ER DET IKKE NOK, HVIS JEG KENDER OFFICE PAKKEN? Ann-Thérèse Arstorp Tobias Heiberg Læreruddannelsen Blaagaard/KDAS.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Multimodalitet i danskfaget med hjemmesider som eksempel
Advertisements

Erfaringer med kollegavejledning i skolen
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
UCC Genvej til Viden 3. Oktober 2012
Hvad har evidens med danskfaget at gøre?
Målet med projekt Entreprenørskab på kryds & tværs er:
Didaktisk design – digitale medier den
Fremtidens skole Gruppe 5.
Introduktion til Blackboard og netmedieret kommunika-tion
Organisering af undervisningen. Det er muligt at indsætte links til diverse filer, hjemmesider, video- og lydklip eller åbne dem direkte i OneNote, så.
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
Lærerprofessionen - en definition.
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
IT i naturfagsundervisningen 28.marts 2012 Visioner for IT i undervisningen Ikke et ord om udstyr.
Forskningsprojektets grundideer
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Majbritt Breum Nielsen og Anders Henrik Bendsen HF i Nørre Nissum
LÆREMIDLER I EN PRAKSIS. Læremiddelkulturen Skolens mediekultur Skolens læringsmiljø Skolens vejledningskultur.
Læremiddelkultur I Folkeskolen
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Mediepædagogiske værktøjer i teori og i praksis
INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET Den internationale forskning Om strategier, der styrker relationen mellem teori og praksis i professionsbacheloruddannelser.
aktionslæring En metode til arbejdet med og i praktikfaget Helen Nyboe
Teknologi i undervisningen Antvorskov Skole
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
Kompetencehjulet UC Syds IKT kompetence projet For projektbeskrivelsen, se IT- og TelestyrelsenIT- og Telestyrelsen Direkte link til projektbeskrivelsenprojektbeskrivelsen.
Narrativitet i specialpædagogisk skolepraksis
Lærerprofessionen.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Indsamle, udvikle, dokumentere og formidle viden om indholdet i undervisning tilrettelagt efter principperne i CL med særlig vægt på matematik Udvikling.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
Diskussion - It og medier i danskfaget / TH & RFL DPU Konference //
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
Lene Tortzen Bager & Ditte Nørtoft Nielsen
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Planlægning, proces og evaluering
Ida Harlev og Tobias Smith, Syvstjerneskolen
Projekt Professionsløftskole Sølystskolen Lektor Rasmus Fink Lorentzen VIA University College.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Indslusningsordning for nyuddannede lærere ”Sådan gør vi i København” Oplæg til konference om lærerstartordninger.
Digitalisering Et projekt på Frederiksberg Seminarium.
Børns Biblioteker To fagligheder i dialog – om børn, medier og professionsudvikling.
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
DATO: NAVN: INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK AARHUS UNIVERSITET * Forestillinger om fremtidig professionspraksis på lærer- og diplomingeniøruddannelsen.
DPU – Aarhus Universitet
Nye veje for bibliotekets brugeruddannelse Fra Bologna til Hammerfest - dansk fra sidelinjen Oslo 6.april06 Tina Pipa Koordinator for Brugeruddannelse.
Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
”Blog som læringsplatform”
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Bedre udbytte af it i skolen Undersøgelse af erfaringer og perspektiver.
Skolen som uddannelsessted Temadag for praktikansvarlige Praktikkontoret på Læreruddannelsen i Aarhus.
1 Biophilia. Biophilia på 45 minutter Hvad er Biophilia Nordic? Præsentation af det danske undervisningsforløb: At svæve Workshops ved bordene - afprøvning.
Fra kompetenceudvikling til Hverdagsimplementering - for at handle anderledes må vi tænke anderledes!
Work-shop 3 Hvordan sikrer vi lærernes kompetenceudvikling i korte forløb i virksomheder? SIP kursus Aalborg
Godkendt af bestyrelsen den 5. november 2015 Barnets perspektiv EGMONT FONDENS STRATEGI FOR BØRNE- OG UNGEINDDRAGELSE.
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Bjarne Wahlgrens definition
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
Tips til videoproduktion i stor skala
TEMA: Digitalisering 27. februar 2017.
Hvad lærte vi af projektet?
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Uddannelsesudvalg- strategisk retning
Vejledning i forflytning
Fra Videoklip med intro til modulet – pædagoguddannelsen
Underviserne og LMS.
Præsentationens transcript:

ER DET IKKE NOK, HVIS JEG KENDER OFFICE PAKKEN? Ann-Thérèse Arstorp Tobias Heiberg Læreruddannelsen Blaagaard/KDAS

TILBAGE TIL START...

KAN VI GØRE DET ANDERLEDES? KAN VI GØRE DET BEDRE?

AT UDDANNE EKSPERTER I UNDERVISNING VORES VISION

AT JONGLERE MED TO BOLDE

3 KONKRETE TILTAG

SAMARBEJDE MED KOLLEGER

AT SE OG HANDLE PÅ HETEROGENITETEN

Blogs Præsentationer Video Videndeling Undervisere og studerende

TECHTUTORER STUDERENDE UNDERVISER STUDERENDE

TECHTUTORER Support af intranet Interaktive tavler Workshops

INTERAKTIVE TAVLER Nye didaktikker i læringsrummet? Monopol på tavlen? Monoaktiv eller interaktiv undervisning?

FASE 1, 2 OG 3 1. Fortrolighed med teknologien 2. Perspektiver på anvendelse i undervisningen 3. Didaktisk refleksion og sparring

HVORDAN FÅR MAN BID? Indstille sig på kompleksitet Tillid og ansvar Ambitioner Ydmyghed og frækhed

KAN VI GØRE DET ANDERLEDES? KAN VI GØRE DET BEDRE?