Cv. Jørgensen Abonnenten

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Barrierer for solidaritet i velfærdssamfundet
Advertisements

At forholde sig professionelt Anne Skov
Essay - genren Mål med forløbet: At kunne forstå og analysere essays
Så er ordbogen endelig kommet. Enhver Kvinde og Mand bør eje den
Vi hører altid om kvinders “regler”, her er så mændenes regler.
…ny Muhammed krise ??.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Når to mennesker gør det samme… …og så alligevel ikke.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Et digt af Tove Ditlevsen
MIN skabelon MIN generalisering! MIN specielle virkelighed!
Sprog/billeder på Internettet
Identitet – hvem er jeg ?.
Kvantitative metoder
Hvor der er fokus på klimaet.
Å.
FC HUSET - et konferencesystem som First Class er li’som et hus, der arbejdes og samarbejdes i. Denne lille Power Point forsøger at beskrive First Class.
?.
Hvordan handler jeg ved æresrelaterede konflikter v. Susanne Willaume Fabricius Projektleder LOKK.
Sket er sket … Og står sjældent til at ændre
Del projekt i Inklusionsprojektet Aktivitetscenter Kernen Projektet er gennemført i samarbejde mellem: Helene Hansen (pædagog) Kernen Jeanette Sanderhoff.
De evige tre Tove Ditlevsen
mine observationer Filmanalyse af OK Gloser til filmen
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Charlotte, Patricia, Ricka og Mads H.
De evige tre Tove Ditlevsen
Opgaver om omsorgssvigt
Lidt om danskundervisningen Sådan skal I helst ikke se ud efter endt undervisning!
Lindegårdsskolens forældre samarbejde Forslag til Skolebestyrelsen den 11. oktober 2006 den 11. oktober 2006.
Studieweb Kaare og Jonathan.
Spejder er sejt!. Plan Hvorfor tager man på Plan? Hvad får du ud af det? Hvordan er det at tage helt alene af sted? Hvordan er det at skulle hjem? Forældres.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
Kommunikativ sprogfærdighed
Unge og Kirke Hvordan virker vi sammen. Smittende tro… ”2010 har været et helt fantastisk år for mig. Jeg vil huske det igennem hele mit liv for at være.
- En model til at sætte flere vinkler på en tekst
DBT Mere om ACCEPT (Fælles for alle mindfulness-tilgange)
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Uge 2-6 Senmoderne ungdomslitteratur.
Et mærkeligt skib.
At tale om sexualitet.
Årsplan – en kort en lang
2.Lektion: Samfundsfag 2.lektion i undervisningsforløbet ”Samfundet og samfundsfagets fagområder” baseret på kapitel 1 i bogen Luk Samfundet Op!, af Brøndum.
Fra vidensdeling til produsage Kursisten som vidensproducent.
Palle alene i verdenen! Øv livet kan være trist..
Modul 1 Rød løber (E). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
Analyse af noveller.
C. V. Jørgensen Signe, Andreas, Oliver og Christian
Afdelingen for Økologi Landbrugets Rådgivningscenter Rådgivning om samarbejde Vores udgangspunkt var Gode varige samarbejder bygger på tillid Det fik vi.
Modul 1 Rød løber (D). Spilleregler for dagen Ingen pauser Byrge, C. & Hansen, S. (2009). The creative platform: A new paradigm for teaching creativity,
At være søskende… At være søskende i en familie med et anderledes, sygt eller handicappet barn. At være søskende til et barn med AD/HD.
Omsorg for børn og unge, der har en hjerneskadet mor eller far
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
Lærerpræsentation.
Intro til fortælleren MÅL: Kunne beskrive forskellige fortællertyper og forklare forskellene. ”Flipped film” Fortællertyper? Lektie? Opgave – arbejde med.
Mit liv - nu med DAT MIT LIV - nu med DAT.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
SCA-øvelse: IND Instruktion: Fortæl om en eller flere konkrete opgaver hjemmefra, der er løst (fx plænen er slået/der er lukket for vandet i sommerhuset).
Sociale Medier Er min virkelighed digital? Og er det digitale virkeligt? SØS idrætsefterskole 28/
Anne Mette, Chan, Phillip
Titel – Forfatter - Årstal
Brikker til litteraturhistorien
En stjerne skinner i nat
Susan Himmelblå Kære Susan med de himmelblå til lykke
Digtanalyse: Henrettelsen
Stråle-Simon og jagten på de sure kræftceller
Danskerne findes i mange modeller
Novelleanalyse introduktion.
Æbler lyser rødt (Sensommervise)
Kald det kærlighed Omk.: Kald det kærlighed
Ord skaber Da du kom hertil fra et underfuldt sted,
Præsentationens transcript:

Cv. Jørgensen Abonnenten Tobias, Malte, Kristina og Susan

Førstehånds indtryk af sangen

Resúme Sangen handler om at mennesker gemmer sig bag deres telefoner, isolere sig og lukker sig inde i deres egne små verdener, i stedet for at komme og være social med hinanden og kommunikere med hinanden ansigt til ansigt.

Sammenhæng mellem tekst og melodi Trist Vemodig Både tekst og melodi En form for skuffethed

Komposition Ydre komposition Indre komposition Rækkefølge: Der er 6 strofer, hvor 3 af dem er omkvæd i sangen. 4 vers i hvert strofe, undtagen strofe 4, der er 5 vers. Traditionelt/Ikke bunden: Strofer og omkvæd. Indre komposition Rækkefølge: Kronologisk: Kommer i den rigtige rækkefølge Akronisk: Det vil sige at tiden står stille.

Billedsprog Individualisme Enspændere Wake-up-call Isolation Afbrudt kontakt mellem mennesker

Analyse Miljø: et hus, stue nær en telefon Personer: Fortælleren (sangeren) Personen der bliver sunget til Tema: træt af nutidens isolation, afbrudt kontakt Være sociale, komme ud, snakke ”face to face”

Fortællerholdning Udtrykker fortælleren sin sympati eller antipati for nogen? Fortælleren har sympati for den person hele sangen omhandler. ” Du er helt alene nu men det er langtfra sådan du vil ha' det” Hvilken holdning har fortælleren til emnet? Fortælleren synes det er hårdt, men nu er det blevet ligegyldigt. Strofe 1: De ka' komme & kappe mit kabel nu ka' de stryge mit abonnement jeg kom alligevel aldrig rigtig igennem fik galt nummer gang på gang

Om perioden Generelt om perioden: I sangen: 1977 er kvinderne kommet på arbejdsmarkedet Fællesskab frem for individet Antiborgerlighed I sangen: Afholdenhed Isolation Tilbageholdenhed