NGC Next Generation Classroom. Tankeeksperiment: • Klasselokalets vægge, loft og gulv udgør rammerne. • Skab nu det optimale læringsmiljø.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Danmark 3.0.
Advertisements

Mere fokus på læring, mindre fokus på udstyr!
E-læremiddeler til brug for differentiering Undervisnings-
DLF ind i debatten om fremtidens skole
MEDIEKULTUR OG SKOLEKULTUR
Skolen år 2016 * Mark Prensky Digitale indfødte * Digitale indvandrere
Skolebiblioteket indgår som en central del af skolens læringsmiljø og fungerer som skolens innovative, formidlende og pædagogiske læringscenter. Skolebiblioteket.
Nye krav og besparelser – hvordan sikrer vi kvaliteten v/ Dorte Bloch
Aalborg Handelsgymnasium på vej imod Det Digitale Handelsgymnasium.
Undervisningsplanlægning
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Læringscentret og nye vejledningsformer
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
Flipped Classroom IT-faciliteret omlagte undervisningsformer.
RENOVERING OG UDBYGNING /03/14Christianshavns Skole.
Læremidler i praktikken
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
iBøger og didaktisk design
Mediepædagogik – i et vejlederperspektiv
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
? Det Vil Vi Have…. • Lærerens IT-Kompetencer • Word, Excel, PowerPoint og Publisher • Aktiv brug af interaktive medier • Interaktive tavler • Inklusion.
Velkommen! Strøtanker vedr. pædagogisk IT som et indsatsområde.
Ny mediepædagogisk og didaktisk praksis
Microsofts Pædagogiske Netværk
Innovativ undervisning med it Rasmus Fink Lorentzen, cand.pæd.
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012
VISION Det bedste til vore børn! Oplæg til Pædagogisk Råd.
IT i undervisningen.
SkoleIntra og klimaforandringerne - om hvordan forskellige værktøjer fra ElevIntra inddrages i undervisningen Jacob Kjær Hansen Lærer og pæd. IT vejleder.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
MÅL OG METODER I MEDIEPÆDAGOGISK ARBEJDE Kultur og mediekultur Medialisering: mediepædagogik og didaktik Receptionsteori: tekst og kontekst Æstetik og.
Kompetencematrix Digitale kompetencer
LÆREMIDLER I EN PRAKSIS. Læremiddelkulturen Skolens mediekultur Skolens læringsmiljø Skolens vejledningskultur.
Velkommen til Hvordan fylder jeg lærerværelset ind i LærerIntra? LærerIntra kan erstatte lærerværelsets opslagstavler og fungere som skolens arkiv for.
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
BYOD - Løjtegårdsskolen ”It har meget lille betydning for forandringer på kort sigt. Men på lang er it medvirkende til store forandringer i vores måde.
Digitalisering og medialisering
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
Læremiddel.dk-konference 24. oktober 2013 Perspektiver i læringsplatforme – et forskningsperspektiv Lektor, ph.d. Jeppe Bundsgaard Institut for Uddannelse.
Thomas Bjørnkilde, Manager, PLS RAMBØLL Management
Den nationale faggruppe Fagmoduler til yngste. Faggruppens overvejelser og principper Arbejdet blev som sagt skudt i gang ultimo november 14. december.
DEN DIGITALE SKOLE Hvordan kan tablets indgå i undervisningen for at tilgodese differentiering?
Det virtuelle i realiteten ~ det reelle i virtualiteten 1 Historien bag det virtuelle gymnasium Historien bag det virtuelle på Statsskolen 1.Integration.
Læsevejlederen som kamæleon FOU projekt under UV
Gymnasielle Skoleprojekter 2011/2012 Gribskov gym Rødkilde gym, Vejle Birkerød gymnasium Faaborg gym Egå gym, Aarhus Tietgenskolen, Odense Espergærde gym.
LÆRING, LEG & BEVÆGELSE.
Indledende erfaringer fra et undervisningsforløb i matematik
Planlægning, proces og evaluering
It i de gymnasiale uddannelser Udstyr og anvendelse, 2010.
Hanne Voldborg Andersen Ididakt En god dag for Peter.
Ledelsesmæssige udfordringer ved pædagogisk anvendelse af it
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Oprettelse af fysioterapeutklinik
J. Schirmer 26. oktober 2007 Portfolio Undervisning Læring Evaluering Dokumentation Jørgen Schirmer Nielsen.
Samarbejde om Udlandsophold. Internationalisering Hvorfor samarbejde – Kan man mere sammen end alene ? – Fordele for eleverne ? Hvordan samarbejde – Organisatorisk.
PI-modellen: fra Projektidé til Innovation
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Remote Sensing og GIS i Naturfagene - Hvorfor? - Hvordan? Torben P. Jensen.
”Blog som læringsplatform”
Genrepædagogik på Sølystskolen - hvorfor, hvad og hvordan? 7. møde for SFL i professionerne Sprogbaseret pædagogik i praksis 4.
Mørdrupskolens ønsker til ”de 122 millioner” Udredning vedr. folkeskolen (forbedring af læringsmiljøet på folkeskoleområdet). I forbindelse med vedtagelsen.
It som transferværktøj
Virksomhedssamarbejde
Om formandskabets arbejde og beretning 2013/14
SIP3: Differentiering Temaer
Didaktiske planlægningsmodeller
Præsentationens transcript:

NGC Next Generation Classroom

Tankeeksperiment: • Klasselokalets vægge, loft og gulv udgør rammerne. • Skab nu det optimale læringsmiljø i dette rum. Den ypperste teknologi og de bedste værktøjer til rådighed lige nu, i inspirerende, komfortable og alsidige omgivelser.

Pædagogik og IT • Test af interaktive tavler. • Fælles oplæg til flere faggrupper, derefter udvikles der optimale undervisningsforløb med integration af interaktive tavler, hvor erfaringen sidenhen deles med andre faggrupper. • Kommunikation via videokonferencing med udenlandske samarbejdspartnere. Det drejer sig om udvekslingslærere, udvekslingselever, samarbejdsklasser, klasser på studieture m.m. Der skal udvikles et koncept til dette • Virtuel læringsplatform til talentelever som er på længerevarende udlandsophold.

Den digitale klasse • Med henblik på at skabe ”Den Digitale klasse” arbejdes med de pædagogiske overvejelser om og konkretiseringen af:  Anvendelse af virtuel undervisning (fra planlægning til evaluering)  Anvendelse af i- & e-bøger i dagligdagen  Anvendelse af interaktive tavler i dagligdagen  Anvendelse af elektronisk udstyr i dagligdagen