Hotel Nyborg Strand 31 aug. 2010

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolereform august 2014………………
Advertisements

Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Særlige ressourcepersoner i folkeskolen
Den Danske KvalitetsModel i institutionskøkkener
Adoptivbarnets møde med daginstitutionen. Institutionsstart.
Netværksgrupper for 7.–9. kl. i UU Skive •Den politiske målsætning er at 95% af en ungdomsårgang gennemfører en ungdomsuddannelse. •De unges muligheder.
mangfoldighedens søgelys
Lærerprofessionen.
Udvikling af beboerdemokratiet
Formål at videreudvikle Silkeborg som en attraktiv uddannelsesby med fremtrædende uddannelsesinstitutioner, der sikrer erhvervsliv og offentlige institutioner.
Forældremøde X årgang.
Inddrag nu kredsformandsmøde den 8 marts 2011
Anonym Digital Rådgivning
Ikke til at komme udenom… MJUK er etableret bl.a. på baggrund af støtte fra: Morsø HK, Nordvestmors boldklub, Ø. Jølby Borger og Erhvervsforening, Ø. Jølby.
forældre og klassens sociale liv.
Nyt ansvar.
Lovgivning og etik i forhold til unge og deres retsstilling
Brud i tillidsland Ruth Borrits & Hans-Erik Rasmussen
Vestegnsprojektet Forebyggelsespuljens temadag 4. oktober 2012
Den brændende platform
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Folkeskolereformen på Kirkebakkeskolen Anette Leonhard
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Det er sjovere at yde en indsats, når vi arbejder godt sammen!
AKTIV DELTAGELSE AF TOSPROGEDE FORÆLDRE GENNEM UNDERVISNING I FORÆLDREINTRA Christiane Bech, Udviklingskonsulent og projektleder Lene Mose Nielsen, Underviser.
Netværksmødet Professionelle relationer i tværfagligt samarbejde med kvalitet og effektivitet 2012.
Jytte Juul Jensen Pædagogen som social netværksarbejder
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Program Opfriske de centrale værktøjer i Den motiverende samtale
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Implementering af inkludering af børn i vanskeligheder indenfor adfærd, kontakt og trivsel på skolerne i Horsens Kommune.
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
forældre og klassens sociale liv.
Godmorgen! Ledelse i praksis og udendørs Opsamling fra i går
Perron 3 Slagelse Misbrugscenters Ungeafdeling
Alle elever skal udfordres på deres uddannelsesvalg og vælge den uddannelse, som de er bedst egnet til!
- COPENHAGEN LIVING LAB - 5. maj COPENHAGENLIVINGLAB.COM - DEN TRYGGE KOMMUNE URBAN INNOVATORS 5. MAJ 2010 COPENHAGEN LIVING LAB Njalsgade 106,2.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Unge, fester og rusmidler i praksis Erfaringer fra Norddjurs kommune.
Lærerprofessionen.
Digitale redskaber i arbejdet med unge Erroll Marshal | Leder Jeg er – praktikeren Folkeskolelærer / socialt pædagogisk CfDP / Cyberhus.dk Undervisning.
Fokuspunkter Hvem er vi? Hvad tilbyder vi? Samarbejdsaftaler mellem skole og UUV. Valg af uddannelse - tal på vejen.
Neuropædagogik som redskab i pædagogisk arbejde Uddannelseskode: 44859
Velkommen til informationsmøde for kommende 0. kl. Type Navn
Overblik over afkast/resultat mål ifm. klubpolitikken Klub- politik - Udvikle og styrke det gode ungdoms- liv Overgang skole og klub Samarb.aftale vedr.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Samarbejde om de unge mellem myndighed og kommune
Indsæt Billed SSP Køge2 Drop-in Café ”gadearbejde med tag over hovedet” Rammen: SSP-huset på Toldbodvej september 2013 til 31.
Fritidspas.
Samarbejde og konflikter
BKFs årsmøde 13. november 2008 Præsentation af BKFs nye ledelsespublikation Ved Børne- og Kulturdirektør Klaus Nørskov.
ORGANISERING OG LEDELSE AF MISBRUGSBEHANDLING TIL UNGE UNDER 18 ÅR Socialstyrelsens Konference om Unge og Rusmidler 27. april 2015 Oplæg v. Åse Kjøller,
Tryg i Gellerup – hvordan?. Hvad kan jeg gøre? Forældrene inddraget – kvinderne i Gellerupparken. Den aktive Kvindeforening – kan gå ud til de belastede.
COWI PowerPoint design manual# Datagrundlag for rapporten  Registeranalyser fra DREAM, Danmarks Statistik  Sagsgennemgang af 338 sager fra Århus, Ringkjøbing/
 Historie / erfaring.  Miljø terapi  Arbejde i grupper.  Gruppedynamiker.
Læring fra de gode eksempler i hverdagen Frederiksbergs samarbejde mellem UU og den boligsociale indsats Januar 2016.
Organisering af gadearbejdet Tanker fra SSP Køge Grenå nov
Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet Samarbejde mellem UU Aarhus og helhedsplanen i Vandtårnsområdet - Når UU er en integreret.
SSP Køge 1 Aftens program Intro om SSP, samt formålet med i aften Opdeling i grupper (dilemmakort) ej være sammen med egen familie) Find 3 ting, som gruppen.
Oplæg til møde med gruppeformændene om kriminelle grupperinger i Odense Børn- og Ungeforvaltningen juni 2009.
Gadeplansarbejdet i Køge Børne- og Ungeforvaltningen / SSP FEB Jesper Snitgaard.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Elevtrivselsundersøgelsen 2018 For gymnasiale uddannelser
Trivselsmodel Et adhoc udvalg har i 2018 arbejdet med ideer til, hvordan ÆS lokalafdelinger kan fremme trivsel blandt frivillige. I foråret 2019 overdrog.
Præsentationens transcript:

