet Maj 2010.
Virksomhedsservice Mariagerfjord. Hvorfor? Det skal være NEMT og OVERSKUELIGT. Vi gør det HURTIGT og EFFEKTIVT for din virksomhed at håndtere personalemæssige.
Dagens temaer –Baggrunden for personalepolitikken og servicetjekket –Regler og rammer i personalepolitikken –Den lokale proces: præsentation, forberedelse.
Internationalisering og forhåndsmerit Ankomst og kaffe Velkomst og orientering om regeringsgrundlaget og de nye meritmuligheder v. undervisningsinspektør.
Effektivisering ?. Rapport Finansiering Nybyggeri Drift.
Bilag 4c Organisationsdiagrammer for den foreslåede nye organisation
Kontraktstyring på Arbejdsmarkeds-styrelsens område
digitaliseringsstrategi
Fællesoffentlig digitaliseringsstrategi
Uddannelses- og Forskningsministeriet
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
EASY-P Konference april 2012
Ledelse i Center for autoteknologi
Styrelsen for Undervisning og Kvalitet
Nyt fra Undervisningsministeriet
Psykiatricenter Midt Ledelsesprocesser Støtteprocesser Ansvar &
Præsentationens transcript:

Medarbejder i Undervisningsministeriet Hvor bor vi Hvem og hvor mange er vi? Hvad laver vi? Hvordan er arbejdspladsen?

S S

I alt 590 medarbejdere

Gruppen Øvrige består af udvalgsformænd Mai Buch, Frederik Christensen, Søren Dangaard, Jørn Henriksen, Kjeld Holm, Svend Jakobsen, Steffen Frederik Møller, Palle Simonsen I 2003: Kjeld Møller Pedersen I 2004:

Opgaverne – overordnet set DC-sekretariatet: Koordinering, ledelsessekretariat Personaleudvikling– og administration Betjent og servicefunktioner

Opgaverne – overordnet set Uddannelsesområderne: Pædagogisk administrative opgaver: Tilsyn Vejledning, information og rådgivning Bidrag til lov- og bekendtgørelsesarbejde Policy opgaver Udviklingsopgaver Sekretariatsbetjening mm.

Opgaverne – overordnet set Uddannelsesområderne: Juridiske opgaver indenfor: Lovgivning og bekendtgørelse Juridisk sagsbehandling Sekretariatsbetjening Tilsyn Diverse juridiske opgaver

Opgaverne – overordnet set Institutionsstyrelsen: Uddannelsesinstitutionernes bygning- og lokale forsyning Økonomiopgaver: budgetarbejde, regn- skab, økonomistyring og tilskudsadm. Lovgivning og regeludstedelse

Opgaverne – overordnet set Institutionsstyrelsen: Institutionspolitik og institutionsadministration Løn, pension, ansættelse, forhandlinger og stillingsstruktur Ledelsesudvikling og bestyrelser It, udvikling, drift og planlægning

Opgaver- overordnet set SUstyrelsen: Befordringsgodtgørelse Specialpædagogiske støtteordninger Tilskud til gymnasial undervisning til internationale eksamener i udlandet

Opgaver- overordnet set Cirius: EU's uddannelsesprogrammer Vurdering af udenlandsk uddannelse Viden- og informationscenter mht. internationalisering på uddannelsesområdet. Udvikling af samarbejdsrelationer med internationale uddannelsesinstitutioner

Opgaverne – overordnet set UNI-C: Statistik på uddannelsesområdet GIT: Udvikling, drift og support af it-systemer til studieadministration på det almene gymnasium

Ledelsesniveauer i Undervisningsministeriets departement Departementschef Institutionsstyrelseschef Uddannelsesdirektører(5) Afdelingschef i Dept. Afdelingschefer(2) Kontorchefer (12) Kontorchefer(3) Kontorchefer (11) Medarbejdere (280) Medarbejdere (75) Medarbejdere(190)

Arbejde på tværs af afdelinger og kontorer Undervisningsminister Departementschef Institutionsstyrelseschef Uddannelsesdirektører(5) Afdelingschef i Dept. Afdelingschefer(2) Kontorchefer (12) Kontorchefer(3) Kontorchefer (11) Medarbejdere (280) Medarbejdere (75) Medarbejdere(190)

UVM som arbejdsplads: Hvad præger arbejdet Varierende arbejdsopgaver Højt tempo Udfordrende og krævende arbejdsopgaver Ofte offentlig opmærksomhed Kompetenceudvikling: På baggrund af MUS-samtaler og central vurdering af, hvilke kompetencer UVM har brug for Digitalisering af forvaltningen: Understøtter effektive arbejdsgange, sikker sagsdokumentation, vidensdeling på tværs i UVM, effektivt samarbejde med eksterne samarbejdsparter Effektiv udnyttelse af UVM’s IT-systemer: PC-kørekort fordi vi skal kunne høste gevinsterne af vores IT-investeringer. Færre støttefunktioner, derfor skal sagsbehandlerne fx selv oprette sager og journalisere og kontorcheferne må fx klare sig med mindre forkontorhjælp. Intern mobilitet: Styrker den tværgående faglighed

UVM som arbejdsplads: Hvad lægger vi vægt på Høj faglighed og fokus på effektivitet og sikkerhed i forvaltningen Derfor har vi fokus på: Kompetenceudvikling indenfor økonomi, forvaltning, kommunikation og IT Digitalisering af forvaltningen Effektiv udnyttelse af UVM’s IT-systemer, herunder obligatorisk PC-kørekort til alle Intern mobilitet Kompetenceudvikling: På baggrund af MUS-samtaler og central vurdering af, hvilke kompetencer UVM har brug for Digitalisering af forvaltningen: Understøtter effektive arbejdsgange, sikker sagsdokumentation, vidensdeling på tværs i UVM, effektivt samarbejde med eksterne samarbejdsparter Effektiv udnyttelse af UVM’s IT-systemer: PC-kørekort fordi vi skal kunne høste gevinsterne af vores IT-investeringer. Færre støttefunktioner, derfor skal sagsbehandlerne fx selv oprette sager og journalisere og kontorcheferne må fx klare sig med mindre forkontorhjælp. Intern mobilitet: Styrker den tværgående faglighed

UVM som arbejdsplads: Hvad lægger vi vægt på Det skal være rart at være ansat Derfor har vi fokus på: Omsorg og hjælp til medarbejdere i krise Mulighed for socialt samvær: Personaleforening, kunstforening, massageordning, ministeriefest Personalepolitik: Fx MUS-samtaler, seniorpolitik, rygepolitik Omsorg og hjælp til medarbejdere i krise: Nordic Mental Corporation (NMC) Personalepolitik: Endvidere nærværs- og fraværspolitik, APV undersøgelse.

UVM som arbejdsplads: Hvad lægger vi vægt på Modtagelse af nye medarbejdere Derfor har vi fokus på: Introduktionsforløb med bl.a. kontaktpersonordning, introduktion til folktingsarbejdet, forvaltningsret og UVM’s IT Introduktionsforløb: Det konkrete introforløb for nye medarbejdere fra amter og kommuner er endnu ikke på plads. Vi planlægger målrettede introforløb, der er tilpasset de forskellige personalegrupper