Hotel Nyborg Strand 31 aug. 2010 Gadeplansarbejde Hotel Nyborg Strand 31 aug. 2010 www.sspkoege.dk

Hvorfor skal vi have folk på gaden? Hvad er opgaven? Det drejer sig om tryghed – den subjektive og den objektive www.sspkoege.dk

Historien Tilbage i 2000 blev der brugt klubmedarbejdere i det opsøgende felt Men de manglede visse kompetencer Og en sparringsbaggrund/faglig refleksion KM manglede koordineret indsats og feedback Mobilitet i hele KM www.sspkoege.dk

Hvem er det, der har brug for en troværdig voksenkontakt på gaden? www.sspkoege.dk

Unge opdelt i grupper 15 % gruppen De truede 80 % gruppen De fleste         15 % gruppen De truede 80 % gruppen De fleste 3 % gruppen Behandling www.sspkoege.dk

Målgruppen markerer sig ved følgende adfærd: Har svært ved at få dagligdagen til at fungere – vender op og ned på døgnet.    Har et meget problematisk - om overhovedet noget - skoleliv. Hævder sig gennem utryghedsskabende og truende adfærd i det offentlige rum Isolerer sig hjemme, i hashklubber, internetcaféer, spillehaller o.lign. Bruger det etablerede fritidsliv sporadisk. Har et stort og problematisk brug af rusmidler  www.sspkoege.dk

Opgaver..… Kontaktskabende Tillidsskabende Motivere til forandring     Motivere til involvering     Motivere til målsætning www.sspkoege.dk

Udegående eller opsøgende eller….. At være tilstede på de unges arenaer på en troværdig måde, således at de unge accepterer én og henvender sig til én Opsøgende At kontakte/opsøge unge, som har brug for at blive hjulpet videre www.sspkoege.dk

Arbejdet med den unge Ung Marginalisering Motivation Første møde Autonom Ung Social Tillid Klar til forandring Del af samfundet Model: Prof. Anni Fontaine www.sspkoege.dk

Ting tager tid… Relationsarbejde Formel Uformel Samarbejde mellem sportsklubber og boligforeninger Arbejde med samarbejdsgrupper, ssp grupper Arbejde med politikere, forvaltning, sagsbehandlere, UUV, EUC.. Arbejde på gaden Observere i forskellige arenaer Gadearbejdet spreder sig over hele feltet fra den unge til politikerene Samarbejde med frivillige og deltage i arrangementer Møde den unge Første kontakt Gøre sig” kendt” Udvide kendskabet, lytte til de unges ønsker og behov Arbejde med den unge for at gøre relationen mere formel Kontekst Uformel www.sspkoege.dk

Observerende / Miljøbeskrivelse Hvad skal observeres Hvilke metoder Tiden Hvad skal det bruges til Hvem skal informeres før og efter Hvordan formidles observationerne www.sspkoege.dk

Gå ALDRIG bag om ryggen på den unge!! …eller: sørg ALTID for at have den unge med. Hvad gør vi med ”farlig viden”? Tavshedspligt og underretningspligt Er forældrene medspillere? Hvem tager ansvaret for den unge? www.sspkoege.dk

Mobile i forhold til hot-spot stederne Skabe kontakt med de unge i respekt og ydmyghed overfor deres kultur, men også med respekt for deres fremtid. De unge skal mødes der, hvor de er - både fysisk og mentalt. Det er herfra afsættet til udvikling og forandring skal tages. www.sspkoege.dk

Hvordan kan de blive parate til opgaven… SSP-koordinator/ SSP-teamet sørger for coaching og (kollegial) supervision. Varetager undervisning og foredragsvirksomhed overfor unge og forældre. Samarbejder med relevante ….. UUV og Familierådgivningen, Boligområderne Deltager i SSP-gruppernes møder …. www.sspkoege.dk

Gadeplansmedarbejderne… Gadeplansmedarbejderne…. skal kendes som troværdige, tillidsvækkende, robuste og synlige voksne som kan kommunikere på alle niveauer. www.sspkoege.dk

Ssp forbyggelse Erfaringer fra praksis i Køge Gademedarbejderen bliver kendt i fredstid ved involvering i grundskolen Konflikthåndteringsundervisning i 4-6 klasse Social pejling i 5-6 klasse Dialogmøde om ungelivet i 7-8 klasse Rusmiddelkursus i 8 klasse Køgefester, køgefestuge, sidste skoledag, ungdomsklubber mv. Relationer i fredstid giver tryghed, når de unge møder gadearbejderen i det offentlige rum www.sspkoege.dk